PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwe top level domains



empeetrois
06/12/03, 20:49
Misschien weten jullie het al, maar sinds enige tijd kun je voor een leuk bedrag $ 1000,- je eigen toplevel domain (extensie) vastleggen. Deze mag je dan zelf overal voor gebruiken.

Na enig speurwerk ben ik een aantal topleveldomains tegengekomen die nog niet bestaan, en er zit een grote kans in dat deze best wat geld zullen opbrengen.

Helaas is er wel een vrij hoge investering nodig. Wie wil samen met mij gaan kijken wat er mogelijk is. Misschien kunnen we dan met een aantal bedrijven, de enige in de hele wereld zijn met een unieke extensie.

De extensies zet ik niet hier weg, dit om mensen die ideen jatten tegen te gaan.

Contacteer me via mail:

hosting@solver.nl

of via een pb.

Groeten Sjoerd

royen99
06/12/03, 21:18
Succes...

Probeer het over 4 maanden en een aantal weken nog eens :-)

Rik
06/12/03, 22:39
Origineel geplaatst door royen99
Succes...

Probeer het over 4 maanden en een aantal weken nog eens :-)

Wat is dit voor een "loze" opmerking ??

On-topic: heb je meer info (of URL's) voor me over het registreren van eigen TLD's ?

empeetrois
07/12/03, 00:51
Zeker heb ik een URL , deze ben ik idd vergeten te vermelden.

http://www.newroot.com/

Rik
07/12/03, 00:53
Merci

wdv
07/12/03, 00:57
Houd er even rekening mee dat 99% van de internetters je TLD niet resolved, aangezien de ISP (of de internetter zelf) wel de rootserver moet gebruiken van NewRoot.

Rik
07/12/03, 01:09
Zoiets had ik al vernomen ja ;)

The MAzTER
07/12/03, 01:56
...

digicit
07/12/03, 04:34
Zo hebben wij ooit .bier gebruikt, was wel even leuk voor een tijdje. Niet gedacht alleen dat iemand ook zo gek was om mensen hiermee zakelijk te tillen (zo zie ik dat althans...) :-)

/edit maar alvast voor we oorlog krijgen:
met 'zo gek om mensen zakelijk te tillen' bedoel ik dus NIET empeetrois, maar dat newroot

empeetrois
07/12/03, 09:45
Origineel geplaatst door digicit
/edit maar alvast voor we oorlog krijgen:
met 'zo gek om mensen zakelijk te tillen' bedoel ik dus NIET empeetrois, maar dat newroot

Gelukkig maar ;),

maar als je toch even aan het zoeken bent zie je dat toch een aantal mensen een extensie hebben geregistreerd.

.IBM bijvoorbeeld, en .windows zijn al geregistreerd.

Maar zou in de toekomst de server van newsroot steeds vaker gebruikt worden voor de tlds te achterhalen?

Dennis
07/12/03, 10:50
hey Empteetrois,

Als jij gaat surfen met je eigen nameservers ipv die van je ISP dan kun je ook andere extensies gebruiken.

Voeg 'www.homepage.xxx' maar eens toe en je ziet dat hij perfect zal werken.

overload
07/12/03, 11:49
Na het bekijken van de groepsfoto van de "council" word het verlangen
naar een eigen tld echt aangewakkerd lol :D

Digiover
07/12/03, 12:00
Naar mijn weten is dit al een zeer oude service. "Vroegah" kon je www.domein.eigen-tld ergens vast laten leggen en middels een Windows proggie was deze te bereiken. Natuurlijk alleen maar voor de mensen die dit programma geinstalleerd hadden.
Zet een DNS server op en je kan als .TLD gebruiken wat je wilt (zoals wdv zei).

empeetrois
07/12/03, 13:04
Origineel geplaatst door Digiover
Naar mijn weten is dit al een zeer oude service. "Vroegah" kon je www.domein.eigen-tld ergens vast laten leggen en middels een Windows proggie was deze te bereiken. Natuurlijk alleen maar voor de mensen die dit programma geinstalleerd hadden.
Zet een DNS server op en je kan als .TLD gebruiken wat je wilt (zoals wdv zei).

Dat is waar, scheelt je weer 1000,- ik had alleen verwacht dat de providers deze dns server wel al toegevoegd had.

Digiover
07/12/03, 19:27
Zolang het niet door de ICANN (http://www.icann.org) geregeld is zal geen enkele (uitzonderingen daar gelaten) een dergelijke .TLD gaan ondersteunen.

cridea
08/12/03, 11:49
Voor NEW.net was in het verleden ook een plugin nodig, maar volgens mij zit die tegenwoordig ook standaard in Explorer. Kan iemand dit bevestigen?

The MAzTER
08/12/03, 12:58
...

Gerrit
09/12/03, 20:34
www.new.net doet dit ook, met bijvoorbeeld .club, .church, .sports, .school, .mp3, .xxx, etc

Om een door IANA geaccepteerd en wereldwijd erkend TLD te starten moet je eerst een geografische eenheid bezitten (= een aparte staat of een eiland dat x aantal kilometer verwijderd is van het land waartoe het behoort) en dan kost het je nog eens een paar honderdduizend dollar.

Dus koop een eiland of richt een eigen staat op en je bent vertrokken :)

Morgen in de krant : "Waddeneilanden roepen onafhankelijkheid uit ; registreer nu uw .wad domein" :)

Cripton
10/12/03, 09:22
Het is even investeeren maar www.uwbedrijf.hosting is niet slecht. En .mp3 lijkt me ook wel vet eigenlijk

Pantsy
10/12/03, 09:48
Vind het niet echt duidelijk nu de huidige TLD's een beetje worden ingeburgert bij de mensen. :P

fokkelman
12/01/04, 23:52
Origineel geplaatst door byh
Voor NEW.net was in het verleden ook een plugin nodig, maar volgens mij zit die tegenwoordig ook standaard in Explorer. Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb zelf 7 new.net domeinnamen geregistreerd en die zijn zonder plugin (nog) niet te bezoeken. Maar ik heb er vertrouwen in dat dit eerdaags wel het geval zal zijn. De kosten bedragen momenteel geen $35 maar $11.99 per stuk via registerfly daar durf ik wel een gokje voor te wagen. Ik denk namelijk dat de mijn hieronder genoemde new.net namen wel eens meer waard kunnen worden als ze voor iedereen beschikbaar komen.

www.boeken.club
www.computer.game
www.kijk.shop
www.m.kids
www.politie.agent
www.sport.school
www.voetbal.club

InstantXs
13/01/04, 08:38
en helaas voor jou zal dat dus niet gebeuren. nu niet, en nooit niet.

Zonde van je € 83.93

mdf
13/01/04, 08:43
Origineel geplaatst door Gerrit
www.new.net doet dit ook, met bijvoorbeeld .club, .church, .sports, .school, .mp3, .xxx, etc

Om een door IANA geaccepteerd en wereldwijd erkend TLD te starten moet je eerst een geografische eenheid bezitten (= een aparte staat of een eiland dat x aantal kilometer verwijderd is van het land waartoe het behoort) en dan kost het je nog eens een paar honderdduizend dollar.

Dus koop een eiland of richt een eigen staat op en je bent vertrokken :)

Morgen in de krant : "Waddeneilanden roepen onafhankelijkheid uit ; registreer nu uw .wad domein" :)

Ik heb een achtertuin; misschien dat uitroepen tot staat.....:p

mdf
13/01/04, 08:46
Een eigen TLD is natuurlijk erg interessant en een interessante extra service die je aan zou kunnen bieden aan oa. je klanten.

Mocht het straks daadwerkelijk mogelijk zijn om je eigen TLD te registreren, dan zal ik hier zeker in geinteresseerd zijn!

iFast
13/01/04, 11:04
Jah ik ook want ik ken wel een paar leuke tld´s :d. En denk dat iedereen er wel een paar kan verzinnen:D..

UbErZ
13/01/04, 13:12
Origineel geplaatst door overload
Na het bekijken van de groepsfoto van de "council" word het verlangen
naar een eigen tld echt aangewakkerd lol :D

LOL die hoofden zijn er gewoon opgeplakt! :)

iFast
13/01/04, 13:59
Dear Mr. van Domselaar,

Thank you for your submission.

When you register a TLD, it is including an unlimited number of domains
like www.yourname.yourtld

You need at least 2 Name-Servers to resolve your domains. If you use the
NewRoot Name-Servers (default) you are able to point every domain to a web
server. The Name-Server fees are included in the TLD registration fee.

Thank you for your time.

If you have any more questions or you would like to reply to this email,
please mail to: support@newroot.com

Regards,
NewRoot Support

Dan kan je toch gewoon je domeinen registreren ik begrijp jullie niet helemaal eerlijk gezegt?? Want je kan gewoon www.yourname.yourtld naar een webserver linken.....
Dus op zich kan je gewoon ze aanbieden op je site.

Of zijn nameservers niet genoeg?

Mikey
13/01/04, 23:20
nahh ut zal allemaal wel, maar die kraaierige kaaskoppen staan weer voorop .tweaker ;)

fokkelman
14/01/04, 00:36
Origineel geplaatst door InstantXs
en helaas voor jou zal dat dus niet gebeuren. nu niet, en nooit niet.

Zonde van je € 83.93


Ik zou die glazenbol waar je dat in kan zien graag van je willen lenen...

mdf
14/01/04, 00:47
Origineel geplaatst door iFast

Of zijn nameservers niet genoeg?

De mensen die domeinen willen bekijken die onderdeel uitmaken van jouw tld (bijv. http://www.website.youwtld) moeten gebruik maken van jouw (of die van andere 'deelnemers' die dit ondersteunen) nameservers om te internetten, omdat de meeste nameservers die nieuwe toplevels niet resolven.

Op dit moment heb je denk ik dus nog niet zoveel aan een eigen tld, echter als je serieus interesse hebt hierin zou ik wel tijdig je eigen tpd claimen, omdat ik vermoed dat de voor de hand liggende tld's snel weg zullen zijn!

< edit >
Ik heb eens wat informatie aangevraagd over het draaien van een Root-Server voor dit poject.
Ik ben erg benieuwd; xs4all draait volgens hun al een root server in A'dam...... Eens kijken wat en of ik uberhaupt antwoord krijg :)
< /edit >

iFast
16/01/04, 15:10
Tja ken heel veel leuke :) alleen heb het geld er niet voor ;).....