PDA

Bekijk Volledige Versie : Overstappen naar een andere hoster of bij WideXs blijven?



Grover
06/12/03, 14:09
Hoi,

Ik ben nieuw hier op deze site en val gelijk maar met de deur in huis:

Net als deze (overigens prachtig vormgegeven) site draai ik het forumpakket Vbulletin op mijn website. Mijn hostingprovider is WideXS en ik kwam er gisteren achter dat mijn database waar Vbulletin op draait nu 42 MB groot is. Ik heb een Small Business virtuele server van 50 MB bij hun. Ik heb 50 MB diskspace en ook 50 MB database-space. Je raad het al : het forum groeit zo snel dat ik binnenkort moet overstappen naar een grotere server. Ik betaal nu € 17.70 en een Medium Bussiness server kost me daar € 38.57 per maand. Da's niet niks.... zijn dit nu gangbare prijzen, aangezien ik mensen wel eens hoor zeggen dat WideXS redelijk goedkoop is, maar als ik naar alternatieve 'kleinere' providers kijk, dan scheel het toch een hele slok.

Ik twijfel eigenlijk wat ik nu moet doen : blijven bij WideXs of mijn hele database etc verhuizen naar een nieuwe provider? Wat er ook nog bijkomt is dat ik in de toekomst gebruik wil maken van 2 databases : eentje voor VBulletin en eentje voor andere doeleinden. Ik heb gevraagd aan WideXS of dit mogelijk, maar neen: 'ze bieden alleen standaard pakketen aan met 1 database en daarop valt voor ons géén uitzondering te maken', was de reactie.

Van een kennis kreeg ik de tip eens te kijken op http://www.alphamegahosting.com bijv. Zijn inderdaad een stuk goedkoper en bieden 2 databases aan.

Wat ik dus eigenlijk zoek is iets wat te vergelijken is met de Medium Bussiness server bij WideXs. http://www.widexs.nl/products/virtual/ Op dit moment heeft ons forum een kleine 1000 leden en 14.000 berichten. We hebben ongeveer 5000 unieke bezoekers per maand en deze aantallen blijven alsmaar groeien.

Blijven of switchen...?

Thanx,

Grover.

4EuroHosting
06/12/03, 14:16
Als ik jouw was zou ik veranderen van firma.

Als ze niet flexibel kunnen zijn dan zoek je maar een bedrijf dat het wel is.

Er zijn hosting-bedrijven genoeg.

Flydesign.nl
06/12/03, 14:19
Switchen lijkt mij wel handig, vind het dom van WideXS, want ze raken wel een goede klant kwijt zo.

Ik zou wel goed kijken welke host je nieuwe neemt, over alphamega hoor je ook niet altijd prettige verhalen. Als je nu even wat meer tijd neemt om een goede host te zoeken, kan je dat in de toekomst tijd/geld schelen.

Icheb
06/12/03, 15:32
Ik heb zelf niet echt een idee of WideXS duur of goedkoop is, persoonlijk ben ik van mening dat ze erg duur zijn. Maar dat komt denk ik doordat de standaard accounts die ik zelf aanbied in vergelijking met wat WideXS aanbied veel goedkoper zijn.
Dit zie ik trouwens wel bij een groot aantal kleine hosters, ze zijn allemaal goedkoper dan de grote hosters, en toch blijven hun klanten liever teveel betalen. Al moet er bij veel kleine hosters inderdaad ook even gekeken worden hoe ze ongeveer werken. Want bijvoorbeeld een support request indienen en daar dan 3 dagen op moeten wachten kan natuurlijk niet.



Van een kennis kreeg ik de tip eens te kijken op http://www.alphamegahosting.com bijv. Zijn inderdaad een stuk goedkoper en bieden 2 databases aan.

Ik heb er eens even naar gekeken, ziet er wel aardig uit. Al doet sommige tekst op de site me wel laten denken dat ik een reclamefolder.
Hoe staat het bij hun met de stabiliteit en uptime van de server ?
Ik kan ook wel zeggen, wij garanderen 99,9% uptime, maar is dit er ook echt ?
Op mijn eigen systemen heb ik ongeveer 99,5% uptime, dit komt vooral door de updates van software en onderhoud. Maar ik ga ook niet doen alsof dit iets bijzonders is.
Tevens is het zo, dat je daar een jaarcontract hebt, je kunt er niet tussentijds onderuit, alleen tijdens de 100 eerste dagen. Aparte constructie, dat is wel zo ;)
Extra dataverkeer kost €0,01 per Mb, dit is dus wel € 10,24 per Gb. Dat vind ik persoonlijk erg duur.
Dat zijn van de kleine dingen waarbij er bij kleine hosters iets meer op gelet moet worden.

Nu moet ik als laatste even zeggen dat mijn mening misschien niet helemaal goed is als vergelijkingsmateriaal aangezien ik zelf een hoster ben.

®on
06/12/03, 16:31
Webwereld: Cracker richt grote schade aan bij provider (http://www.webwereld.nl/nieuws/14944.phtml) en de reacties op het artikel:
http://www.webwereld.nl/nieuws/reactie_compleet.phtml?id=14944

Op basis hiervan zou ik niet graag met zo'n hoster in zee gaan, alhoewel het artikel van mei dit jaar is.

Als widexs zo weinig flexibel is, zou ik ergens anders gaan kijken.

masterpe
06/12/03, 18:12
Ik weet niet wat voor hoster je wilt nemen. Maar wat ik wel wil zeggen is dat dat je bij veel forums en andere soorten aplicatie's die een database gebruiken. Je gebruik kan maken van een prefix bij de tabellen. Hierdoor heb je maar een database nodig voor voor je dingen.

xserve
06/12/03, 18:48
??? Ik snap je post niet helemaal masterpe.

The MAzTER
06/12/03, 18:54
...

Grover
07/12/03, 02:45
Origineel geplaatst door The MAzTER
hij bedoeld dat je maar 1 mysql eigenlijk nodig hebt als je gewoon voor iedere applicatie een prefix gebruikt.

Is opzich wel waar, maar de meeste mensen vinden het fijn als bijv. forum in een apparte db staan, site in een apparte db en overige scripts in een apparte db. Zo hou je het namelijk wel overzichtelijk en is makkelijker backupen, zoeken (je krijgt geen lijst met 500 tabellen ;)) e.d.

Exact! Dat is precies de reden waarom ik liever met 2 of meer databases zou willen werken. Ik ben een newbie op dit gebied en als ik ooit eens iets verkl**t.... het lijkt me gewoon prettiger werken inderdaad. Ik vind het onbegrijpelijk dat WideXs hier geen opties voor biedt.

Ik zit nu te kijken naar www.yourhosting.nl aangezien ze daar bij www.webhosters.nl nogal positief over zijn....

Grover.

Raptor
07/12/03, 10:23
Daar geven ze ook maar 2 mySQL databases vanaf de Basic.

Bij qweb.nl kun je ook meerdere krijgen volgensmij. Ik weet het niet zeker.

Dennis
07/12/03, 10:53
Door alleen de titel te lezen wist ik het antwoord al :p

Maar als de hosting je goed bevalt en de prijs acceptabel voor je is, dan heb je geen reden om te verhuizen, maar ik ben er alleen van overtuigd dat er hier mensen zijn die deze zelfde kwaliteit goedkoper kunnen leveren.

Raptor
07/12/03, 10:54
Origineel geplaatst door DennisCitus
Door alleen de titel te lezen wist ik het antwoord al :p

Maar als de hosting je goed bevalt en de prijs acceptabel voor je is, dan heb je geen reden om te verhuizen, maar ik ben er alleen van overtuigd dat er hier mensen zijn die deze zelfde kwaliteit goedkoper kunnen leveren.

Zoals jijzelf? :D

Grover
07/12/03, 11:13
Raptor,

www.yourhosting.com biedt een extra MySQL Database (dus méér als 2) voor 24 euro per jaar op je server. 2 is zowiezo genoeg, maar meer kan dus ook altijd. WideXs biedt er niet meer dan één op zijn virtuele servers.... als je méér wilt MOET je daar overstappen naar een Dedicated Server.

Ik moet nu naar een Medium Bussiness account overgaan bij WideXs voor € 38,57 per maand. Yourhosting biedt een min of meer vergelijkende server voor € 17,50 per maand, maar goed er zitten de nodige verschillen in qua specificatie's.

Yourhosting BASIC

Prijs per maand:* € 17,50
Webspace: 180 MB
E-mail adressen /alliassen onb.
POP3 e-mail accounts / users 20
Dataverkeer in MB: 5000
Max. domeinen per account: onb.
Gratis .NL domeinnaam: ** 1dom
Control Panel / Hosting Manager Ja
Forwarding / Doorlinken + DNS Ja
Webmail Ja
Kwaliteitsgarantie Ja
E-mail Mailing lists onb.
E-mail forwarding & Autoresp. Ja
MySQL database + PhpMyAdmin 2
Wildcard subdomeinen Ja
24 / 7 FTP-toegang Ja
Statistieken & Scripts & Tools Ja
Beveiligde directories Ja
Eigen error documenten Ja
Gastenboek, Poll, Zoekmachine Ja
Gratis Metrix en Formgenerator Ja
Eigen CGI-scripts toegestaan Ja
CGI- Php- SSL- SSI- Perl - XML Ja
GDlib - Freetype - ImageMagick Ja
Eigen error_log-files (debugging) Ja
Telnet / SSH met MySQL Shell Ja
Setup kosten € 0,-

DNS Service: € 1,00
Aanmaken extra rootfolders:€ 5,00
Per MB extra dataverkeer (vooraf): € 0,005
Per MB extra dataverkeer (achteraf): € 0,02
50 mb extra webspace: € 2,50
Extra Catch-All e-mail per domeinnaam:€ 2,00
Extra E-mail Package per domeinnaam: € 5,00
Large E-mail Package per domeinnaam: € 15,00
Eigen IP-nummer :€ 2,00
Hosting extra domeinnaam (zelfde klant):€ 1,00
Extra MySQL Database:€ 2,00
Extra FTP Toegang:€ 100,00
-----

WideXS Medium Bussines

Schijfruimte 100 MM
POP accounts 75
POP webmail Ja
POP homepage Ja
Mail aliassen 500
Virus & Spam scanner Ja
Datatraffic 20 GB
Subdomainen Onbeperkt
MySQL database * Max 1
Extra domein * Max 5
Eigen CGI-BIN Ja
FTP toegang Ja
Frontpage Extenties Nee
SSH toegang Ja
Statistieken Ja
Beveiligde directories Ja
Mailing list Ja
Auto responder Ja
Eigen error documenten Ja
Dagelijkse backup Ja
Server monitoring Ja

Webserver Apache met PHP Apache met PHP Apache met PHP Apache met PHP
Mail software (MTA) Postfix
Scripting Perl

* Voor deze dienst brengen wij extra kosten in rekening, voor de tarieven klikt u op het lampje voor de dienst

Prijs per maand € 38.57
Setup kosten € 45.38
--------------------------------

root
07/12/03, 11:23
Waar je ook naar toe gaat, ik zou vooraf goed informeren of je wel uit de voeten kan met een groter pakket. Mischien los je je ruimte en je datverkeer op door hoger te gaan of ergens anders heen te verhuizen, maar je krijgt ook nog te maken met recources. Als je succes door blijft gaan kan je site best wel eens te zwaar worden voor shared hosting.

Val je van het een in het andere. Overweeg dus goed en kijk verder in de toekomst met je keuze.

Succes

Grover
07/12/03, 11:42
Origineel geplaatst door ensimguru
Waar je ook naar toe gaat, ik zou vooraf goed informeren of je wel uit de voeten kan met een groter pakket. Mischien los je je ruimte en je datverkeer op door hoger te gaan of ergens anders heen te verhuizen, maar je krijgt ook nog te maken met recources. Als je succes door blijft gaan kan je site best wel eens te zwaar worden voor shared hosting.

Val je van het een in het andere. Overweeg dus goed en kijk verder in de toekomst met je keuze.

Succes

Hoi,

Een dedicated server is op dit moment financieel niet op te brengen, dus we moeten een stappenplan hebben waardoor wij stapsgewijs ( ;) ) verder kunnen groeien. Ik weet niet wat mijn datatraffic op dit moment is, maar ik zie dat yourhosting 5 G per maand biedt en WideXs 20 bijv. in de vergelijking hierboven. Uiteindelijk zullen wij in de toekomst inderdaad zover groeien dat wij overstappen naar een dedicated server plan, maar zover is het nog niet.

Grover.