PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar .NL registeren waarvan je zelf nameservers en (technisch) contact kan aanpassen?



boomaugurk
06/12/03, 08:58
Waar kan je .NL domeinen registeren waarbij je later eventueel zelf de nameservers en (technisch) contact kan aanpassen?

Via het web via een control panel ofzo. Zodat je niet de deelnemer hoeft lastig te vallen en dat je hen geld moet gaan betalen voor iedere handeling...

Bij Godaddy werkt het perfect, maar die doen alleen .com/.net/.org etc. Ik zoek dus zoiets maar dan voor .NL domeinen

InstantXs
06/12/03, 10:25
kan niet

Raptor
06/12/03, 10:29
Helaas kan dat inderdaad niet. Je moet gewoon een mailtje sturen naar de desbetreffende host.

cridea
06/12/03, 11:26
Kijk eens op http://www.providersoftware.nl/

Volgens mij kan het daar wel mee, en als het nog niet kan, zijn ze daar altijd bereid om de gewenste optie erbij te maken.

royen99
06/12/03, 11:34
Waarom zou het niet kunnen ?
Voor al mijn com/net/org/biz kan ik op elk gewenst moment zelf alle contacts wijzingen.

InstantXs
06/12/03, 11:38
omdat .nl gewoon anders werkt

Raptor
06/12/03, 11:41
Voor .com (etc.) domeinen hoef je ook niets te tekenen en geen formulieren op te sturen.

royen99
06/12/03, 12:02
I stand corrected. (zelf geen .nl domeinen geregged)

boomaugurk
06/12/03, 14:43
Origineel geplaatst door byh
Kijk eens op http://www.providersoftware.nl/

Volgens mij kan het daar wel mee, en als het nog niet kan, zijn ze daar altijd bereid om de gewenste optie erbij te maken.

Volgens mij moet je dan eerst lid worden van SIDN om de software van hun wat betreft de .NL domeinen te kunnen gebruiken... Maar dat wil ik niet voor die paar domeinen in de maand...

TMourik
06/12/03, 14:56
providersoftware moet je inderdaad SIDN lid voor wezen om DRS te gebruiken.

Maar zulke wijzigen moet je gewoon doorgeven aan je hoster, vele zullen dit gratis doen

Flydesign.nl
06/12/03, 15:24
Het is niet mogelijk om dat zelf te doen zoals bij andere extensies vaak wel mogelijk is. Mijn reseller-bedrijf doet er totaal niet moeilijk over als ik wijzigingen doorgeef, waar je wel om moet denken is dat de domein op je eigen naam staat. Dus registeren via KvK of legitimatie. Dan is het helemaal geen probleem.

cridea
06/12/03, 15:39
Origineel geplaatst door TMourik
providersoftware moet je inderdaad SIDN lid voor wezen om DRS te gebruiken.

Maar zulke wijzigen moet je gewoon doorgeven aan je hoster, vele zullen dit gratis doen

In dat geval is dit misschien wat:

http://www.ida-corp.com/index.php?content=resellers&lang=en

http://clientpanel.com

User : demo
Password : demo

paulmatthijs
06/12/03, 18:14
Waar kan je .NL domeinen registeren waarbij je later eventueel zelf de nameservers en (technisch) contact kan aanpassen?

nameserverchanges kunnen prima zelf beheerd worden, kwestie van automatiseren. sidn biedt nog geen (goede) geautomatiseerde manier om whois info te editen, mar bij de laatste release van DRS was het de bedoeling om hiervoor wel een mogelijkheid in te bouwen. dit is toen niet gelukt en voorlopig dus uitgesteld. overigens is het nog maar de vraag in hoeverre je je klant de whois gegevens in eigen beheer wilt geven...

Dennis
06/12/03, 18:41
Er zijn strenge eisen aan whois-beheer gesteld, SIDN kan best vervelend zijn als er iemand als registrant wordt ingesteld (door bijv. een reseller met toegang tot een paneel waarin hij ook whois van nl-domeinen kan editen). Ook zijn er verplichten aan tech. contact en admin. contact.

Zijn hier mensen die hun klanten wel toegang tot whois-beheer (.nl) zouden geven indien mogelijk?

paulmatthijs
06/12/03, 19:10
Zijn hier mensen die hun klanten wel toegang tot whois-beheer (.nl) zouden geven indien mogelijk?

in het geval van shared hosting klantjes niet, eventueel kan je je klant jaarlijks even eraan herinneren om te checken of alle nog klopt en wijzigingen door te geven (dit kan je wel automatiseren).


SIDN kan best vervelend zijn als er iemand als registrant wordt ingesteld

het zou ook bijzonder dom zijn om je klant over dat deel van de whois informatie controle te geven: het veld registrant moet gewoon fixed zijn. admin-c en tech-c lijkt me wat minder gevoelig.

Myrdhin
07/12/03, 02:44
Origineel geplaatst door boomaugurk
Waar kan je .NL domeinen registeren waarbij je later eventueel zelf de nameservers en (technisch) contact kan aanpassen?

Via het web via een control panel ofzo. Zodat je niet de deelnemer hoeft lastig te vallen en dat je hen geld moet gaan betalen voor iedere handeling...

Bij Godaddy werkt het perfect, maar die doen alleen .com/.net/.org etc. Ik zoek dus zoiets maar dan voor .NL domeinen
Bij nameLEVEL kun je zelf de nameservers instellen voor onder andere ook de .nl domeinen of via een webinterface de DNS gegevens bewerken. Het aanpassen van de whois gegevens is echter niet mogelijk.

AlfaHosting
07/12/03, 11:40
De site van NameLevel opent niet eens ?

boomaugurk
08/12/03, 16:05
jawel, http://www.namelevel.nl/

maar er staat 1x de nameservers gratis aanpassen... misschien dat dat bij .NL's toch ook een beetje op slot zit net zoals de contact infos?

Myrdhin
08/12/03, 17:02
Origineel geplaatst door boomaugurk
jawel, http://www.namelevel.nl/

maar er staat 1x de nameservers gratis aanpassen... misschien dat dat bij .NL's toch ook een beetje op slot zit net zoals de contact infos?
Waar staat dat? Voor zover ik weet zijn die aanpassingen gratis en kan dat altijd. Neem anders even contact met ze op...

boomaugurk
08/12/03, 20:15
Bij tarieven:

NS Update (en 'forward')
Prijs per aanpassing nameservers of her-aktivatie nameLEVEL forward services. Bij de registratie kunt u altijd één keer gratis uw eigen nameservers opgeven of gratis een web/mail-forward instellen! Een web/mail-forward wil zeggen een koppeling van uw domeinnaam aan een door u op te geven http://.... adres of pagina en onbeperkte e-mail forward naar een door u op te geven e-mail adres.
LET OP: Bij enkele domeinnamen zijn geen wijzigingen in nameservers mogelijk!

En een domein is daar 20 euro per jaar, ik betaal nu ongeveer de helft :)

xs2
15/12/03, 16:12
NS Updates & Adres wijzigingen via webforms:

Sinds de invoering van de nieuwe forms van de SIDN ondersteunen wij deze processen. Doch de nieuwe forms zijn enkele weken geleden ingetrokken vanwege problemen bij de SIDN. Wij zijn in afwachting van correctie aan hun zijde.

Daarna zijn automatische NS updates en wijzigingen in email en telefoon weer mogelijk via de forms op onze klanten admin (het Clientpanel systeem).

Wijzigingen in het adres zelf staan op hold totdat de SIDN dit goedkeurt, hierop zijn wij nog in afwachting. Updaten van het Technische record is genoteerd voor de volgende update aan ons DRS.


Opmerking: De online forms gelden voor .nl domeinnamen doch binnenkort ook voor onze overige TLD's.

Meer later.

HostNation
18/12/03, 17:43
Whois aan laten passen door de klant is technisch gezien redelijk simpel te realiseren met slechts een klein scriptje die de juiste gegevens doorstuurt naar SIDN, in je eigen database hou je bij wie welke domeinen mag beheren, dan het probleem met contracten; je zorgt dat de klant dmv een form een contract aanmaakt, die op je server komt te staan, ondertekening geschiedt dmv. een image file uploaden bijv.

Zelf hou je alles netjes bij in Dbase, zodat de klant bijv. ook netjes betaald voor doorgevoerde wijzigingen.

Omdat de SIDN niet zo een voorstander zal zijn hiervan, kun je bijv, je klanten een contract laten tekenen waarin zij accoord gaan dat ze het script gebruiken op een voorgeschreven manier, en verantwoordelijkheid voor misbruik geheel aan de klant is.

Mijn provider laat het me ook zelf doen, werkt prima.