PDA

Bekijk Volledige Versie : VISA aanvaarden: kosten doorrekenen?



frankske
05/12/03, 12:10
Beste collega's,

Een kleine poll over wat jullie doen met het al dan niet aanvaarden van VISA-kaarten voor betaling van bv shared hosting of domeinregistraties.

Doen jullie dit? Rekenen jullie de kosten door aan de klant? Commentaar welkom...

The MAzTER
05/12/03, 12:46
...

bjorn
05/12/03, 12:50
Dat is zo, mischien toekomstig gericht zouden wij ook oline zulke betaal mogelijkheden doen, en dat is dus als we een klein beetje groot worden, en dan behaal je toch al genoeg winst, dus zou ik dat dan zelfs niet door reken...

frankske
05/12/03, 12:50
paypal rekent ook kosten aan he, voor betalingen met visa! T is waarschijnlijk een van de goedkoopste visa-processors als geen grote bedragen per maand moet innen, maar toch...

bjorn
05/12/03, 12:55
Ik zou geen kosten voor in rekening stellen.

Dennis
05/12/03, 12:59
Als er een hele grote groep potentiele klanten is die alleen via visa-card kan/wil betalen dan zou ik daar waarschijnlijk ook geen extra kosten voor vragen. (Visa rekent toch niet zo'n hoog percentage?)

superior-is
05/12/03, 13:18
Ja, en rekenen geen extra kosten aan. M.a.w. wij betalen voor de klant de mogelijkheid om te kunnen betalen via VISA. Weet de exacte getallen niet, maar we betalen een x bedrag voor de transactie en dan nog eens 4% oid over het totale bedrag.

HBCS
05/12/03, 14:16
nee wij doen hier niet aan

4EuroHosting
05/12/03, 15:06
Wij werken via PayPal en rekenen geen extra kosten aan.
Via PayPal hebben we ONMIDDELLIJK ons geld, als het via overschrijving moet gaan kan het even duren ; Soms herrineringen versturen, klanten die niet betalen, ...

Dergelijke klanten kosten meer aan administratie dan aan de paar percent die je moet afstaan aan bv PayPal

Rik
05/12/03, 15:14
Ahum... die kosten moet je in je kostprijs meeberekenen en dus altijd compleet doorberekenen...
Door het al door te berekenen merkt je klant daar niets van...