PDA

Bekijk Volledige Versie : Automatische Incasso



iFast
03/12/03, 22:08
Hallo,

Ik heb nog nooit met automatische incasso gewerkt voor klanten. Zit nu bij de Rabobank maar neem aan dat dit niet veel verschilt per bank.

-Wat moet ik doen om geld te kunnen afboeken bij een klants rekening?
-Hoe lang duurt dit?
-Wat heb ik van de klant nodig om dit te doen?

wdv
03/12/03, 22:09
Is het niet het handigst om dit gewoon even bij de Rabobank te informeren?

iFast
03/12/03, 22:11
jah maar ik heb zeer weinig tijd om daar langs te gaan. Daarom vraag ik het hie.

RonZo
03/12/03, 22:13
http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=264037 ;)

M-BahZ
03/12/03, 23:57
Vergelijk ook eens het verschil in transactiekosten per bank.
Persoonlijk vind ik de transactiekosten van de Postbank wel zeer gunstig. ;)
Ik weet niet hoeveel sales jij per jaar genereert, maar een gedegen keuze van een bank kan een aanzienlijke kostenbesparing per jaar opleveren. ;)

iFast
04/12/03, 08:50
Okay ik weet nu wat Auto incasso is bedankt voor alle posts! :)

Dreas
04/12/03, 10:33
Overigens doen de banken moeilijk als je nieuwe klant bij ze bent .. Ze hebben dan eerst een proefperiode van een paar maanden.

HostingworX
08/12/03, 16:35
Rabobank Telebankieren Extra, kost je €5 euro per maand. Maar je hebt wel meteen het geld op je rekening.

PimEffting
08/12/03, 20:17
Bij de Rabobank kun je tegenwoordig ook via Internet incassoopdrachten aanbieden... Ben er erg over te spreken.

HostingworX
09/12/03, 13:17
@Unexplained : Dat Rabo Telebankieren extra, gaat niet via Internet, wat ik persoonlijk veiliger vind. Hij belt rechtstreeks in op de Rabobank computer. Als je incassobatches hebt met veel opdrachten, lijkt met dat veiliger om het zo te doen.

PimEffting
09/12/03, 17:28
Het kan sinds enkele dagen ook via Internet!

root
09/12/03, 21:10
yup en met succes :)

Phretorian
10/12/03, 11:03
ik kan bij de ABN eerst een jaar wachten voordat ik uberhaupt de optie heb om te kunnen incasseren ... niet echt handig vind ik

Ijsbox
10/12/03, 14:59
Origineel geplaatst door Phretorian
ik kan bij de ABN eerst een jaar wachten voordat ik uberhaupt de optie heb om te kunnen incasseren ... niet echt handig vind ik

Bij de postbank moet je 9maanden wachten.

Phretorian
10/12/03, 15:03
vind ik beetje onzin ... proeftijd ok ... ben ik het helemaal mee eens je hebt zoveel van die malifiede bedrijven ... maar die nieuwste bedrijven wordt het wel lastiger gemaakt

PimEffting
10/12/03, 15:54
Bij de Rabobank is overigens een jaar wachten.

Dit zal bij andere banken niet minder zijn, het is een eis die InterPay stelt.

cyberpoint
15/12/03, 18:52
Vreemd, ik had het bij de Rabobank al na een week.

Misschien omdat ik ook met een andere rekening daar zit, maar toen ik dus een nieuwe rekening ging openen voor een nieuw bedrijf kreeg ik direct een incasso optie erbij.

Ik kan me nog wel herinneren dat je op moest geven wat je maximum incasso per klant zou zijn, en het totaal aan incasso's per maand zodat je geen gekke dingen kan gaan doen ;)

twinhost
18/12/03, 15:41
Ik zelf zit bij de SNS en had geen problemen met de incasso aanvraag. Maar het helpt ook wel of je daar je "prive" rekeningen ook hebt lopen en al langer normale klant bent. Ik raad om gewoon lekker te gaan shoppen (banken in dit geval) en te kijken wat het makkelijkst voor je is.

original-peter
18/12/03, 23:10
informeer ff bij je eigen bank zou ik denken

123XS
19/12/03, 15:19
Overigens is de 'automatische incasso' niet bepaald de heilige graal in betalingen.

Het komt zo vaak voor dat een bedrag weer teruggeboekt wordt (meestal ivm een negatief saldo op de rekening van de geincasseerde) dat de administratie daar z'n handen aan vol heeft.
Helemaal als je bedenkt dat de klant het geïncasseerde bedrag tot 30 dagen na de afschrijving kan terugboeken.

subhosting
24/12/03, 21:45
bij de abn amro bank of een jaar wachten.
of 3 maanden lang minimaal 80.000 euro per maand omzet over de bank rekening hebben vloeien.

andere banken zou ik niet weten.

e-creative
31/08/04, 18:22
Wat zijn de kosten van Automatische incasso?

Triloxigen
31/08/04, 18:46
Origineel geplaatst door e-creative
Wat zijn de kosten van Automatische incasso?

Wilde ik ook net vragen, ik kan er namelijk niks over vinden :)
(Gaat ook over Rabobank)

Carl<n-media>
31/08/04, 18:54
Waarom bel je niet even bij je bank op?

RobbertC
31/08/04, 18:59
Even langslopen of bellen inderdaad. Zijn ook maar gewoon mensen daar ;)

M-BahZ
31/08/04, 20:32
De meeste banken hebben hun tarieven voor het een en ander waaronder automatische incasso wel online staan hoor.
Dit geld in ieder geval voor ABN Amro, Rabobank en de Postbank.

Triloxigen
31/08/04, 20:42
http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=262408


Elektronisch bankieren
Een abonnement op Rabo Internetbankieren kost sinds 1 januari 2004 € 5,- per maand. U krijgt dan 10 transacties, 15 downloads en 10 raadplegingen gratis. De module Incasso is ook gratis.

Leandros
31/08/04, 20:53
Wij hadden bij de ABN gelijk de mogelijkheid tot Auto incasso, alleen je kan ze niet doorlopend invoeren... (voor bijv. maandelijkse bijdrage)

webbed
31/08/04, 21:59
Postbank: http://www.postbankzakelijk.nl/ (http://www.postbankzakelijk.nl/ing/pz/page/product/detail/0,3062,1911_61005779,00.html?linktype=int)
Bij de Postbank mag je pas na een jaar automatische incasso's gebruiken. De eerste 1000 zijn gratis.

MediaServe
01/09/04, 02:48
Volgens mij betaal je bij de Rabobank per Batch transactie. Dus je kunt dan al je klanten ineens incasseren elke maand, en dan bespaar je flinke kosten! Kost geloof ik ongeveer 1 of 2 euro per batch. Maar ik weet het niet zeker ;)

Triloxigen
01/09/04, 16:25
Ik had gisterenavond het bedrijf aangemeld voor incasso en werd zojusit gebeld dat ik daar niet voor in aanmerking kom.
Dus ik wilde dan wel even weten hoe dat zat (want dat werd niet meteen verteld, beetje vreemd, maar niet erg).
Het is bij de Rabo dus iig zo dat je minimaal 1 jaar klant moet zijn en 1 jaar de rekening moet hebben.

MediaServe
01/09/04, 16:37
Het is bij de Rabo dus iig zo dat je minimaal 1 jaar klant moet zijn en 1 jaar de rekening moet hebben.Dat betekent: Minimaal één jaar een zakelijke rekening? Of mag het ook een persoonlijke rekening zijn?

Ik heb wel goede contacten hier bij de rabobank (klein dorpje) dus misschien dat het dan wat soepeler gaat. Anders blijf ik bij de ABN waar ik ruim een jaar mijn zakelijke rekening heb.

Bij de ABN is het ook één jaar trouwens. Dat zal wel wettelijk geregeld zijn.

Triloxigen
01/09/04, 16:47
Origineel geplaatst door MediaCreations
Dat betekent: Minimaal één jaar een zakelijke rekening? Of mag het ook een persoonlijke rekening zijn?

Ik heb wel goede contacten hier bij de rabobank (klein dorpje) dus misschien dat het dan wat soepeler gaat. Anders blijf ik bij de ABN waar ik ruim een jaar mijn zakelijke rekening heb.

Bij de ABN is het ook één jaar trouwens. Dat zal wel wettelijk geregeld zijn.

Ik denk minimaal 1 jaar een zakelijke rekening.

Dit is verplicht door InterPay, dus het zal niet sneller gaan bij jou. :)

MediaServe
01/09/04, 16:51
Dit is verplicht door InterPay, dus het zal niet sneller gaan bij jou.Shit ;)

Zijn hier trouwens hosters die hun klanten automatisch incasseren? Hoe staan de klanten hier tegenover?

advantaHOST
02/09/04, 10:41
Wij doen dat al geruime tijd. Sommige klanten hebben het liever niet, en kiezen dan ook voor factuur, dit begrijpen wij. Wel is het zo dat als een klant kiest voor factuur wij 7,50 euro in rekening brengen per jaar.

Ik had ook een vraag trouwens:

Ik wil automatisch maandelijks incasseren. Dus ik wil 1 keer een opdracht invoeren en daarna geen omkijken meer hebben. Alleen zodra dit stopt moet ik hem uit kunnen zetten. Is dit bij een bank mogelijk?
Bij de Rabo en ABN is het niet mogelijk misschien wel bij een andere bank?

Deimos
02/09/04, 10:47
Ik meen dat je incassoi gegevens bij postbank zakelijk (girotel, dus inbellen) een batch kan importeren. Maar weet dit niet 100% zeker.

Pierre
02/09/04, 10:47
Origineel geplaatst door advantaHOST
Wij doen dat al geruime tijd. Sommige klanten hebben het liever niet, en kiezen dan ook voor factuur, dit begrijpen wij. Wel is het zo dat als een klant kiest voor factuur

Je moet toch altijd een factuur sturen of ben ik nou van het padje af?

Groeten
Pierre

MediaServe
02/09/04, 12:33
Origineel geplaatst door Pierre


Je moet toch altijd een factuur sturen of ben ik nou van het padje af?

Groeten
Pierre Dat is inderdaad verplicht, maar volgens mij is een factuur via email ook rechtsgeldig. Zo werkt het ook bij OpenProvider :)

@advantaHOST:
Is het goedkoper om mensen te automatisch te incasseren? Of zijn de € 7,50 euro alleen voor administratie kosten?

Triloxigen
02/09/04, 12:58
Origineel geplaatst door MediaCreations
Dat is inderdaad verplicht, maar volgens mij is een factuur via email ook rechtsgeldig. Zo werkt het ook bij OpenProvider :)


ZO'n factuur is alleen geldig als de klant hiermee akoord gaat en het een pdf bestand is. :)

maxnet
02/09/04, 16:07
Origineel geplaatst door MediaCreations
maar volgens mij is een factuur via email ook rechtsgeldig.

Als je die van een elektronische handtekening voorziet en de afnemer akkoord gaat wel.

Zie de .pdf: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=47566

Triloxigen
02/09/04, 17:02
Origineel geplaatst door maxnet


Als je die van een elektronische handtekening voorziet en de afnemer akkoord gaat wel.

Zie de .pdf: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=47566


Volgens mij is electronische handtekening nergens voor nodig.

maxnet
02/09/04, 17:19
Origineel geplaatst door Triloxigen

Volgens mij is electronische handtekening nergens voor nodig.

Waar baseer je dat op?

Uit de brochure:



Elektronisch verzonden facturen worden door de Belastingdienst aanvaard, mits de authenticiteit van de herkomst en de integriteit ervan gewaarborgd worden door middel van:

- een geavanceerde elektronische handtekening in de zin van artikel 2, van richtlijn nr. 1999/93/EG van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie van 13 december 1999 betreffende een gemeenschappelijk kader elektronische handtekeningen (PbEG 2000, L 13)
- een elektronische uitwisseling van gegevens (EDI), zoals gedefinieerd in ....blablabla.....
- andere methoden, mits deze methode aan de inspecteur is gemeld

Triloxigen
02/09/04, 17:21
Volgens mij staat er in het bijgevoegde document dat het gewoon via de email mag indien heet een pdf is.

maxnet
02/09/04, 17:30
Origineel geplaatst door Triloxigen
Volgens mij staat er in het bijgevoegde document dat het gewoon via de email mag indien heet een pdf is.

Lees eens een alinea verder.



Zo geldt in Nederland dat de authenticiteit van de herkomst en de integriteit van de inhoud gewaarborgd moeten zijn door een goedgekeurde vorm van een elektronische handtekening of een goedgekeurd EDI protocol of een andere methode die door de inspecteur moet zijn aanvaard

MediaServe
02/09/04, 17:40
Wat houd een elektronische handtekening in?
Een ingescande echte handtekening?

Triloxigen
02/09/04, 17:44
http://www.justitie.nl/publicaties/brochures_en_factsheets/elektronische_handtekeningen.asp



Vanwege de snelle technologische ontwikkelingen stelt de wetgever bewust geen specifieke technische eisen aan een elektronische handtekening.


M.a.w.
Een electrinische handtekening is zo goed als verwaarloosbaar..
(Maar heb het nut en veiligheid van een gewone handtekening ook nog nooit ingezien)

maxnet
02/09/04, 18:05
Origineel geplaatst door MediaCreations
Wat houd een elektronische handtekening in?


Dat je d.m.v. cryptografie bewijst dat iets inderdaad van jouw afkomstig is en dat het document niet verandert is.

Google eens op PGP en S/MIME voor info over het voorzien van e-mail van een elektronische handtekening.

Of kijk in de help van Acrobat, hoe je aan een .pdf bestand zo'n handtekening kan hangen.