PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein/Subdomein gebruik/misbruik



Herbert
03/12/03, 18:53
Een vraagje hoe los je dit op?

Je hebt als hosting provider meerdere paketten waaronder:
subdomeinen en domeinnaam hosting.
Voor een subdomein reken je bijvoorbeeld 6 euro en voor een domein 12 euro per maand.
Wat nu als een klant een domeinnaam heeft en die heeft de mogelijkheid een url/frame forward te doen met zijn domeinnaam naar een subdomeinnaam op je server wat de helft goedkoper is?

Raptor
03/12/03, 18:58
Dan is dat z'n eigen goede recht. Je kan dan het beste gewoon de prijs van domeinen omlaag doen. Je kan moeilijk zeggen: Je moet deze url gebruiken.

Dennis
03/12/03, 19:06
Inderdaad zijn recht, maar hij hoeft toch helemaal niet te betalen als hij de nameservers op jouw server zet?

The MAzTER
03/12/03, 19:44
...

Herbert
03/12/03, 20:34
Origineel geplaatst door Raptor
Dan is dat z'n eigen goede recht. Je kan dan het beste gewoon de prijs van domeinen omlaag doen. Je kan moeilijk zeggen: Je moet deze url gebruiken.
Een optie is subdomein en domein hosting voor dezelfde prijs aan te bieden, maar over verlagen is geen sprake bij me.

Origineel geplaatst door DennisCitus
Inderdaad zijn recht, maar hij hoeft toch helemaal niet te betalen als hij de nameservers op jouw server zet?
Is inderdaad zijn recht, maar het is beter dat hij de nameserver naar mijn server zet denk ik
Voor elke domeinnaam heb ik een virtual host, voor subdomeinen niet.

Origineel geplaatst door The MAzTER
ligt er natuurlijk aan.

Als jij mensen hosting aanbied voor een lager tarief als zij <naam>.adslnetwerk.com gebruiken dan zou je er wat van kunnen zeggen. Mits dat het natuurlijk in je algemene voorwaarden staat.
Er staat hierover niets in de voorwaarden, maar ik wou voorkomen
dat alle domeinen overstappen naar een lager tarief en dat ze er url forwarding opzetten.

The MAzTER
03/12/03, 21:06
...

Herbert
03/12/03, 21:34
Origineel geplaatst door The MAzTER
maarja.. zeg nu zelf, 12 euro per maand voor een domein is toch een hoop geld. Normaal betaal je zo iets per jaar. Dus ik zou als ik jouw was er echt is over denken om de domeinen is niet wat goedkoper te maken.
Volgens mij begreep je het verkeerd?
Ik had het over hosten van een domein en niet over een registratie.
Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen waar ik voor 12 euro per jaar een domein onder kan laten brengen met webhosting.
Die 12 euro is ook maar een voorbeeld prijs staat er ook bij..

The MAzTER
03/12/03, 22:21
...

resellerhostnl
04/12/03, 15:44
sowiesow vreemd dat je geld vraagt voor een subdomein :/

Dennis
04/12/03, 16:07
Er zit natuurlijk hosting bij het subdomein in. Hij vraagt voor hosting-inclusief domein meer.

Maar nu redirect een van zijn klanten zijn domein gewoon naar subdomein.adslnetwerk.com zonder voor het domein te betalen.

Is het domein van die klant bij u ge-registreerd?

Herbert
07/12/03, 23:35
Origineel geplaatst door DennisCitus
Er zit natuurlijk hosting bij het subdomein in. Hij vraagt voor hosting-inclusief domein meer.

Maar nu redirect een van zijn klanten zijn domein gewoon naar subdomein.adslnetwerk.com zonder voor het domein te betalen.

Is het domein van die klant bij u ge-registreerd?
Als een domein bij mij of via mij geregistreerd is dan los ik dat op met goed overleg.
Ik starte deze topic omdat ik me een beetje in de maling genomen voelde omdat het betreffende domein ergens anders geregistreerd was.