PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail Server



sjender
03/12/03, 16:34
Wie weet er nog een goede mail server voor een windows 2003 server omgeving?
Het liefst open source om de kosten wat te drukken.

sjender
03/12/03, 16:47
hoeft niet per se open source te zijn, maar het liefst wel...

PimEffting
03/12/03, 18:24
Professioneel gebruik? Exchange...

Als het voor een wat minder professionele toepassing is, zou je ook eens naar Mdaemon kunnen kijken, dat is een stuk goedkoper.

superior-is
03/12/03, 19:20
Hoorde laatst 'Merak Mail' van een windows hoster. Geen opensource.

url: http://www.merakmail.com/

sjender
03/12/03, 19:37
ik heb nu die Mdaemon geinstalleerd, lekker veel opties, daar hou ik van.
Maar wat is de poort voor webmail of waar kan ik die instellen?
Is wel handig als ik dat weet

JKW
03/12/03, 23:39
Verschillende mailserverpakketten voor Windows servers:


Uit eigen ervaring:

IMail www.ipswitch.com Zeer goed pakket (alleen een beetje duur )

MerakMail www.icewarp.com Zeer goed alternatief voor IMail en stukken goedkoper alleen het gebruikersgemak is iets minder

www.argosoft.com Goedkoop mailserverpakket met veel functies echter ook hier vindt ik het gebruikersgemak minder.

en dan nu een gratis pakket:

Mercury Mailserver www.pmail.com (Tja een redelijk goed in te stellen pakket wat ook zeker moet gebeuren omdat sommige instellingen onveilig zijn. Wat ook irritant is dat er drie schermen open moeten blijven staan. Wat dus ook voor onstabiliteit kan zorgen.


Dus maak je goede keuze aan de hand van je budget en het doel waar je de mailserver voor wilt gaan gebruiken.

Houdt ons a.u.b even op de hoogte over waar je voor gekozen hebben en waarom.

Ja wij zijn nieuwschierig :):)

sjender
04/12/03, 13:43
Ik ga ze nu allemaal even met elkaar vergelijken.
je hoort het zo

tjsystems
04/12/03, 17:40
Origineel geplaatst door sjender
ik heb nu die Mdaemon geinstalleerd, lekker veel opties, daar hou ik van.
Maar wat is de poort voor webmail of waar kan ik die instellen?
Is wel handig als ik dat weet

poort 3000 voor webmail en 1000 voor webadmin

Ook makelijk met de multi pop functie. kan je meerdere pop3 account op een user account laten lopen.

Jefke
06/12/03, 15:53
Kijk even naar CommunigatePro op www.stalker.com.

Wij hebben heel lang naar een degelijk systeem gezocht. Dit heeft echt alles wat je kan wensen en verslaat alles op zowel prestaties als betrouwbaarheid.
Intussen zijn we er zelfs verdeler van geworden. Klop gerust even aan voor een prijsje.

mabit
08/12/03, 18:50
Ik gebruik Merak, is een zeer snelle en stabiele mailserver. Alhoewel ik sommige (minder essentiele dingen) nog wel een beetje buggy vindt. De mogelijkheden van de webadmin en het gewone gui lopen een beetje uiteen.

Bovendien is het een zeer goedkope mailserver 280 dollar. Dus een stuk minder dan MDeamon.

Alleen is het niet echt goed mogelijk om SpamAssassin te draaien. Ze bieden zelf wel een een instant Anti-Spam dienst aan (180 dollar / jaar) , werkt redelijk 90% maar wel een hoop false postive's