PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis domein voor try-out



Gerrit
03/12/03, 15:36
Ik heb heel wat positieve dingen gelezen over de DNS services van ZoneEdit.com en MyDomain.com

Ik zou het graag eens uitproberen, maar ik heb geen zin om mijn huidige 2 .com namen te verplaatsen. Ik heb immers al wat A Records en MX Records ingesteld, en betaal extra om de DNS van m'n registrar te gebruiken. Dus nu die namen verplaatsen gewoon om eens een DNS service uit te proberen, dat vind ik niet direct verstandig.

Dus zou ik een gratis domein nodig hebben gewoon om die DNS services eens te proberen. Als het meevalt kan ik voor volgende registraties goedkoop .com registreren en dan die DNS van MyDomain of ZoneEdit gebruiken.
Maar ik ga geen domein dat ik niet echt nodig heb betalen gewoon om die DNS eens te kunnen uitproberen.

Bestaat er geen gratis ccTLD waar ik iets kan registreren en dan verplaatsen naar de DNS van MyDomain of ZoneEdit ?

.TK is gratis maar dan moet je de DNS van DotTK gebruiken (die slechts beperkte mogelijkheden heeft)

svbeek
03/12/03, 16:16
Misschien dat je een subdomein kan gebruiken? Kweet niet of dit mogelijk is maar tis een idee

wdv
03/12/03, 16:31
Voor zover ik weet bestaat er geen gratis TLD waarbij je ook een eigen DNS server kan gebruiken.

@svbeek: Subdomeinen gaan niet werken.

djenzie
03/12/03, 19:51
check www.nl.nu, registreer en ask of ze je nameservers wijzigen ;)

funny
04/12/03, 00:42
of gebruik www.eu.org, daar kan je nameservers zelf instellen ;-)

royen99
04/12/03, 19:28
Ik kan wel ff één van men domeinen op wat andere dns servers zetten, zal er dan wel ff duren voordat dat doorgedrongen is bij de root dns servers. Kan je een weekje testen ofzo en dan zet ik ze weer terug op men eigen dns servers.

Gerrit
09/12/03, 21:21
nl.nu en eu.org zijn goede ideeën :)

Ik dacht dat Combodjaanse domeinen ook gratis waren ? En Nepalese zijn gratis als je een Nepalees adres kan voorleggen.

Maar domein of subdomein doet er niet echt toe, het gaat me er enkel om dat ik de dns-services van MyDomain en/of ZoneEdit eens kan testen zodat ik weet of het het overwegen waard is om mijn betaalde domeinen ook daar te zetten.