PDA

Bekijk Volledige Versie : plesk6 ftp user maar 16 tekens



belookgratis
02/12/03, 20:55
Hallo,

Ik heb een vraag over plesk6. Ik kan maar 16 tekens als ftp loginnaam invullen. Is het mogelijk om hier bv 50 tekens van te maken en zo ja waar kan ik dit doen.

belookgratis
03/12/03, 10:41
kan niemand me helpen dan? Moet toch wel mogelijk zijn of heeft plesk dit zo gedaan dat het niet mogelijk is?

Rik
03/12/03, 10:52
Ik gebruik ook plesk, ik zou alleen niet weten waarom ik inlognamen van meer als 50 tekens zou moeten aanmaken, waar is dat voor ?

belookgratis
03/12/03, 11:06
reseller van 300 domeinen wil verhuizen naar mij maar wil wel zijn gegevens wel behouden. vandaar...

Raptor
03/12/03, 12:14
Een loginnaam van 50 tekens is niet echt zinvol nee. Ten eerste is het niet handig voor de klant. Gewoon eventjes de namen aanpassen of zijn het er veel?

belookgratis
03/12/03, 13:04
zoals eerder vermeld ruim 300 en de klanten zijn hier al ruim 2 jaar mee bekend. Maar als je het weer zeg het dan ff...

roland
03/12/03, 15:27
Als eerste: ben niet bekend met plesk.

Hoe wordt het nagekenen door plesk? via een javascript of door het systeem zelf? Anders moet je de pagina's waar de gegevens opgeslagen worden zoeken naar het getal 16, en deze wijzigen naar 50. Die 16 moet ergens voorkomen dus die kan je wel vinden. Dit werkt uiteraard niet als het gecodeerde is...

Phretorian
12/12/03, 09:20
Ja het is mogelijk om er 50 tekens van t maken, echter of dit raadsaam is ... dat is een andere verhaal. Javascript controleert dat niet echt.

Ons bedrijf test PSA producten en zoekt regelmatig naar bug voornamelijk in security ... krijgen we gratis licenties :P

maar goed ... je moet het op 2 plaatsen aanpassen ... je moet het database veld waar FTPUSERNAME inkomt van 16 char naar 50 char maken zodat het in de database past.

In de php code van PLESK moet je vervolgens de checkdevlength controle aanpassen van 15 naar 49 (de 0 telt ook mee namelijk) En mocht het in javascript ook nog staan hetzelfde doen. Zoek dus voornamelijk naar 15 ;)

ik hoop dat je hier genoeg aan hebt ;)

Het enige jammere vind ik van plesk is dat plesk elk uur jouw ISP info doorstuurt naar de PSA server ... hun kunnen precies zien welke domeinen en recourses jij op je server gebruikt ;) dat is het enige nadeel ervan ... wat trouwens met n simpele hosts file aanpassing opgelost is :P Maar ik route op de lokale PLESK machine hun IPs naar 0.0.0.0 lekker makkelijk

belookgratis
12/12/03, 10:48
Heel erg bedankt. Ik ga ernaar kijken.