PDA

Bekijk Volledige Versie : HOW-TO Debian hostingserver



superior-is
02/12/03, 11:09
Op osnews.com zag ik een leuk uitgebreid artikel hoe je het beste en op eenvoudige manier een Debian machine klaar kunt maken om erop te hosten. Erg uitgebreid en een nuttige toevoeging voor de community.

Lees de HOW-TO hiero:
http://www.projektfarm.com/en/support/debian_setup/index.html

TMourik
02/12/03, 13:40
grappig :) maar persoonlijk vind ik hem niet zo heel goed

reden hiervan dat ik dus andere software gebruik (ipv BIND -> powerdns, ipv proftpd -> pureftpd etc)

maar wel grappig inderdaad :)

Myrdhin
02/12/03, 14:46
Iets niet goed vinden omdat er alleen maar andere software wordt gebruikt lijkt me niet echt een goede onderbouwde reden. Wat is er mis met bind en proftpd?

wdv
02/12/03, 14:58
Origineel geplaatst door Myrdhin
Iets niet goed vinden omdat er alleen maar andere software wordt gebruikt lijkt me niet echt een goede onderbouwde reden. Wat is er mis met bind en proftpd?

Hun security records? :)

Myrdhin
02/12/03, 15:24
Origineel geplaatst door wdv


Hun security records? :)
Dus ze hebben een recordhoge security ;) ?

Even zonder gekheid. Bind is gewoon goed te draaien maar natuurlijk wel in een chroot omgeving. PowerDNS ken ik van naam maar heb er nog nooit mee gewerkt. Zal er eens naar kijken.

wdv
02/12/03, 15:43
Origineel geplaatst door Myrdhin

Dus ze hebben een recordhoge security ;) ?

Even zonder gekheid. Bind is gewoon goed te draaien maar natuurlijk wel in een chroot omgeving. PowerDNS ken ik van naam maar heb er nog nooit mee gewerkt. Zal er eens naar kijken.

record
adj. record
n. lijst; getuigenis; top, hoogtepunt; register (ook in computers); verleden; (grammofoon)plaat, verslag; (in computers) register
v. noteren; opnemen

:)

unex
02/12/03, 16:46
niet echt een uitgebreide howto.. gewoon wat apt-get commands onder elkaar, kan ik ook wel verzinnen en de debian installatie is ook makkelijk heb je geen fototjes voor nodig :)

superior-is
02/12/03, 17:30
Ach voor de non-debianers wel grappig.

TMourik
02/12/03, 17:41
Origineel geplaatst door superior-is
Ach voor de non-debianers wel grappig.
correct, wel grappig :)

Frenk
02/12/03, 17:53
De Debian installatie wordt vaak lastig gevonden door mensen die bijvoorbeeld van Redhat afkomen. Dus die screens zijn wel degelijk handig :P

Erik
04/12/03, 12:28
Ik heb remote (via ssh) een redhat server omgezet in debian. Ik moet eerlijk zeggen dat iik deze handleiding niet meer vind dan een 'Hoe installeer ik debian' howto, waarvan er genoeg zijn. Je kan overigens ook gewoon de debian manual nemen :) Verder blijkt het uiteindelijk gewoon een reclame praatje voor het 42go isp manager systeem te zijn.
Wat ik zelf zou toevoegen is het installeren van webmin en virualmin, maar ik zou een kale server op deze manier niet voor webhosting gebruiken.

muisje
04/12/03, 12:37
agh redhat gebruikers gaan nu over fedora en daar kunnen ze al wat wennen aan debian :)

yum install <package>
yum update
yum upgrade
yum search
yum remove