PDA

Bekijk Volledige Versie : High end hosting



host3000
01/12/03, 14:29
Begrijp ik goed, dat high end hosting hetzelfde is als budget hosting, maar dan met dubbele prijzen? Of wordt er ook op andere punten , behalve maandelijkse kosten, onderscheid gemaakt?

Ik zie in de forum omschrijving wel zoiets staan, maar wat dan ....

superior-is
01/12/03, 14:58
LOL. Inderdaad het is precies dezelfde dienst, maar dan veeeeeeel duurder. :)

Nee je moet het meer zo zien:
a] budget hosting -- prijsvechters, stunt aanbiedingen
b] high end -- servers redunant uitgevoerd, hogere uptimes, clustering -- meer kwaliteit met als gevolg een duurder prijskaartje

Domenico
01/12/03, 15:11
Het is inderdaad nog een beetje onduidelijk maar superior heeft het goed verwoord en dit moeten nog even kenbaar maken.

host3000
01/12/03, 15:36
Origineel geplaatst door superior-is
LOL. Inderdaad het is precies dezelfde dienst, maar dan veeeeeeel duurder. :)


Zou aardig zijn voor de winstmarge :)

Zal daarbij het netwerk ook betrokken worden? M.a.w., wordt ook gekeken naar de mate van redundancy in het netwerk, om maar wat te noemen...

Dennis
01/12/03, 15:49
Maar het is duidelijk dat hier 98% in budget-hosting zal moeten posten.

Vergelijk nou eens een heel rack van Leaseweb.nl met 3mbit per maand voor 500,- per maand met een rack in hq-hosting voor 800,- per maand.

Aan wat voor verschillen moet ik dan denken?

Domenico
02/12/03, 01:38
Het valt me tegen dat dit tot in de puntjes uitglegd moet worden terwijl ik denk dat dit toch wel heel erg duidelijk is. Het is nu te laat om er iets zinnigs over te zeggen maar waarschijnlijk komen we hier later op terug.

Pantsy
02/12/03, 07:52
Ik denk dat mensen niet meer het verschil kunnen zien tussen kwaliteit en low-budget, de andere dag werd mij nog gevraagd waarom mijn Mbit prijzen zo hoog zijn .... rare vraag. Sommige bedrijven hanteren gewoon absurd lage prijzen (ik zal geen namen noemen).

/edit: wat ik me ook nog net bedacht zijn van die vragen, welke waarde voeg jij toe aan je prijs? Wat kan de klant extra verwachten? and so on... allemaal van die rare vragen. Als een (potentiele) klant die stelt dan vind ik het normaal dat dat gevraagd word. Maarja welke waarde voegt een bedrijf toe aan zijn/haar product? Ervaar het zou ik zeggen.

bjorn
03/01/04, 17:13
Ja en wanneer kunnen wij als 'high end hoster' eindelijks eens beginnen met aanbiedingen te plaatsen want dat gedeelte blijft wel lang offline voor ons he :'(

FSCJasper
03/01/04, 18:41
Tis makkelijk...

Budgethosting : Je betaalt weinig, krijgt algemeen genomen weinig kwaliteit
High-End hosting : Je betaalt meer ( zeg niet veel ) , maar dan krijg je ook veel betere kwaliteit!

Tis net wat je wilt..

lcpnet
03/01/04, 18:41
Absurde bedragen per mb?
Een deel vande services worden opgeslagen per mb (zelfs al hebben ze weining te maken met traffic)
Dit maakt dat de gevraagde mb prijs wat hoger kan liggen, dit terwijl het gewoon gaat om een service.
De high end oplossingen hoek zou beter kunnen dienen voor het aanleveren van ander oplossingen dan voor het boxen schuiven met een lijntje eraan.
Ook hier is een markt voor (en een groeiende als je het mij vraagt).
en ze nauw eerlijk, ook al vul je een rack zoals de budget hosters , de marge is te klein om een goede service te kunnen leveren.

Prijs stellingen zijn een vak, buiten het aanwerven van klanten moet er ook een boterham zijn op het einde van de maand ( met beleg als het kan)

bjorn
03/01/04, 19:46
Origineel geplaatst door lcpnet
Absurde bedragen per mb?
Een deel vande services worden opgeslagen per mb (zelfs al hebben ze weining te maken met traffic)
Dit maakt dat de gevraagde mb prijs wat hoger kan liggen, dit terwijl het gewoon gaat om een service.
De high end oplossingen hoek zou beter kunnen dienen voor het aanleveren van ander oplossingen dan voor het boxen schuiven met een lijntje eraan.
Ook hier is een markt voor (en een groeiende als je het mij vraagt).
en ze nauw eerlijk, ook al vul je een rack zoals de budget hosters , de marge is te klein om een goede service te kunnen leveren.

Prijs stellingen zijn een vak, buiten het aanwerven van klanten moet er ook een boterham zijn op het einde van de maand ( met beleg als het kan)

Wat bedoel je dat hosting = hosting?
Dan zit je vrij hard mis hoor!


En het gaat bij ons niet echt om winst hoor het gaat bij mij vooral om de kwaliteit, persies bij jou niet of ik kan er naast zitten...

lcpnet
04/01/04, 10:07
Ik bedoel dat kwaliteit leveren in hosting meer is dan een doos met een draad.
bv. 24x7 bereikbaar zijn voor je klanten (niet via email of msn maar live)

Maar het woord kwaliteit is een vreemd bericht, iedereen wil kwaliteit leveren, het lukt gewoon niet iedereen, en niet iedereen heeft er het zelfde voor over.

Dennis
04/01/04, 10:43
Maar ik geloof niet dat wij hier high-end webhosts hebben. (Deze hosts zouden dus alleen in highend-forums mogen adverteren)

En in hoeverre is de prijs belangrijk? Mag een High-End-Host hosting aanbieden voor 50,- per maand in het High-End forum? (50mb space - 2gb data)

En ik vind de eisen ook wel lastig op te maken. Ik vind de uptime van Leaseweb (4x1GBIT) niet minder dan die van de meeste TrueServer klanten.

En is er al iets bekend van de eisen? In welke vlakken kan een HighEnd hoster laten zien dat hij iets meer heeft te bieden?

- Uptime
- Capaciteit

Maar ook Service/Support e.d.?

Deimos
04/01/04, 12:19
En ik vind de eisen ook wel lastig op te maken. Ik vind de uptime van Leaseweb (4x1GBIT) niet minder dan die van de meeste TrueServer klanten.
Zoiets kun je niet vinden getal a is hoger of lager dan getal b. Of vind je 14 gelijk aan 30 (bijvoorbeeld).

Verder heeft bijvoorbeeld Trueserver veel leukere transits en verbindingen naar bijv de Belgische en Londonse Inter Exchange waarbij het bij LW allemaal via de transits moet gaan. Dat soort zaken tellen allemaal mee.

xserve
04/01/04, 13:35
Kun je niet gewoon aan de hoster zelf over laten wat hij high-end en wat hij budget vind?

Misschien dat het dan een rommel wordt, maar ik denk dat hosters zelf heel goed weten of zij zich in de budget of in de laten we zeggen niet-budget sectie zitten, toch?

lcpnet
04/01/04, 13:53
als we ipv high-end hosting nu eens gewoon hosting zouden zeggen. Een oordeel vellen over anderen is altijd gemakelijk.

Maar ik zie budget hosting als minimale service, maximale doos en doorvoer.

bij gelijk welke meeting van kwaliteit zullen er mensen zijn welke zich niet terug vinden in de definitie.
Wil je toch een 'label' plakken op kwaliteit kan je het volgende doen:
-Publieke monitoring van de uptime en download snelheid (response tijd en doorvoer)
-Publieke klanten tevredenheids poll (verpicht naar alle klanten).
En een bijbehorend label welke dit initiatief zichtbaar maken voor de gebruikers.

Maar dan zit je een een kwaliteitsborgings systeem (niet in een forum ;-))

superior-is
04/01/04, 14:56
Het is nogal relatief heh. Persoonlijk denk ik bij budget aan een leuke/scherpe aanbieding, waarbij vnl. de concurrentie op de prijs is. Bij highend denk ik eerder aan gecompliceerde oplossingen (denk aan: www.rackspace.com) of aan oplossingen waarbij de kwaliteit hoger is dan standaard of waar je meer ondersteuning krijgt bij afname van een product. Deze bedrijven bestaan overigens wel, maar misschien zijn deze nog te schuw om hier te posten vanwege het hoge 'budget' gehalte wat er nu heerst.

iFast
04/01/04, 15:06
Maar het is duidelijk dat hier 98% in budget-hosting zal moeten posten.

Vergelijk nou eens een heel rack van Leaseweb.nl met 3mbit per maand voor 500,- per maand met een rack in hq-hosting voor 800,- per maand.

Aan wat voor verschillen moet ik dan denken?

Nou ik zou meer naar de verschillen kijken met Leasweb en Proserve:

Leasweb heeft geen eigen suite en staat in een gemengde suite dus (is ook goedkoper voor leaseweb), terwijl Proserve zijn eigen suite heeft en dat kost ook meer geld. En die vragen ook veel meer voor colocatie. Ook is het netwerk van Proserve beter dan dat van Leaseweb heb ik me laten vertellen.

En bij hosting kan je ook naar zulke verschillen kijken. Sommige hosting diensten bieden hosting aan van een wat goedkoper netwerk en bieden niet veel support zo heb je bijvoorbeeld. voor 5€ per maand 10gb datatransfer. En bij een High End host betaal je voor 10gb datatransfer €50 per maand.

Pantsy
04/01/04, 15:17
Leaseweb heeft een hele grote suite in telecity ?? In redbus inderdaad gedeeld maar dat zegt weinig.

host3000
04/01/04, 15:18
En bij hosting kan je ook naar zulke verschillen kijken. Sommige hosting diensten bieden hosting aan van een wat goedkoper netwerk en bieden niet veel support zo heb je bijvoorbeeld. voor 5€ per maand 10gb datatransfer. En bij een High End host betaal je voor 10gb datatransfer €50 per maand


Hosting is geen high-end omdat het duurder is. High-end hosting is duurder omdat de oplossingen een hogere kostprijs hebben. Als ik m'n prijzen verdubbel is het niet ineens high-end,

Vergelijkingen op basis van prijs zijn daarom gedoemd te mislukken. Dan verhoogt de budget hoster toch zijn prijzen ;)

Bij high-end moet je denken aan (inderdaad) redundancy netwerk, gebruik firewalls, loadbalancers, proxys, clusteren, kwaliteit serverhardware etc.

Succes met het vaststellen van de criteria :p

[QWS]
04/01/04, 18:19
daar ben ik het inderdaad mee eens. want je bent natuurlijk nooit zeker dat als je voor 50 euro per maand 7,5 GB transfer neemt dat dan de service goed is. voor hetzelfde geld heb je dan een slechtere service dan bij een "budget hoster"

iFast
05/01/04, 13:17
Ah ik wist niet dat Leaseweb een suite had in Telecity maar goed. En jah ik ben het ook wel met jullie eens was maar een voorbeeld misschien niet een goed voorbeeld...

Phobos
06/01/04, 12:01
Trueserver netwerk is gewoon veel beter/stabieler opgebouwd dan het leaseweb netwerk.

superior-is
06/01/04, 14:17
Origineel geplaatst door Phobos
Trueserver netwerk is gewoon veel beter/stabieler opgebouwd dan het leaseweb netwerk.

Ik mis de argumenten.

luser
06/01/04, 16:35
Origineel geplaatst door iFast
Ah ik wist niet dat Leaseweb een suite had in Telecity maar goed.

Ik had eerder vernomen dat ze gewoon kasten huren in telia zijn suite.

xserve
06/01/04, 16:41
Vernomen? Van wie? Volgens mij gewoon roddels.
Volgens mij heeft LeaseWeb gewoon zijn eigen suite.

wdv
06/01/04, 16:46
Twee dagen terug toen ik er was had Leaseweb nog steeds een hele grote suite met allemaal Leaseweb kasten :)

En Leaseweb's netwerk is gewoon TOP. Check je roddels aub.

luser
07/01/04, 00:57
Hing er een leaseweb logo aan de deur zoals dat in tc2 de gewoonte is?

Phobos
07/01/04, 09:19
Origineel geplaatst door luser


Ik had eerder vernomen dat ze gewoon kasten huren in telia zijn suite.

Correct ;)