PDA

Bekijk Volledige Versie : Deheeg | pas op met Fair Use



Websmurf
01/12/03, 14:09
Deheeg leek op het eerste oog goed, maar nu ik weg wil gaan :S

goed...even het hele verhaaltje..

ik heb een redelijk succesvolle website, die maandelijk op ongeveer 100 gigabyte dataverkeer zit.

Ik kreeg 9 dagen voordat m'n contract verlengt zou worden een mailtje dat mijn verbruik voor de volgende maand op 150 tot 200 gigabyte zou komen, en dat dit niet meer binnen de fair use policy valt.
Toen ik eindelijk eens een keer contact had met de kerel die ik moest hebben, was het 3 dagen voordat m'n contract verlengt werd.

Ik kreeg tot het einde van de maand om mijn besluit te namen of ik:
- 5 euro per gigabyte ging betalen
- dedicated server (a 199 euro + nog dataverkeer = ongeveer 900 euro bij deheeg)

Ik heb tijdens dat gesprek ook gelijk al aangegeven dat ik dat dus niet kan betalen.

Ik ben op zoek gegaan naar dedicated hosting, en toen ik de heeg belde om dit te zeggen, kreeg ik de mededeling dat dat kon, op voorwaarde dat ik mijn jaarcontract gewoon zou betalen, en voor dataverkeer zou betalen.

Daar was ik het dus niet helemaal mee eens, omdat dit zou komen op een 500 euro voor het vertrekken bij deheeg.

Ik kan hier dus niet mee accoord gaan, en na een aantal brieven, is de oplossing nog steeds niet in zicht....

Opmerkelijk: in hun algemene voorwaarden wordt NIETS gezegd over het overschreiden van de FUP en wat die FUP dan precies in houd...

moraal: Fair Use bestaat niet, en kan je veel problemen veroorzaken.!!!!

let dus op voor ondoorzichtige algemene voorwaarden...

electric
01/12/03, 14:21
FUP is inderdaad een grote valkuil voor veel mensen. Persoonlijk ( en vele mensen zullen het met me eens zijn ) vind ik dat FUP afgeschaft moet worden zodat de consument weet waar hij/zij aan toe is.

als ik jou was zou ik dan maar naar een andere host gaan :-)

leuke sig websmurf :p

reneovertoom
01/12/03, 14:22
Ben benieuwd hoe dit afloopt :\
Ben zelf ook eens gebeld door een gefrusteerde Deheeg medewerker, of ik als de sodemieter mijn domeinnaam wou vrijgeven omdat het verkeerd geregged was....pff, anders vragen ze dat op een normale toon :(

Websmurf
01/12/03, 14:28
als alles over is, zal ik overwegen alle emails wel 's te posten

ik, (en mijn collega's, (ik loop stage namelijk)) liggen soms wel 's dubbel over de reacties die ik krijg...

Raptor
01/12/03, 14:29
Tja, er zijn je al veel mensen voorgegaan met die onduidelijk FUP.

electric
01/12/03, 14:32
De heeg mag dan wel een redelijk groot bedrijf zijn ( voor zo ver ik weet ) maar hun doen en laten staat me helemaal niet aan. Hun zijn in elk geval 1 van de vele bedrijven waar ik nooit zaken mee ga doen :)

RonZo
01/12/03, 14:43
Traffic Regels:
Wegens de unieke resource karakteristieken en traffic patronen verbonden met bepaalde typen sites zijn de volgende uitgesloten van vrij dataverkeer:

- Sub hosting
- Shareware, geluid, video, beeld en multimedia archieven ·
- Mirror sites ·
- Distributie punten ·
- Elke site met als primair doel file distributie ·


Voor alle overige sites hanteren wij een Fair use policy.

:O
Dan is volgerns mij per definitie elke site uitgesloten :p

Websmurf
01/12/03, 14:54
Origineel geplaatst door RonZo

:O
Dan is volgerns mij per definitie elke site uitgesloten :p

Mjah..
mijn site dus niet,

maar ze willen het nu op het eerste punt gooien


Het is ten strengste verboden materiaal dat in strijd is met de wet, weer te geven, te versturen of op te slaan. Dit geld voor, en is niet gelimiteerd tot: copyrighted materiaal, materiaal dat wij als bedreigend, obsceen, of eisend van anderen zien, of materiaal beschermd door een handelsmerk


ik sta al 3 jaar bij ze :rolleyes:

electric
01/12/03, 14:55
het moraal van 't verhaal DeHeeg sux :)

( sorry als 't beetje als flame overkomt, maar zo is 't nu eenmaal )

Raptor
01/12/03, 15:38
Origineel geplaatst door electric
het moraal van 't verhaal DeHeeg sux :)

( sorry als 't beetje als flame overkomt, maar zo is 't nu eenmaal )

Haha, het is wel duidelijk,

[QWS]
02/12/03, 11:46
volgens mij is het publiceren van songteksten pas sinds kort verboden. dus misschien is dat de reden?

reneovertoom
02/12/03, 11:54
Origineel geplaatst door [Liver]
volgens mij is het publiceren van songteksten pas sinds kort verboden. dus misschien is dat de reden?
Waarom zou dat verboden zijn :|
Als ik er nou van hou om in het bejaardentehuis een karaoke op te voeren :D

Websmurf
02/12/03, 11:58
officieel mag het niet

www.musicopy.nl

maar het is gewoon m'n dataverkeer dat teveel werd...

reneovertoom
02/12/03, 12:07
is het al opgelost? ben benieuwd!

Websmurf
02/12/03, 12:09
ik ga maar weer 's een mailtje sturen wat ze nu precies willen,

er zijn namelijk al 10 verschillende dingen genoemd..

Phretorian
10/12/03, 10:35
Ik vind data hele fair use eigenlijk n beetje onzin voor webhosting zelf. Voor kleine klanten wel, maar de definitie fair use is er al n grens gezet voor het aantal GBs ... publiceer dat dan of zo :@

twinhost
18/12/03, 11:57
De gedachte aan een FUP is dat je gezamenlijk eigenlijk de totale bandbreedte betaald. De een gebruikt meer de ander minder maar de kosten voor de groot verbruiker wordt betaald door de kleine verbruiker :) Een soort communisties systeem dus. Dit scheeld ook voor de provider de kosten van het bijhouden van bandbreedte en ander werk. Zet je een vast limiet in dan is dat limiet vaak lager dan dat ze met een fup zouden doen. Want we zijn nederlander of niet maar dan gaan we gelijk tegen het limiet aanzitten want daar hebben we voor betaald.

FUP = leuk voor de starter en de kleine verbruiker
vaste limieten voor de gebruikers boven 10 GB want de GB's kosten toch veel geld.

Naar de Topic starter

Kijk je hebt voor weinig een lange tijd kunnen hosten. En nu moet je voor je succes betalen. Dat de ISP beetje vaag doet kan wezen omdat jij best veel bandbreedte verbruikt hebt voor weinig en geld willen zien. Maar dat is hun probleem hadden ze jou maar eerder moeten aanpakken.

Succes met je hosting

boomaugurk
18/12/03, 16:41
Ik denk dat zij het nu pas doorhebben.

Maar zij beginnen nu opeens met een wijziging van je contract. Dan moeten ze ook een keus voor je overlaten om op te zeggen.

Ik zou snel de site verhuizen en opzeggen in elk geval...

Een site met of een dedicated server met 100GB zal wel wat meer kosten dan dat je nu gewend was, maar alles kost geld, dus ik ben het ook wel eens met het bericht hierboven dat je al te lang je gang hebt kunnen gaan, ik zou je met shared hosting al bij 10GB een gil gegeven hebben :)

En inderdaad: zet bij fair use altijd de grens erbij, maar dat is dus per definitie onmogelijk. Afschaffen dat fair use want je weet nooit waar je aan toe bent... het kan alleen maar ellende geven voor de klant!