PDA

Bekijk Volledige Versie : Reseller Control Panel



JohnnyP
30/11/03, 16:46
Hallo whtalkers,

na mijn bericht over dat ik een reseller pakket zocht heb ik hier nog een vraag.
Welk Control Panel is het meest gebruiksvriendelijke Control Panel voor Resellers? (Dus om klanten toe te voegen en beheren)?
Ik ben namelijk echt onervaren wat Control Panels betreft en ik heb dus niet echt zin in ingewikkelde Control Panels waar ik de ballen niet van snap.

4EuroHosting
30/11/03, 16:51
Wij gebruiken cpanel.

Zijn wij en onze klanten heel tevreden over.
Simpel, compleet, ...

FSCJasper
30/11/03, 16:53
Ik vind WebHostManager heel handig, werk ik zelf ook mee..die van Direct Admin is ook heel makkelijk vind ik zelf. Met Plesk heb ik nog moeite mee, moet je even doorbijten want begin moet je aantal dingen snappen. Als je plesk snapt is het wel goed control panel. Ensim is ook aardig simpel, maar heb ik weinig mee..dus mijn favo. top 4:

1 - > Webhostmanager (cpanel)
2 - > Direct Admin
3 - > Plesk
4 - > Ensim

JohnnyP
30/11/03, 16:58
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ik vind WebHostManager heel handig, werk ik zelf ook mee..die van Direct Admin is ook heel makkelijk vind ik zelf. Met Plesk heb ik nog moeite mee, moet je even doorbijten want begin moet je aantal dingen snappen. Als je plesk snapt is het wel goed control panel. Ensim is ook aardig simpel, maar heb ik weinig mee..dus mijn favo. top 4:

1 - > Webhostmanager (cpanel)
2 - > Direct Admin
3 - > Plesk
4 - > Ensim

Begrijp ik hieruit dat als iemand cpanel noemt, hiermee WebHostManager bedoelt? Want ik dacht namelijk dat cpanel een afkorting was van Control Panel :)
En owja nog een ding. Dat Direct Admin ken ik wel. Ik heb er gister een demo van geprobeerd, alleen het probleem is, dat ik ook gewoon domeinen 'los' wil aanbieden. En bij dat Direct Admin moet ik én een domeinnaam én een hosting pakket toevoegen. Is dat bij dat WebHostManager ook zo?

Met vriendelijke groet,

Johnny Pastoor

4EuroHosting
30/11/03, 17:06
WebHostManager is een deel van cPanel: www.cpanel.net

Dit is een panel om de server op een eenvoudige manier te beheren.

Indien je alleen maar domeinnamen wil verkopen heb je geen controlpanel nodig.

Het control panel dient juist om de domeinnaam op de server te installeren ( = hosting)

www.cpanel.net

RonZo
30/11/03, 17:28
Origineel geplaatst door JohnnyP


.........Dat Direct Admin ken ik wel. Ik heb er gister een demo van geprobeerd, alleen het probleem is, dat ik ook gewoon domeinen 'los' wil aanbieden. En bij dat Direct Admin moet ik én een domeinnaam én een hosting pakket toevoegen. Is dat bij dat WebHostManager ook zo?

Met vriendelijke groet,

Johnny Pastoor
Het ligt er aan wat je status is. Als "administrator" (dus als DA op jouw naam staat) kun je het sowieso en kun je aangeven dat resellers DNS Control mogen gebruiken in DA.

mihosnet
30/11/03, 18:47
Plesk op nummer 1 bij mij :) Voor resellers misschien niet z'n goede keuze, oversellen is niet mogelijk dacht ik.

thema
30/11/03, 18:54
Voor mij een iets wat minder bekende:
42go ISP manager

Lastige installatie maar gebruikersvriendelijk voor zowel admin, reseller en klanten.

Kijk eens www.projektfarm.de/en voor een (engelstalige) demo.

root
30/11/03, 20:14
Ensim werkt vrij simpel en heel stabiel. Persoonlijk vind ik zowel ensim als cpanel fijn werken. Mocht je vragen hebben over ensim, pm me dan maar.

http://www.ensim.com/products/webppliance/index.html

Raptor
01/12/03, 11:55
Ik heb WebCP bij qweb wel eens gezien. Best mooi systeempje.

Norman
01/12/03, 13:26
Ik heb is gekeken naar WebCP maar de mail configuratie, hoe het zit met users(pop boxen) aanmaken ziet er een beetje onduidelijk uit ...
Verder moet ik het eerst nog even zelf installeren voordat ik er meer over kan vertellen ....

Blijft natuurlijk wel een intressante optie ....
Is de enige die helemaal gratis is ... dus ook inclusief de reseller en end-user interface ....

Vraag me eigenlijk af zijn er ook mensen die deze interface niet aan hun klanten aanbieden ... dus dat de klanten alles via de helpdesk moeten doen ?
En worden de controlpanels veel gebruikt bij de mensen die het wel aanbieden ?

Raptor
01/12/03, 13:45
Inderdaad zouden de email dingen wat beter kunnen.

wdv
01/12/03, 15:02
Origineel geplaatst door Norman
En worden de controlpanels veel gebruikt bij de mensen die het wel aanbieden ?

Volgens mij worden control panels amper gebruikt, maar toch moet iedereen er per se 1 hebben.

electric
01/12/03, 15:07
Ik heb zelf een tijdje gewerkt met Ensim maar vind 't persoonlijk 1 grote puinhoop. de hele installatie is al een ramp, en als je alles dan nog netjes probeert te updaten gaat ook verre van lekker. tevens hebben wij pas geleden een complete server crash DOOR ensim gehad ( een update ) en wij waren helaas niet de enigste die er problemen mee hadden, meerdere hosters waren de dupe er van.

voor mij geen ensim maar wel DA of Cpanel :)

roland
01/12/03, 16:16
Volgens mij worden control panels amper gebruikt, maar toch moet iedereen er per se 1 hebben.

Hebben hebben hebben. De standaard site heeft een pop3 boxje nodig en een ftp account, die wijzigen hun instellingen niet in de zoveel tijd.

myowncam
02/12/03, 01:18
Dit is het beste bericht wat ik in tijden heb mogen lezen... Bedankt Roland

Eindelijk weer iemand die ook weet hoe het werkt.......

Enja ik heb wat jaren ervaring met hosting bedrijven en controle panelen... Paar jaar geleden was het makkelijker mailde ff je host en klaar.... Nu moet je als hoster een panel hebben en wat kom je tegen? probleem na probleem.

Ik heb nu plesk draaien wat een nepzooi, zit steeds te schakelen tussen webmin en plesk.. omdat plesk niet doet wat ik wil.. heeft ook al een eigen qmail server wat al minder is voor een admin....

Maar anders om "die vind dit en die vind dat" en uiteindelijk komt alles op het zelfde neer..... Weten wat je moet doen. E je klanten kan je informeren of helpen maar ja we willen minder werk hebben om te genieten van de al duur betaalde hosting die we aanbieden voor wat we geven voor eigen gewin.......

Daarom run ik een eigen server niemand kan me geven wat ik wil hebben voor een redelijke prijs......

4EuroHosting
02/12/03, 01:35
Ik ben het toch niet helemaal met je eens.
Sinds wij cPanel gebruiken zijn onze klanten ZEER tevreden, en we hebben een PAK minder aanvragen van maak eens een email, ftp, ... account aan

De online webmail vinden onze klanten ook enorm goed. Vooral de zakelijke klanten die veel in het buitenland zitten.

myowncam
02/12/03, 01:44
Sinds? alsof ze daarvoor al ontevreden waren?

En ja dat zei ik al je hebt minder werk nu dat maakt het niet beter daardoor... Juist minder omdat een hoop niet weten hoe en/pf wat werkt en met een panel dat wel ff kunnenDenken ze...) Als Hoster kan je al wild cards gebruiken op mails zodat elke mail werkt....
Maar om de prijs op te schroeven maken we pakketen met opties en ja daar komen de panels aan......

De klant kan dan wat een hoster zet dat ie maar 10 mail adressen heeft er net 11 wilt ... moet ie mailen

En een webmail online is wat anders dan een control panel.

Back to basic is wel wat ik prefer...... mail ftp en de basis settings...

Wie heeft er 100 mb nodig met 1 database en 10 mail adressen dan mailen ze je alsnog voor aanpassing. (heb nog nooit een host gevonden die aan mijn eisen voldeed en niet hoefde te mailen ervoor. Basis paketten kloppen nooit in wat een klant wil. Hoe je het went en/of keert wat een klant kan doen uiteindelijk jijzelf als al een te dure hoster bepaalt.... Maar 90% is al te dom om dat te zien. Dus zullen ze jou alsnog mailen om updates of wat dan ook (dus support krijgt nu alleen maar andere mails) Ze snappen de panels al zoiezo niet haha.... (weet ik zeker uit ervaring) Waar is de eerste Nederlandse goede versie dan die een klant echt begrijpt?

4EuroHosting
02/12/03, 02:18
Bij ons is de cpanel geen optie maar STANDAARD in elk hosting-pakket voorzien.

Ons kleinste hosting pakket heeft het volgende:
- 10 Sub-Domains
- 10 MySQL Databases
- 10 Mailing Lists
- 10 Email Accounts
- 10 Email Aliases
- 10 Auto Responders
- 10 FTP Accounts
En dat is voor de meeste klanten MEER dan voldoende.


De klanten mailen/bellen inderdaad, maar het is dan aan jouw als hoster om je klanten op te voeden.

Als ze bellen van maak eens vlug een accountje aan zeg ik ga eens naar je cpanel, klik hier, klik daar, ...

De volgende keer hebben ze me ,niet meer nodig.

----------------

Uw opmerking van de webmail: die hadden we vroeger niet, in de cpanel is die geïntegreerd.

myowncam
02/12/03, 02:29
Laat dus zien hoe simple het is zonder een panel werkt een web based mail ook maar je probeerdt je nu eruit te praten....


Ik heb geen zin in een over en weer gepraat hier weet wel beter je verteld je eigen verhaal nu al waarom ik nooit bij jou zou hosten...

"maar het is dan aan jouw als hoster om je klanten op te voeden"
In jou verhaal is een panel een opvoeding? Als ze die al niet begrijpen en je weer bellen en/of mailen?

Begin maar bij mij met je opvoeding... hahah

Niks is aan jou alsdat de Klant juist de koning is en ja ( hoster is de Keizer) en jij de service moet geven die je verkoopt.... maar lekker in een luie stoel hangen en met denken ja weer een gek...... Man je weet niet wat je zegt nu..... (wel antwoorden op forums en reclame maken?) Wat een onzin.....

Ik zal jou zeker al niet aanbevelen met deze opmerkingen met opvoeden... Denk dat jezelf na het riagg ofzo moet gaan.

4EuroHosting
02/12/03, 02:35
Ik weet niet wat je tegen me hebt, ik wil allen maar vertellen dat we vroeger (gedurende 5 jaar) GEEN control panel hadden, en sinds mei van dit jaar er WEL een hebben, dat we veel minder support aanvragen krijgen

myowncam
02/12/03, 02:41
Ik heb niks tegen je persoonlijk maar je kan wat vertellen ik zie voor mezelf dat daar geen bewijs voor is en er maar wat verteld wordt...

Kan je me dat dan bewijzen met wat? Ik geloof dat namelijk niet...

webmail en verhalen die waren er eerder ook al maar je zegt nu met een panel is je klant beter geholpen? en mailen ze minder? Vat het ff niet... met een panel komen er juist meer vvragen of heb je een Nederlandse cp panel draaien.....?

4EuroHosting
02/12/03, 02:42
Ik kan je dat niet bewijzen , ik stel het hier alleen maar vast. (minder support telefoons)

myowncam
02/12/03, 02:47
Ja zal wel...... Ik wil al niet meer over deze onzin nadenken...... Ik weet als gebruiker, hoster wel beter... vertel geen onzin..... Ik wed erom dat het niet klopt in wat je verteld...

4EuroHosting
02/12/03, 02:49
Sorry, maar ik vertel geen onzin.

We hebben het hier gewoon vastgesteld. Bij jouw is het misschien anders.

electric
02/12/03, 02:52
Myowncam, zou jij je aub wat netter en rustiger willen gedragen hier op de forum? anders heb je kans op strafpunten wegens uitdagend (flame) gedrag!

myowncam
02/12/03, 02:54
Wat stel je vast dan? Met een panel minder mails? of heb je minder klanten? je kunt vertellen wat je wilt we zien geen optie om jou te geloven.... Wel geef ik mijn mening dat het niet klopt wat je zegt omdat de mails na vragen niet afnemen.... Is gewoon nep wat je zegt.....


Een control Panel neemt jou mails van klanten na jou niet na beneden met vragen (zullen anders zijn nu dan)... (daar ging het om)

4EuroHosting
02/12/03, 02:57
En waar baseer jij je dan op ?

heb je ooit in ons bedrijf gewerkt ?
ben je klant van ons ?

ik geef hier alleen mijn mening, als je die niet wil aanvaarden, is dat jouw probleem.

electric
02/12/03, 02:59
myowncam,
lezen is blijkbaar ook een lastig vak voor jou.
ik heb het nu direct bij de mods gemeld.
kap met die onzin van je en gedraag je een beetje normaal anders word je direct gebanned!!

myowncam
02/12/03, 03:10
I geef een reactie op iets dat verteld wordt...


En na mijn mening klopt dat niet....

Een panel welke dan ook zal geen support mail na beneden brengen of wat dan ook.. Maar het blijkt dat hosters het voor het zeggen hebben en je als klaher gelijk een bericht krijgt dat je moet inhouden ..


Blijkt nogmaals dat ons geld wordt gestopt in zaken die hosters voor hunzelf gebruiken... Ik zie namelijk geen antwoord op hetgeen dat een panel een optie geeft dat een support of wat dan ook een klant kan helpen het is gewoon onzin en eerder het laat de hoster meer ruimte over om zijn eigen ik meer uit te breiden.. meer niet...

En dat mag niet gezegd worden Hé ban me dan maar ...

electric
02/12/03, 03:17
Het gaat me er niet om dat je je eigen mening geeft, dat mag iedereen.

maar het gaat me om de manier HOE je die hier brengt en dat staat mij ( en waarschijnlijk velen andere ) NIET aan. dus gedraag je hier een beetje okay?

superior-is
02/12/03, 07:56
Origineel geplaatst door myowncam

Een panel welke dan ook zal geen support mail na beneden brengen of wat dan ook.. Maar het blijkt dat hosters het voor het zeggen hebben en je als klaher gelijk een bericht krijgt dat je moet inhouden ..


Da's jouw mening. Daarbij moet je niet generaliseren -- het ene CP is de andere niet.

Grumpy
02/12/03, 09:41
Zo hoor je niet je mening te geven.

Ten eerste, je hebt ervaring met webhostingbedrijven en control panels. Heb je zelf gezegd. En nu draai jij je eigen server. Je hebt Plesk maar dat draait niet goed.


Het feit dat jij Plesk niet goed kan laten draaien betekent niet dat alle control panels rotzooi is. Het betekent ook niet dat alle consumenten de control panels niet snappen.

Control panels zijn er voor het gemak. Klanten hoeven bij veranderingen geen mail te sturen en wachten op een werknemer die de veranderingen aanbrengt. Dit scheelt ook bij de hoster veel tijd.

Moet je voorstellen. Iemand die 1000 klanten heeft en elke klant wijzigt 5 keer per maand iets. Dan ben je als hoster per maand wel minimaal 5000 minuten kwijt aan het wijzigen van dingen.
Stel de hoster gebruikt een control panel voor die veranderingen. Bij een goede control panel kunnen vrijwel alle klanten de veranderingen zelf doen. De hoster hoeft zich dan nietmeer constant bezig te houden met die dingen.

Er blijven altijd wel mensen die de control panel niet snappen, die leg je uit hoe het werkt en de volgende keer weten ze het wel. Als ze het niet weten, sja, dan leg je het opnieuw uit. Zoals ik al zei, bij een goede control panel kunnen vrijwel alle gebruikers alles zelf doen. Dat er een enkeling alsnog vragen heeft moet je niet moeilijk over doen.

Rik
02/12/03, 10:17
Ik zal het je nog sterker vertellen... bij ons werkt Plesk uitstekend, en ik ken niemand bij ons die er slecht over praat...

De topic starter vroeg meningen e.d., dat jij (myowncam) nu met zo'n irrie manier hier stennis komt schoppen staat daar los van.
Gedraag je aub gewoon normaal verder, en ik zou niet weten waarom 4euroHosting tegen jou zou moeten liegen over zijn ervaringen ?