PDA

Bekijk Volledige Versie : cs systeem resources



gamefreak977
29/11/03, 21:06
Ik vroeg me af wat een public cs serverke inneemt aan systeem resources en internet snelheden etc.
Aangezien ik niet weet hoeveel cs servers er op mijn server gaan draaien, zou het handig zijn dat ik weet wat in speler bij cs inneemt aan systeem recources op de server.
Alvast bedankt.

Danny Mekic
08/12/03, 15:35
Beste Gamefreak,

Er is maar één manier om echt achter antwoorden te komen op je vragen: het zelf uittesten.

Simpelweg omdat de hoeveelheid gebruikte resources afhangt van je systeemconfiguratie, de gebruikers, welke opties/add-ons toegepast zijn, en ook is niks te zeggen over hoeveel bandbreedte een CS-gameserver verbruikt bij xx-users, omdat het geheel afhangt van met wat voor'n gebruikersgroep je te maken hebt.

Grtx,
Danny

Ahead-IT
08/12/03, 16:16
Over welke versie van CS spreken we?

DiedX
08/12/03, 21:37
lijkt mij 1.6

Ahead-IT
08/12/03, 21:41
Indien CS1.6 : best een DUAL systeem kopen, bv een Intel XEON 2.4Ghz, dan kun je zonder problemen 4 grote CS servers lopen. ( op elke CPU één )

PdenHertog
08/12/03, 23:26
Elke CPU 1? Dat klopt niet lijkt me als je 2 proccesoren hebt en 4 "groteCS servers".

luser
09/12/03, 00:06
De intel Xeon 2,4's hebben zover ik weet HT support dus 2 x (2 x 2,4)

PdenHertog
09/12/03, 00:13
Ah, relaxt. Ben momenteel alleen met AMD-tjes bezig ;-)
Slecht excuse, Ik weet het.

Ahead-IT
09/12/03, 07:13
Origineel geplaatst door luser
De intel Xeon 2,4's hebben zover ik weet HT support dus 2 x (2 x 2,4)

Klopt. Als je echter naar een lager budget wenst te gaan, dan moet je denken aan een PIV op een externe bussnelheid van 800Mhz. Deze hebben ook HT support. Maar een XEON server is niet duur meer, vanaf een 900-tal EUR heb je al één.

Je hebt ook minimaal 1GB geheugen nodig, zeker als je de servers onder Windows draaid.

neographikal
17/12/03, 13:54
Origineel geplaatst door luser
De intel Xeon 2,4's hebben zover ik weet HT support dus 2 x (2 x 2,4)

wat een onzin, HT geeft een extra virtuele cpu zodat de proc beter benut wordt.

Op een dubbele Xeon kun je heel wat draaien :)

Ahead-IT
17/12/03, 14:04
Origineel geplaatst door neographikal


wat een onzin, HT geeft een extra virtuele cpu zodat de proc beter benut wordt.

Op een dubbele Xeon kun je heel wat draaien :)

Ooit al een Dual XEON in je handen gehad?

Stel, ik start het proces CPU Toaster. Standaard wordt dat toegewezen aan CPU 1, dan is er een maximale belasting op de CPU van 25%

Start je een tweede op, toekennen aan CPU 2, 50% van de totale CPU. En ga zo maar verder, tot uiteindelijk 100%

Kortom, als je 1 proces bv de CPU toaster toekent aan alle 4 de CPU's dan kom je aan een maximale belasting van 25% van de CPU. Test het gerust uit.

neographikal
17/12/03, 14:08
Origineel geplaatst door PCDOC


Ooit al een Dual XEON in je handen gehad?

Stel, ik start het proces CPU Toaster. Standaard wordt dat toegewezen aan CPU 1, dan is er een maximale belasting op de CPU van 25%

Start je een tweede op, toekennen aan CPU 2, 50% van de totale CPU. En ga zo maar verder, tot uiteindelijk 100%

Kortom, als je 1 proces bv de CPU toaster toekent aan alle 4 de CPU's dan kom je aan een maximale belasting van 25% van de CPU. Test het gerust uit.

Kan me niet schelen hoe de programma's het weergeven eerlijk gezegd. De Xeon is geen multicore cpu, het enige wat de HT-technologie doet is ervoor zorgen dat de cpu zo optimaal mogelijk aan het werk blijft. Of een programma dit alsnog zo laat zien maakt niet uit

Er is in geen geval sprake van een 4way systeem zoals hierboven wordt gesuggereerd. Het is een 2way met een extraatje