PDA

Bekijk Volledige Versie : Afspraken sponosring



chester
29/11/03, 12:35
Hoe pakken jullie dit aan? Als je van plan bent een site/domein te sponsoren, welke afspraken maken jullie met de klant?

Hebben jullie een aparte overéénkomst?
Bijv. Ik kan mij voorstellen dat je het voor een jaar doet (of enkele maanden) en dat binnen deze tijd het bezoekrsaantal een xxx aantal moet zijn...?

Of gaan jullie zelfs zover dat als een bepaald aantal niet wordt gehaald de klant toch een deel betaald? (belofte niet waarmaken...)

Kortom, welke afspraken maken jullie, en wat is de 'meest gebruikte termijn'?

chester
30/11/03, 13:08
er wordt niets afgesproken, gezien de reacties???

Pantsy
30/11/03, 13:26
Misschien is het wel weekend? :)

Anyways, contractje opstellen waar je algemene voorwaarden in verwerkt zijn en natuurlijk de sponsor afspraken apart in het sponsor contract verwerken + alles wat afwijkt van je algemene voorwaarden of andere regels/contracten/afspraken.

FSCJasper
30/11/03, 13:30
Altijd afspraken natuurlijk.

Ik heb geen minimum bezoekers die er via de site moet komen, wel een minimum bezoekers die de banner zien. Sponsoring is eigenlijk ook alleen goed voor naambekendheid. De site moet voor te beginnen minstens 100 bezoekers per dag hebben..halen ze dat een keertje niet is het niet zo erg, maar komt het vaker voor stoppen we gewoon met sponsoring...zo makkelijk is het gewoon.

Rik
30/11/03, 14:48
Origineel geplaatst door chester
er wordt niets afgesproken, gezien de reacties???

Heheheh, jij verwacht dat iedereen binnen 30 minuten jouw berichtje heeft gelezen ;)

//edit: hehe, die hele dag had ik even gemist....

En zoals Jasper al aangaf, het is ook nog eens weekend :D easy amigo

Dennis
30/11/03, 15:02
Origineel geplaatst door Rik


Heheheh, jij verwacht dat iedereen binnen 30 minuten jouw berichtje heeft gelezen ;)

En zoals Jasper al aangaf, het is ook nog eens weekend :D easy amigo Binnen 30minutes en een dag jah :p

Maar wij doen meestal gewoon met mondelinge afspraken. Als het echt nodig is dan komt er een contract bij kijken.

Pantsy
30/11/03, 15:13
eej ik heet geen jasper! :P

Rik
30/11/03, 15:21
Damn, kan beter weer terug naar bed gaan, bedoelde jou natuurlijk ;)

chester
30/11/03, 15:22
Binnen 30minutes en een dag jah :d

...ik wilde hem alleen weer even omhoog schoppen :)

OK, ik ben ook niet zo'n contracten fanaat. Ik neem dus aan dat als het bezoekersaantal ver onder de maat blijft (dit houden jullie zelf bij?), dat jullie de registratiekosten gewoon maar voor lief nemen als, risico van het vak?! :)

Maak je ook afspraken over bepaalde of onbepaalde tijd. Is het meestal voor een jaar? etc. Of laat je het gewoon doorlopen totdat het jouw niet meer zint?
Ik bedoel, je zou in theorie wat vervelend kunnen doen door te zeggen na een aantal maanden succesvolle bezoekers, dat je het op prijs zou stellen dat de klant er voor gaat betalen, etc.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee....?

FSCJasper
30/11/03, 15:24
Origineel geplaatst door Rik
Damn, kan beter weer terug naar bed gaan, bedoelde jou natuurlijk ;)

Slaap lekker Rik :D

Rik
30/11/03, 15:27
De enige die ik sponsor, zijn vrienden van me, goede bekenden die met hun sites gratis op mijn server mogen staan.
Ben zelf geen webhoster, werk ook niet met contracten, kan je dus verder ook niet van tips voorzien oid.

Ik denk wel dat een contract slim voor je is omdat je met onbekenden te maken hebt.
Natuurlijk kun je de site down halen als iets (qua data bv) uit de hand gaat lopen, je loopt alleen direct het risico dat er zeer negatief over je gepraat gaat worden....

Als je duidelijk bent naar elkaar kun je het goed regelen hoor.

Raptor
01/12/03, 12:51
Je zou ook een bestaande site kunnen sponsoren.

4EuroHosting
01/12/03, 13:07
Wij sponsoren alleen bestaande sites die minstens 500 bezoekers per dag hebben.

We hebben nu een 10-tal gesponsorde sites. Resultaten zijn redelijk (qua verkoop), maar we worden er niet rijk van, maar is wel mooi meegenomen.
De best bezocht gesponsorde site heeft had vorige maand +/- 105 000 bezoekers en verbruikte +/-95 Gb aan bandwidth.

Vermits we toch space & bandwidth over hebben op onze servers kost het ons niets, elke meer-verkoop is dus mooi meegenomen.

Wat we afspreken:
Hosting-pakket X in ruil voor een banner van formaat Y op plaats Z van de site.

Periode sponsoring: onbeperkte duur met een opzeg van 14 dagen.

Voor het overige moet de sponsor zich aan onze algemene voorwaarden houden. Indien hij dit niet doet kunnen we de site onmiddellijk afsluiten.
(bv bij het installeren van warez en dergelijke)