PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat zouden jullie doen?



thema
28/11/03, 22:10
Ik heb in febr. een jonge knul geholpen aan een stukje webruimte in ruil voor eventuele klanten. Hij designed sites en tracht die klant bij mij hosting af te nemen.
In het afgelopen jaar heeft ie al een aantal sites gebouwd maar kort geleden heeft ie het voor elkaar dat een klant bij mij ging hosten.

Nu is die klant absoluut niet tevreden over de site en betrekt mij er ook bij. Dit terwijl er duidelijk is aangegeven dat ik alleen de hosting doe en hij het webdesign.
Maar goed; Ik tracht dit zo zakelijk mogelijk op te lossen en biedt aan GRATIS de problemen op te lossen. Wel duidelijk onder vermelding dat wij dit aanbieden om toch nog een juiste service te verlenen en dat ik de juiste details krijg per email.
Een week later heb ik nog steeds niets gekregen en tracht ze mij en ook de webdesigner zwart te maken door advertenties te plaatsen en ons zwart te maken.
Nu zijn mijn banden reeds verbroken met de sitebouwer en dit heb ik duidelijk gecommuniceerd met de klant maar dat wil er niet in bij haar.

Ik weet wel: Dit doe ik nooit meer!
Ik tracht het nog steeds goed op te lossen voor haar en hoe dit voor de rest gaat lopen zien we wel.

Hebben jullie dit ook weleens aan de hand gehad en wat hebben jullie gedaan?

Digiover
28/11/03, 22:18
Wij hebben een duidelijke contractuele scheiding tussen resellers en klanten van resellers. De reseller heeft het contract met ons en een contract met zijn/haar klant. De klant weet, meestal, niet van ons bestaan af.
Daarnaast: Een tevreden klant is een klant die blijft en het door vertelt op verjaardagen enz., ik zou zeker proberen de problemen (zo goed / indien mogelijk) op te lossen.

Rik
28/11/03, 22:57
Je moet gewoon duidelijke afspraken maken met je partners.
Zorgen voor omschreven vergoedingen en verantwoordelijkheden, anders blijf je dit soort zaken houden, en valt er niets "zakelijk" op te lossen ben ik bang....

thema
28/11/03, 23:02
Origineel geplaatst door Rik
Je moet gewoon duidelijke afspraken maken met je partners.
Zorgen voor omschreven vergoedingen en verantwoordelijkheden, anders blijf je dit soort zaken houden, en valt er niets "zakelijk" op te lossen ben ik bang....

Dat is in ieder geval wat ik er absoluut van geleerd heb.

cridea
29/11/03, 08:18
Misschien kun je ervan leren als je deze jongen vraagt hoe hij zichzelf heeft gepresenteerd bij de klant. Misschien wel als Piet, de designer van Hosting Bedrijf BV omdat hij dat zo lekker interessant vond klinken.

Ik fantaseer maar even naar een mogelijke oorzaak hiervan.

Als je weet hoe dit misverstand er gekomen is is het ook makkelijker het voortaan te voorkomen denk ik.

thema
29/11/03, 08:59
Het is gebleken dat hij de klant min of meer gedwongen heeft de hosting bij mij te doen. "Vanwege technische redenen".
Aangezien hij een php site met mysql heeft gebouwd lijkt me dat sterk.

Ik heb inmiddels afscheid genomen van dit heerschap en de klant is tevreden ;-) Het wordt voor haar opgelost.