PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met servers.nl (qweb) ?



RvB
27/11/03, 16:36
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met servers.nl (qweb) ?
Hoe is de kwaliteit van het netwerk en service?

Alle ervaringen zijn welkom.

m@rcel
27/11/03, 17:47
Servers.nl ken ik alleen maar van de 10.000 (;)) posters op de NL-IX dag :)


Maar ze zitten bij Wedare, dus kwa lijnverbindingen zit het wel goed.

RayManZ
27/11/03, 18:00
Ze zitten ook op dit forum :)

Domenico
27/11/03, 18:45
Ja maar de TS wil geen reclame verhaaltje horen lijkt me. :)

Rik
27/11/03, 19:34
Kennis van me heeft een site bij hen staan.
Nooit probleempjes, en snel geholpen, is niet veel mis mee volgens mij... wel eens contact met ze gehad in het verleden, groepje aardige gasten .

roland
27/11/03, 21:42
Er is al een topic geweest over de service van Qweb: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=35503


Als je "geluk" hebt krijg je binnen een uur of 2 bericht van Qweb en dan is de vraag volledig beantwoord of het probleem daadwerkelijk opgelost.
Soms duurt het helaas langer dan 20 uur vandaar dat ik vaker bel zodat ik direct wordt geholpen. (Ik heb trouwens nog nooit in de wacht gestaan).

Verder hebben ze een goede mailinglist waar ze je continue op de hoogte stellen van updates, wijzigen, etc dus je wordt van HUN kant van te voren op de hoogte gesteld als er wat aan komt. Betekend dat je zelf niet contact hoeft op te nemen als bv PHP ineens geupgrade is.

Kortom, mijn ervaring met Qweb is, is dat de service goed is maar niet heel erg snel. En bij mij gaat het om het eerste.

SunDevil
23/11/07, 12:39
2 servers tegelijk gekocht. Bij 1 server was 1 van de 2 schijven niet aanspreekbaar. Server teruggestuurd (20 euro verzendkosten voor mijn rekening).
De schijf die niet aanspreekbaar was hebben ze opgestuurd naar de producent. Dat was wat raar, want ik had aangegeven dat als je de 2 schijven wisselde van slot het probleem op hetzelfde slot bleef zitten waaruit je kunt concluderen dat het niet aan de schijf ligt.

Toen ze van de producent een nieuwe schijf hadden manifesteerde het probleem zich nog steeds (duh) en werd de raid backplane (naar hun zeggen) vervangen (kosten voor mij 99,-). Om te controleren of alles toen in orde was wilden ze weten welk OS ik van plan was te gebruiken (dat heeft toch niks met de hardware te maken?) en hebben ze een standaard versie geinstallerd en die 3 dagen laten lopen. De conclusie van servers.nl was dat omdat de machine 3 dagen zonder problemen bleef lopen hij wel in orde moest zijn.

Toen de server weer terug was en ik tijd had voor de controle bleek het originele probleem echter nog steeds te bestaan. De schijf waarvan ook het lampje aangeeft dat er iets mis is bleek nog steeds niet aanspreekbaar.

Volgens servers.nl betekent dat lampje overigens niks, ondanks dat juist DIE schijf het niet doet!
Uiteindelijk heb ik een server die maar half werkt en wordt er niet meer op mijn mails gereageerd met als laatste reactie "We hebben de server op 09/10/2007 opgestuurd en je komt weer heel laat met een klacht over een server die we al langer dan een maand hebben opgestuurd naar je. Wat verwacht je dan van mij?"

Ik heb het idee dat het grondig aan kennis schort bij dit bedrijf en aan service en/of klantvriendelijkheid ontbreekt het al helemaal. Ik adviseer niemand om hier iets aan te schaffen.

Ik heb geen ervaring met hosting en andere netwerkzaken van dit bedrijf.

Toepes
23/11/07, 15:11
Van mijn kant eigenlijk alleen positieve dingen. Ik heb daar sinds een jaar of 2 een server gehuurd en ben tevreden met snelheid van zowel het netwerk als ook snelheid van support.