PDA

Bekijk Volledige Versie : bestaat toeval?!



excistor
27/11/03, 00:09
ik volgde net een link en kwam ik op subnet.php waar je dus subnets kunt scannen..

nu deed ik mijn eigen iptje, en wat zag ik tot mijn grote schrik?!
Mijndes eindigt op .65 EN IK ZIE erboven (.64) mijn oude klasgenoot staan! haha niet normaal toch?!

ik wist niet dat hij dezelfde isp provider had, laat staan het ip erboven!
*ligt in deuk*

chester
27/11/03, 00:34
...maar om je vraag te beantwoorden: nee ;)

PimEffting
27/11/03, 01:58
Ik weet het niet.
Vanuit deterministisch oogpunt zou ik zeggen: nee.
Maar vanuit de quantummechanica bekeken: ja.

Het is te laat om er dieper op in te gaan.

4EuroHosting
27/11/03, 02:06
Origineel geplaatst door Unexplained
Ik weet het niet.
Vanuit deterministisch oogpunt zou ik zeggen: nee.
Maar vanuit de quantummechanica bekeken: ja.

Het is te laat om er dieper op in te gaan.

Als je nu al zo'n professor-taal gebruikt, wat gaat dat dan morgen wel niet zijn ???

Ik denk dat ik nu ga slapen, want ik moet morgen een frisse kop hebben om de hele theorie te kunnen begrijpen.
:D

Santario
27/11/03, 05:15
Zal wel aan het tijdstip liggen dat ik het niet begrijp :D

PimEffting
27/11/03, 11:12
Origineel geplaatst door 4EuroHosting
Als je nu al zo'n professor-taal gebruikt, wat gaat dat dan morgen wel niet zijn ???

Ik denk dat ik nu ga slapen, want ik moet morgen een frisse kop hebben om de hele theorie te kunnen begrijpen.
:D
Okee, komt 'ie:
Het determinisme is een filosofische stroming waarin wordt aanvaard dat alles uit een oorzaak-gevolg relatie bestaat. Actie-reactie. Moleculen en atomen reageren op elkaar, en in weze is de mens natuurlijk niets anders dan een klomp atomen bij elkaar die elk op een bepaalde manier met elkaar interactie plegen. Zelfs onze gedachten en emoties worden gestuurd vanuit externe prikkels, welke chemische reacties laten ontstaan in onze hersenen.

Gaan we kijken naar de quantummechanica, dan zien we daar het fenomeen 'quantumfluctuaties'. Dit is het gelijktijdig ontstaan van een deeltje en een anti-deeltje (zogenaamde 'anti-materie'). Nu ben ik geen theoretisch natuurkundige, maar het schijnt redelijk zeker te zijn dat deze fluctuaties spontaan optreden. Óf we missen het abstractievermogen om die fluctuaties afdoende te intepreteren, dat kan ook natuurlijk.


Mijn goden, en dat op de vroege ochtend.

chester
27/11/03, 11:24
Origineel geplaatst door Unexplained
Óf we missen het abstractievermogen om die fluctuaties afdoende te intepreteren, dat kan ook natuurlijk.

Inderdaad. We missen het vermogen niet, we zijn het vergeten. Tijd bestaat niet, alles vindt plaats in het nu. Alles is het gevolg van actie en reactie, in sommigen kringen karma genoemd. Alles wat je overkomt is slechts een resultaat van je gedachten.

Als dit waar is, dan betekent dat dat de reactie voorspelbaar is. En voorspellen gebeurt ook. Aangezien er niets iets voorspeld kan worden, TENZIJ het al gebeurt is, bestaat toeval niet. We leven simpelweg de film van ons eigen leven. Deze bevindt zich plaats in het nu, maar tegelijkertijd in een oneindig aantal nu's, op oneindig veel verschillende manieren...

Toeval bestaat niet.

grin...goh, dat ik het daar in dit forum nog eens over zou hebben...