PDA

Bekijk Volledige Versie : clan gameserver



InfInIte
26/11/03, 18:34
Hallo allemaal,

Ik ben namens mijn (multi-gaming) clan informatie aan het zoeken voor een dedicated/co-located server die wij in de toekomst wanneer we voldoende leden hebben zodat het voor ieder lid te betalen is willen nemen.

Op deze server willen wij onze private servers voor clan-wars en trainingen op draaien, dit zullen in de toekomst meerdere verschillende games worden, op dit moment 1 game...

Verder willen we voor meerdere games, het liefst alle die wij als clan spelen, public servers draaien ter promotie van de clan.

Wat is nu het beste? 1 server op een snelle verbinding? of meerdere servers op wat minder snellere verbindingen?

En wat voor systeem(en) raden jullie dan aan? Ik dacht zelf aan minimaal een P4 2,4 Ghz, met 512 mb.

En wat voor hosting zou het beste passen? Dedicated of co-located, ik begrijp dat met dedicated hosting het bedrijf voor de server (hardware) zorgt en dat je bij colo daar zelf voor moet zorgen en dat je voor dedicated per maand meer betaald dan voor colo.

En hoeveel bandbreedte, ik zie heel veel bedrijven die een dedicated server met een 1, 2, 3, of 4 Mbit berbinding aan bieden, is dit niet erg weinig veen een server waar meerdere (public en private) gameservers of draaien? Mij lijkt een 100 of 1000 Mbit verbinding beter.

Zijn er hier mensen die mij hier wat meer over kunnen vertellen? En misschien mensen die dit zelf ook hebben voor hun clan?

Alvast bedankt.

Dennis
26/11/03, 18:47
Beste InfInIte,

Vrijwel elke host heeft een 100mbit verbinding, maar u krijgt hiervoor bijvoorbeeld met 2mbit aan dataverkeer. (is ongeveer 600gb)

Het komt nog voor dat hosts hosting aanbieden op een 10mbit verbinding, maar lager gaat het niet.

1 mbit dataverkeer is ongeveer 300gb traffic, maar bij dataverkeer wordt in mbit's anders gerekend dan in gb's. Bij mbit's krijg je meestal een 95% percentile regeling, welke niet altijd even handig zal zijn als een game-server. Overigens is 1 server met een snelle verbinding niet te vergelijken met meerdere met een langzamere verbinding, omdat webhosts vrijwel altijd 100mbit verbindingen leveren en dit de prijs niet erg beinvloed.

Ik denk dat 1 dedicated server best meerdere games zal kunnen draaien zonder veel moeite aangezien dit ook fanatiek door GameServers.net gedaan wordt.

Eris
26/11/03, 19:39
Je moet er ongeveer rekening mee houden dat je ongeveer 8/10 gamesevers (Clan)/public iets minder op een AMD 2000 XP kunt draaien. De dataverkeer wat je ongeveer gebruikt is 200GB voor 16 slots Public Game server. Die altijd in gebruik/bezet is.

Zelf host ik niet maar ik heb wel wat meer met mijn provider gesproken ;)

Thafusion
27/11/03, 11:11
Ik host nu zelf 1 cs 1.6 server en als die vol zit gebruikt het ongeveer 350 kb/s up/down en cpu load is 40 % op een p4 2,4 Ghz

Savvas
27/11/03, 11:22
Origineel geplaatst door Thafusion
Ik host nu zelf 1 cs 1.6 server en als die vol zit gebruikt het ongeveer 350 kb/s up/down en cpu load is 40 % op een p4 2,4 Ghz

wow een cpuload van 40% met 1 cs server?????????

Niet normaal meer :(

Phobos
27/11/03, 11:27
Origineel geplaatst door Thafusion
Ik host nu zelf 1 cs 1.6 server en als die vol zit gebruikt het ongeveer 350 kb/s up/down en cpu load is 40 % op een p4 2,4 Ghz

Zal wel een dikke public zijn ????

Met 16 players die altijd vol zit ;)

ff je /rate naar 999 zetten ;)

Thafusion
27/11/03, 14:12
Sinds het van 1.5 naar 1.6 ging is cpu load sterk gestegen :)
/rate waar kan je dat instellen in server.cfg ?

Cereal
27/11/03, 15:29
sv_maxrate ****

dat dacht ik tenminste ;)

rq
27/11/03, 15:39
Je kunt volgens mij niet een vaste rate instellen, alleen een minimum en een maximum.

Maar 999 is wel erg weinig ;)

InfInIte
27/11/03, 15:57
tja hoe je CS instelt is nu niet echt belangrijk op dit moment denk ik ;)

@DennisCitus: Dan heb ik dat van die Mbit's dus verkeerd begrepen, ik dacht dat dat met de snelheid van de verbinding te maken had :) .

CoLinks kan mij een 1000 Mbit verbinding aanbieden, is die snelheid interresant of is dat overkill voor mijn plan(zie startpost), en ik heb gelezen dat CoLinks niet echt super is. (hier hoef ik op dit moment geen discussie over hoor ;) ).

Ik zit ook nog te tweifelen wat beter zou, dedicated of colo beter is.
Ik heb zelf wel redelijke ervaring met een linux server, ik heb thuis een machinetje staan die als webserver, kleine gameserver en lokale file server gebruikt word.
Aangezien ik in niet bepaald in de buurt van Amsterdam woon kan ik niet heel snel naar het datacenter om evt. hardware te vervangen of andere dingen.

verder zie startpost :)

Arjan
27/11/03, 22:31
mod edit: spam -- dit is geen advertentieforum

Phobos
28/11/03, 10:12
Origineel geplaatst door Arjan
Je zou eens kunnen kijken op ClanPoint en contact met ze opnemen.

Deze bieden een multi gaming abbonement aan waarmee je wanneer dan ook kan switchen tussen spel. En elk nieuw spel wordt ook aan dit abbonment toegevoegd! Het scheelt een hoop installatie werk en je weet wat de kosten zijn.

Je kan eventueel ook een complete server (P4 3.067 HT of DUAL XEON 3.067/3.2 HT)) huren met onze software erop! zodat je zelf kan bepalen hoeveel game servers je wilt draaien!

ClanPoint staat verbonden met het netwerk van Trueserver!

Jij bent zelf van ClanPoint?

Arjan
28/11/03, 10:42
Ik werkte bij clanpoint zo'n 3 maanden geleden nu werk ik weer bij mij oude baas.

Cereal
28/11/03, 10:44
Infinite, je vergist je in het bandbreedte gebruik,
wij hebben een aantal gameservers aan een 100 Mbit verbinding hangen.
Op het moment dat er bij ons 50players online zijn, trekken we enkele Mbits (3~5) dus theoretisch is 10Mbit meer dan genoeg voor een gameserver op te hosten, Maar 100Mbit is een beter alternatief, zeker gezien het in de prijs niet veel uitmaakt.

1000Mbit is in ieder geval veel te veel, en is compleet ongegrond.

Dan heb je nog de manier van factureren. Boven de 300 Gigabyte per maand rekenen veel providers/hosters af in Mbit -> 1 Mbit is ongeveer 315 GB per maand, 2 Mbit vanzelfsprekend 630 per maand enz.

Dat je 1 Mbit inkoopt wil niet zeggen dat je maar 1Mbit mag gebruiken, maar het geeft aan dat je CONTINUE 1 Mbit mag gebruiken, maar ook een halve dag niets, en de rest van de dag 2 Mbit
of 20 uur niets, en de overige vier uur 5 Mbit. Als je gemiddelde dataverkeer maar onder de 1Mbit/seconde blijft, genomen over de gehele maand.

InstantXs
28/11/03, 10:49
Origineel geplaatst door Cereal

Dan heb je nog de manier van factureren. Boven de 300 Gigabyte per maand rekenen veel providers/hosters af in Mbit -> 1 Mbit is ongeveer 315 GB per maand, 2 Mbit vanzelfsprekend 630 per maand enz.

Dat je 1 Mbit inkoopt wil niet zeggen dat je maar 1Mbit mag gebruiken, maar het geeft aan dat je CONTINUE 1 Mbit mag gebruiken, maar ook een halve dag niets, en de rest van de dag 2 Mbit
of 20 uur niets, en de overige vier uur 5 Mbit. Als je gemiddelde dataverkeer maar onder de 1Mbit/seconde blijft, genomen over de gehele maand.

Dit klopt alleen wanneer de bereken methode avarage is.
Bij 95% is dit niet van toepassing

Phobos
28/11/03, 11:02
Origineel geplaatst door Arjan
Ik werkte bij clanpoint zo'n 3 maanden geleden nu werk ik weer bij mij oude baas.

Hte lijkt er namelijk op dat je je eigen bedrijf loopt te promoten, volgens mij is dat niet toegestaan in dit topic.

Kijk naar je sign;)

ZandoR
28/11/03, 18:21
Het is volledig spelafhankelijk hoeveel servers je kan hosten op een dedicated server.

Een normale game vraagt 100 MB per gameserver en 10-20% CPU voor een clanserver.
Oftewel je kan 5 clanservers op een gewone server draaien, maar let er wel op dat je problemen kunt krijgen als ze allemaal volzitten.

Ik heb er verder weinig verstand van, alleen van het gameservers gebeuren :)

gamefreak977
30/11/03, 21:37
Origineel geplaatst door Thafusion
Ik host nu zelf 1 cs 1.6 server en als die vol zit gebruikt het ongeveer 350 kb/s up/down en cpu load is 40 % op een p4 2,4 Ghz

vol zit wel leuk gezegt gelieve ook eens te vermelden oeveel spelers vol betekent, anders zijn we er niet veel mee é.

GetHosted
01/12/03, 16:57
Chipsets & OS spelen erg mee!

Bij P4 zou ik niet weten wat het beste is, maar bij AMD weet ik het al dat is nForce 2 & de oude KT400!

OS schijnt dat RedHat het beste is...

unex
01/12/03, 18:01
heeft iemand toevallig ervaring met HALO? hoeveel resources het ineemt en dataverkeer etc. Als ik hem hier start (leeg) heeft ie al 10~15% CPU usage op een p4 2.66GHz, lijkt me erg veel of is dit echt zo hoog?

Genesisfm
02/12/03, 13:41
Hallo,

Ik heb ook een eigen game server (unreal2003).
Deze server is een pIII 733 mhz met 400mb ram geheugen.
Dit gaat allemaal perfect. (cpu load 30-35% nominaal en geheugen gebruik 350mb).

Een ding waar je wel bij moet opletten is dat je genoeg geheugen hebt.
Ik denk dat 1024mb echt niet overdone is.
Vooral als je meerdere servers tegelijk wilt runnen.
Je zou ook eens moeten opletten bij map wissel etc. want het probleem bij een mapwissel is dat de cpu naar een gebruik van 100% stijgt. En dat is klote op het moment dat je meerdere servertasks draait.

Ik heb zelf een 100mb connectie met de server maar bij vol (10 players) gebruik zit ik op een verbruik van 50 a 60 kByte/sec up/download verbruik. Let op dit is ook weer afhankelijk van je netspeed en rate die je instelt.


Groeten Robert
www.2clan.nl

joep
08/12/03, 12:09
Ik wil zoveel mogelijk Moh:aa servers a 20players per server draaien op een PIV 2,4. Hoeveel servers kan ik dan max draaien.

Dit gaat dus puur om hardware, bandbreedte is een tweede. Zou het qua cpu usage veel uitmaken of ik win2k server of RedHat draai ?