PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocated ervaringen



Bestlevel
26/11/03, 18:15
Beste,

Ik ben al enige tijd opzoek naar een goede colocated partij. Mijn keuze was gevallen op Trueserver, maar dit begin ik toch te betwijfelen door late reacties en instorten dataverkeer.

Ik zou graag jullie ervaringen willen weten over bedrijven die colocated diensten leveren.

Het belangrijkste voor mij om te weten is:
- Snel reageren op mail
- Goede netwerk structuur
- Storingen snel verholpen
- Mogelijkheid om door het bedrijf updates te laten verzorgen
- Snelheid en downtimes.
- Locatie Amsterdam

Ik hoop door reacties en ervaringen van mensen bij een goede partij uit te komen.

Alvast bedankt,
Paul

BastiaanNaber
27/11/03, 12:11
Tsja ik ben hier ook erg benieuwd naar, ik heb nu al bij twee 'bedrijven' om inlichtingen gevraagd om een 150GB server te hosten maar het is net of ze niet willen, ze reageren niet of beantwoorden je vragen maar half.

Digitux
27/11/03, 12:36
Meeste punten die je noemt wordt diei menig hostingpartij goed verzorgt.
Enige punt waar de grote verschillen zullen zitten is de service.

Dus hoe snel wordt een probleem opgelost, hoe snel wordt mail beantwoord.
Dat is afhankelijk van hoe vaak de mail wordt bekeken e.d.

Bestlevel
27/11/03, 12:45
Het beantwoorden van mail blijkt inderdaad lastig te wezen voor deze bedrijven.

Zijn er mensen die degelijk bedrijven kunnen aanraden met een goede service?

InstantXs
27/11/03, 12:47
Wij hebben eigenlijk alleen maar goede ervaringen met TrueServer...

jdnint
27/11/03, 12:54
Wij hebben goede ervaringen met Proserve,... service is daar uitstekend

BastiaanNaber
27/11/03, 12:55
Tsja... Trueserver is dan ook meteen een stuk duurder dan alle aanbiedingen die je hier rond ziet gaan. Je krijgt waarschijnlijk waar je voor betaald

Bestlevel
27/11/03, 13:04
Trueserver is inderdaad wel aardig prijzig maar dat maakt me niet uit. Ik wil mijn servers zo goed mogelijk hebben staan.

@InstantXS: Gaat beantwoordig van mail bij jullie wel flot? Bij mij duurt het soms dagen of geen reactie.

Blurp
27/11/03, 13:19
probeer proserve eens

InstantXs
27/11/03, 15:10
Ja, je krijgt bij true ook toegang tot een ticket systeem. Hier wordt vrijwel altijd binnen een uur op gereageerd.

Als iets echt haast heeft, kan je natuurlijk ook bellen.

yourforum
27/11/03, 15:52
Mod edit: Spam

Bestlevel
27/11/03, 17:42
Wellicht heb ik nu dus de verkeerde persoon bij Trueserver die mij te woord staat via mail.

GetHosted
27/11/03, 17:45
Origineel geplaatst door PPaul
Wellicht heb ik nu dus de verkeerde persoon bij Trueserver die mij te woord staat via mail.

Wie staat je dan te woord dat het zo lang zou duren?

Eventueel mails sturen met priority? :)

Bestlevel
27/11/03, 18:05
Ik word te woord gestaan door Floris en dat gaat niet echt super.

Domenico
27/11/03, 18:13
Floris is hier ook aanwezig als truefloris geloof ik. Misschien dat een PM sneller is. ;)

Floris, een reactie?

Bestlevel
27/11/03, 18:20
Floris heeft dit bericht gelezen en al even contact met mij gezocht.

Door omstandigheden was het antwoord wat vertraagd. Als alles goed loopt zal ik dus kiezen voor trueserver omdat alleen het traag beantwoorden van mail mij tegenviel en de rest van de diensten perfect is.

Bedankt voor jullie reacties

True_Floris
27/11/03, 18:24
Eigenlijk kom ik hier nooit meer, maar ik werd door Xander op deze thread gewezen.

PPaul is op ziek naar iets dat TrueServer niet standaard levert en helaas is bij het doorverwijzen naar een derde partij iets mis gegaan.
Ik heb hem zojuist nog een e-mail gestuurd (als reactie op mail nummer 42) waarin ik hem nogmaals een partij aanraad om zaken mee te doen.

TrueServer doet immers geen onderhoud aan machines, wij werken niet met plesk, maar we willen wel een machine voor de klant aanschaffen en installeren. Wij bieden colocatieruimte en bandbreedte en laten de rest in principe aan onze klanten, wat de grootste vrijheid geeft. :)

[Edit] Ik bedenk mij zojuist dat ik ook een tijdje ziek ben geweest en dat dat ook niet echt helpt bij het snel beantwoorden van e-mail ;)

dataregiocentre
03/12/03, 10:35
Beste PPAUL,

Waarom probeer je dataregiocentre niet [snip]

joost

superior-edit: Willen jullie eerst even de regels lezen? Adverteren is namelijk niet toegestaan in non-advertentiefora's, tevens moet een advertentie aan enkele eisen voldoen. Thanks

sjender
03/12/03, 10:54
vraagje:
Als er op een bepaalde site staat:
De co-locatie is aangesloten op een Gbit backbone direct verbonden met de AMS-IX

Betekent dit dan dat als je daar met je servertje zit dat je dan een MAXIMALE verbindingssnelheid van 1Gbit hebt?

Zo ja, hoeveel is dit ongeveer in de praktijk?
Zo nee, is dit dan 100Mbit ofzo?

superior-is
03/12/03, 11:07
Veelal zit je middels een 100mbit verbinding gekoppeld aan het netwerk. Het interne netwerk van een provider kan wel op 1Gbit met elkaar communiceren.