PDA

Bekijk Volledige Versie : [banner] verhouding bezoekers/prijs



excistor
26/11/03, 14:21
waar ik naar benieuwd was, is de waarde die een (hosting?)bedrijf bindt aan de verhouding bezoekers per maand / prijs

stel iemand heeft de volgende statistieken:
100 bezoekers per dag
500 hits per dag

of 500 bezoekers per dag
of 1000 bezoekers per dag

wanneer wordt het interessant voor een bedrijf om een banner te laten plaatsen tegen betaling? en hits worden vast niet meegerekend in de prijs?

stel vast dat het niet om een 18+ site gaat, dus normale nl site.

laten we zeggen dat het om de door-de-weekse banner gaat (dus gewoon bovenaan de site goed in zicht)
wat zouden jullie/iemand hiervoor over hebben?

owja, niet denken dat het om mij gaat, want dat is niet zo.. ik heb ook willekeurige stats genomen, maar ik ben gewoon benieuwd naar de reacties :)

chester
26/11/03, 14:27
zijn 'unieke' bezoekers niet interessanter?

excistor
26/11/03, 14:28
Origineel geplaatst door chester
zijn 'unieke' bezoekers niet interessanter?

ja dat bedoelde ik ook.
met bezoekers bedoelde ik uniek en met hits niet.

mdf
26/11/03, 14:37
Unieke bezoekers en het aantal clicks dat een positie opleverd zijn interessant; je kunt wel een site hebben met 1000 bezoekers, maar als de positie waar jouw banner komt te staan geen clicks opleverd heb je er niets aan.....

excistor
26/11/03, 14:39
Origineel geplaatst door melchior
Unieke bezoekers en het aantal clicks dat een positie opleverd zijn interessant; je kunt wel een site hebben met 1000 bezoekers, maar als de positie waar jouw banner komt te staan geen clicks opleverd heb je er niets aan.....

maar ze willen ook niet altijd clicks hebben: als ze op naambekendheid doelen zouden ze aan het aantal clicks niet of nauwelijks waarde kunnen hechten?

als er opeens een andere primitieve color banner met een 460*80 afmeting op de site staat, dan ziet de bezoeker dit onheroepelijk.

PlugInInfo
29/11/03, 12:41
Banners raken uit de mode. Bezoekers lijden aan “bannerblindheid”. Ze negeren alles wat maar enigszins op een advertentie lijkt. Banners worden meestal beschouw als vervelend en afleidend.

In tegen stelling tot banners werken tekstadvertenties (mits goed gebruikt) wel goed. Bezoekers negeren tekst ads minder dan banners. Denk maar eens aan AdWords van Goolge.

Hoe staan jullie hier tegenover. Liever een tekstadvertentie dan een banner?

woutertwisk
29/11/03, 17:06
Ik heb grote delen van mijn website aangepast, waardoor er nu veel meer tekstlinks staan ipv banners. Hierdoor zijn mijn verdiensten bij netdirect e.d. ongeveer verdubbeld/verdrievoudigd.

bjorn
29/11/03, 22:14
Bevoorbeeld jouw site begint wel intersant te worden tegen de 25000.

Raptor
29/11/03, 22:20
Het zijn zotezien wel hits met letsstat.

woutertwisk
29/11/03, 22:29
www.**mijnsite**/stats/
webalizer.

Daar kun je bij mijne, en bij vele anderen webalizer zien, en dus unieke bezoekers.

Raptor
29/11/03, 22:46
http://www.jouwpagina.nl/stats doet het anders niet.

wdv
29/11/03, 23:38
Origineel geplaatst door Raptor
http://www.jouwpagina.nl/stats doet het anders niet.

Een extra slash wil nog wel eens helpen ;)

Rik
29/11/03, 23:56
Origineel geplaatst door PlugInInfo
Banners raken uit de mode. Bezoekers lijden aan “bannerblindheid”. Ze negeren alles wat maar enigszins op een advertentie lijkt. Banners worden meestal beschouw als vervelend en afleidend.

In tegen stelling tot banners werken tekstadvertenties (mits goed gebruikt) wel goed. Bezoekers negeren tekst ads minder dan banners. Denk maar eens aan AdWords van Goolge.

Hoe staan jullie hier tegenover. Liever een tekstadvertentie dan een banner?

100% mee eens.