PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem met Bleupark/Adloox



Thiaz
26/11/03, 11:18
Goed, ik ben nieuw hier, en geen idee of het er goed staat hier (die faq wel 4x gelezen)

Wel, een maand of anderhalf geleden kreeg ik een mailtje met daarin een gebruikersnaam en wachtwoord van een website, die ik zou hebben gekocht ... ik stuur een mailtje naar bluepark en ik kreeg geen antwoord, enkele weken later krijg ik een herinnering per post dat ik 46,41 euro moet betalen voor een domein, ik gebeld, niemand neemt op, nog een mail gestuurd, geen reactie, nou krijg ik gister een aanmanning binnen van 64 euro, ik nog een keer gemailed, jammergenoeg messchien iets te grof met daarin het hele verhaal dat ik niks besteld heb, maargoed, nu wel een mailtje terug met daarin:


Dag Thijs,

Sorry, maar dit soort smoesjes hebben we al wel vaker gehoord.
Domeinnamen blijken vaak impuls-aankopen te zijn.
Op deze manier wensen we overigens niet te corresponderen. Jij blaast
nogal van de toren met een groot aantal beschuldigingen en we hebben
geen zin om daar onze tijd aan te verspillen.


Met vriendelijke groet,

Maarten Kalfsbeek
Adloox Industries / Bluepark Benelux

Wat er dus op neerkomt dat ik gewoon moet betalen ookal heb ik niks besteld? dat is toch gewoon belachelijk?!
Ik heb dat domein serieus niet geregistreerd, een vriend van me heeft ook zo'n bedrijfje en hij zegt dat ze om bevestiging hadden moeten vragnen of het wel klopte, dat hebben ze niet gedaan, ik weet niet wat ik nu moet doen, jullie enig idee? bedankt ...

Mag dit wat Bluepark doet?
Heb ik het recht om gewoon nee te zeggen?
Als ik bewijs van schriftelijke opzeggeging binnen 8 dagen heb, dan is dat toch wettig ook zeggen ze niks terug?

Edit: titel

Raptor
26/11/03, 11:24
Dit lijkt me hun probleem aangezien ze niet reageerde op meerdere malen bellen en mailen.

Thiaz
26/11/03, 11:38
Origineel geplaatst door Raptor
Dit lijkt me hun probleem aangezien ze niet reageerde op meerdere malen bellen en mailen.

Ja, dat vind ik dus ook, maar zei niet, en ik heb eigenlijk geen zin in een rechtzaak, maar ze blijven volhouden dat ik dat ding besteld hebt, dus ja, ze zullen niet zomaar stoppen met om dat geld vragen, ik kan dat gewoon langs me heen laten gaan, maar daar krijgt iedereen allen maar gezeur mee :/

InstantXs
26/11/03, 11:40
laat ze maar aantonen dat jij hem besteld hebt...

Thiaz
26/11/03, 11:46
Origineel geplaatst door InstantXs
laat ze maar aantonen dat jij hem besteld hebt...

Dat zal eens proberen, bedankt voor de tip ...

Pantsy
26/11/03, 12:24
Vragen naar het ip adres? of dat ze e-mail headers kunnen laten zien?

superior-is
26/11/03, 12:25
Dat is de enige manier. :) En het lijkt me stug dat ze voor zo'n bedrag het op een rechtzaak laten komen.

InstantXs
26/11/03, 12:59
Rechter hoeft niet eens.. ze kunnen je ook op een andere manier pakken... bv doormiddel van krediet bewaking.
Dan kan je dus bv geen mobieltje meer kopen totdat het bedrag is voldaan..

superior-is
26/11/03, 13:35
Ah inderdaad.

Dreas
26/11/03, 13:39
Gaat het om een .com of een .nl domeinnaam? Wat staat er in de Whois aan gegevens? Dat zou ik toch eerst bekijken ..

Als het een .nl domeinnaam betreft is er zowieso door iemand een handtekening gezet die zij in een kast moeten hebben liggen. Dat is een makkelijke manier om te controleren weer de aanvraag heeft ingediend.

Als het een .com domeinnaam betreft en de Owner gegevens in de Whois komen niet overeen met die van jou dan heb je daar ook al een sterk punt ...

WebBizz
26/11/03, 14:05
Bluepark is zowiezo niet al te netjes. We hadden onlangs een ontrechte verhuizing van een domeinnaam (stond nota bene op onze naam) dus wij maken daar melding van bij de SIDN. De papieren bleken echter in orde te zijn. Ze hadden de formulieren conform de whois gegevens ingevuld, dus namens WebBizz Internet met als persoon iemand van hun met een @bluepark e-mail adres. De SIDN stelt dat de formulieren kloppen en kan niets doen. Advies: aangifte doen wegens valsheid in geschrifte. Lekkere jongens daar bij Bluepark.

paulmatthijs
26/11/03, 16:43
(en vooral lekkere jongens bij sidn dan. webbizz: verhuis het domein fijn terug...)

WebBizz
26/11/03, 17:06
Dan ben ik net zo slecht als zij, ik verlaag me niet tot dat niveau. Hier gaat alles conform de bureacratie van de SIDN :D

Thiaz
01/12/03, 13:29
Het gaat om een .nl adres, en deze staat nu op mijn naam (www.appelkoek.nl), hiervoor heb ik NIKS getekend, dat mag dan toch niet? (btw die appelkoek is voor mij al genoeg bewijs dat het gaat om een onzinnige registratie) ...

(ik ben thijs van ham, voor degene die de whois bekijken)

electric
01/12/03, 15:26
Rights restricted by copyright. See
http://www.domain-registry.nl/whois.php

Domain name:
appelkoek.nl (first domain)

Status: active

Registrant:
Woohoo.nl Webhosting
Kasteel Doorwerthstraat 80
5037 TT TILBURG
Netherlands

Domicile:
N/A

Committed to ADR: yes

Administrative contact:
InterXS Domain Services
+31 645200782
domains-admin@interxs.nl

Registrar:
InterXs
Gyroscoopweg 2 F
1042 AB AMSTERDAM
Netherlands

Technical contact:
InterXS Domain Services
+31 645200782
domains-admin@interxs.nl

Domain nameservers:
ns1.adloox.nl 62.4.82.103
ns2.adloox.nl 62.4.82.104

Date first registered: 18-10-2003
Record last updated: 18-10-2003
Record maintained by: NL Domain Registry


Als ik dus de whois bekijk dan staat er dat deze geregistreerd is door InterXS ( ook al een wat minder nette bedrijf ) en dat het in opracht van woohoo.nl hosting is.

dus ik zie verder nergens jou naam staan.

Blurp
01/12/03, 17:57
ken je de term laster (http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=laster)?

electric
01/12/03, 19:48
Origineel geplaatst door Blurp
ken je de term laster (http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=laster)?

kom op Leon, geef nou maar toe dat jij 't bent :) doe nou niet zo schijnheilig :) of ben je al weer vergeten dat je 2 keer gebanned bent?

en denk je nou echt dat ik dat allemaal meen? doe ik alleen maar om jou uit je hol te lokken :)

Pantsy
01/12/03, 21:49
Dames, los dit anders even op via een PM? ;)

Keuningen
01/12/03, 23:48
Als jij een overeenkomst volgens hun hebt dan moeten hun bewijs van deze overeenkomst met jou overleggen. Voor het opsturen van een kopie van de overeenkomst oid. zijn ze wel gerechtigd 'kosten' in rekening te brengen naar redelijkheid.

Aangezien er volgens jouw geen overeenkomst is kunnen ze niks maken.

Stel dat ze kredietbevriezing of zoiets zouden (laten) doen en het blijkt (achteraf) onterecht dan mag je ze aanklagen.

Thiaz
02/12/03, 14:35
Origineel geplaatst door electric
Rights restricted by copyright. See
http://www.domain-registry.nl/whois.php

Domain name:
appelkoek.nl (first domain)

Registrant:
Woohoo.nl Webhosting
Kasteel Doorwerthstraat 80
5037 TT TILBURG
Netherlands

Als ik dus de whois bekijk dan staat er dat deze geregistreerd is door InterXS ( ook al een wat minder nette bedrijf ) en dat het in opracht van woohoo.nl hosting is.

dus ik zie verder nergens jou naam staan.

Om nog heel even op deze terug te komen, dat is mijn adres en dat hosting bedrijf is het bedrijf waar ik (part-time) werk en ik mede-eigenaar ben...

Voor de andere, bedankt voor de tips enzo, ik denk dat dit ik dit nu wel zo kan afhandelen (of in ieder geval, dat ik gelijk heb) ... thanks :)

m@rcel
03/12/03, 13:17
Jouw naam staat nergens vermeld in de Whois, en zolang je nergens voor hebt getekend (registratiecontract SIDN?) is er niets aan de hand.

Zij moeten maar laten zien waar jij hebt getekend.

//edit:
Okay, je naam staat er dus in feite ook in. Maar goed... blijft het feit staan dat je ergens getekend moet hebben.

chielsen
10/12/03, 20:12
Vraagje, hoe is dit afgelopen?