PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom deze prijzen?



chester
25/11/03, 18:58
Ik ben hier nu echt benieuwd naar, aangezien je nergens makkelijk 'achter' kunt kijken.

Maar af en toe zie ik bij 'koopjesjagers' hier op dit forum prijzen staan als reactie van hosters, waarvan ik me afvraag hoe ze dit zo laag kunnen aanbieden. (sterker nog, waarom ze dit zouden willen)

Moet ik deze bedrijven nu gewoon minder serieus nemen? Vallen deze straks onder de categorie 'keurmerk-onwaardig'?

Ik begrijp dan met nergens prijsafspraken kan (en mag) maken, maar op deze manier 'bescherm' je de markt niet, om het zachtjes uit te drukken ;)

Ben ik de enige die het niet-serieus vind overkomen?

electric
25/11/03, 19:36
Met die lage prijzen lijken 't net of men wanhoops pogingen doet.
Ze moeten het verder helemaal zelf weten.
Lage prijzen zijn leuk, maar het moet natuurlijk wel renabel blijven ( prijs / kwaliteits verhouding )

FSCJasper
25/11/03, 19:47
Lage prijzen bieden, kunnen veel klanten geven. Vooral jeugd met weinig geld nemen zo'n bod maar al te graag aan. Ik had eerst ook al van € 2,- per maand hosting..is inmiddels opgelopen tot minimaal € 5,- ..want ik voel er niets meer voor zo goedkoop aan te bieden namelijk. Lage prijzen zijn voor tijdje leuk,maar maak het geen gewoonte. Als een bedrijf eens aanbieding heeft, betekent niet dat het niet betrouwbaar is vind ik.

Dennis
25/11/03, 19:52
Origineel geplaatst door FSCJasper
Lage prijzen bieden, kunnen veel klanten geven. Vooral jeugd met weinig geld nemen zo'n bod maar al te graag aan. Ik had eerst ook al van € 2,- per maand hosting..is inmiddels opgelopen tot minimaal € 5,- ..want ik voel er niets meer voor zo goedkoop aan te bieden namelijk. Lage prijzen zijn voor tijdje leuk,maar maak het geen gewoonte. Als een bedrijf eens aanbieding heeft, betekent niet dat het niet betrouwbaar is vind ik. Daar ben ik het mee eens, dit hoeft niet per se, maar het is wel vaak zo.

Waarom is trouwens hostics.com down? (Wacht, @Home duurt niet helemaal vaag!)

FSCJasper
25/11/03, 19:56
Hostics is weer up, maar de server heeft eergister flinke ddos aanval gehad, is het nog steeds niet volledig van hersteld..soms in deze tijd 2 min down ongeveer..damn, ik haat ddos aanvallen

Dennis
25/11/03, 19:58
Origineel geplaatst door FSCJasper
Hostics is weer up, maar de server heeft eergister flinke ddos aanval gehad, is het nog steeds niet volledig van hersteld..soms in deze tijd 2 min down ongeveer..damn, ik haat ddos aanvallen Jij bent al de 3e die toen een DDOS had.

Maar TS, het is bij de budget-hosts wel opletten voor welke host je kiest. Kijk dus veel op webhosters, google en WHT voor ervaringen.

rq
25/11/03, 20:25
Origineel geplaatst door DennisCitus
Jij bent al de 3e die toen een DDOS had.

Maar TS, het is bij de budget-hosts wel opletten voor welke host je kiest. Kijk dus veel op webhosters, google en WHT voor ervaringen.
De TS is zelf ook een host als ik me niet vergis :)

iDzine
26/11/03, 00:39
goedkope hosting is mogelijk maar dan is het voor de kleine bedrijfjes volgens mij niet echt meer winstgevend en kunnen ze er net zo goed mee stoppen. Ik vind zelf dat ze het wel op een redelijk niveau moeten houden.

RonZo
26/11/03, 00:47
Grappig dat je dat zo zegt ;)
Wij bieden ook een heel laag geprijsd pakket maar er is echt geen hond die daar gebruik van maakt. Het overgrote deel kiest voor het middensegment :)

mdf
26/11/03, 02:10
Origineel geplaatst door RonZo
Grappig dat je dat zo zegt ;)
Wij bieden ook een heel laag geprijsd pakket maar er is echt geen hond die daar gebruik van maakt. Het overgrote deel kiest voor het middensegment :)
Diezelfde ervaring heb ik ook; mensen kiezen liever voor een wat uitgebreider pakket dan dat het per se het goedkoopste moet zijn.
Wij hebben ook een goedkoop pakketje (5 euro) maar dat neemt haast niemand.

chester
26/11/03, 13:53
Dat is goed om te horen. De reden dat ik het vroeg is, sinds jaar en dag had ik zelf wat domeinen lopen, bij een niet nader te noemen hostingbedrijf, die het goedkoopste pakket aanbood tegen 35,- oftewel zo'n 17 euro. Dit was nog maar 25 meg als ik me niet vergis en daar zat nog geen database bij.

De service was echter formidabel! Zelfs ver in de avonden kon je bellen en mail werd soms 's nachts nog beantwoord (als ik hem ook laat stuurde).

Maar goed, hoe leg je de klanten (en dat zijn er vele) van dit bedrijf uit dat er een ander, net zo goed, bedrijf is, dat een uitgebreider pakket aanbiedt tegen 5 euro? Dit staat moeilijk in verhouding.

Ik wil uitkijken wat ik zeg, maar inderdaad zou het beter zijn, voor een ieder, voor de 'echte' hosters (hoop dat ik zo niemand beledig) om de prijzen niet tever uitéén te laten lopen. Maar goed, dit geldt voor iedere branche :)

Voor de 'show' zouden we ook wel een gestript pakket kunnen aanbieden, maar goed, ik vermoed dat het vaak deze 'goedkopere' klanten zijn die je het meest aan de telefoon hebt...en wie betaald dat uiteindelijk? ;)

Leuk om jullie ervaringen te horen....

RonZo
26/11/03, 14:43
Inderdaad want juist diegenen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zijn ook vaak diegenen die constant met vragen zitten en gaan bellen en mailen :p
Daarom hebben we toch een kleine drempel ingebouwd namelijk facturering per jaar en dan is het toch al snel inc. setup en btwattes ruim 80 euri de eerste keer :D
Tsssk, moet er niet aan denken om telkens maadelijks factuurtjes van 5 euri de deur uit te proppen :O
De grotere pakketten factureren we overigens per kwartaal.

chester
26/11/03, 15:31
vind 80 euro incl. nog niet veel eerlijk gezegd. maar dat ligt natuurlijk aan je pakket :) = inderdaad zo'n 5 euro. Daar wil ik het eerlijk gezegd ook nog niet van hebben ;)

Rik
26/11/03, 15:42
Origineel geplaatst door chester
* knip *
Maar goed, hoe leg je de klanten (en dat zijn er vele) van dit bedrijf uit dat er een ander, net zo goed, bedrijf is, dat een uitgebreider pakket aanbiedt tegen 5 euro? Dit staat moeilijk in verhouding.

Ik wil uitkijken wat ik zeg........ * knip *

Moet ik hieruit opmaken dat je al zijn klanten gaat benaderen met een goedkoper aanbod ?....
:mad: trieste manier van klanten jatten...

Voor de 'show' zouden we ook wel een gestript pakket kunnen aanbieden, maar goed, ik vermoed dat het vaak deze 'goedkopere' klanten zijn die je het meest aan de telefoon hebt...en wie betaald dat uiteindelijk? ;)

De enige reden waarom de meeste zo kunnen stunten met prijzen is JUIST omdat ze niet aan support, verzekeringen, belasting en dat soort zaken doen...
;)

Leuk om jullie ervaringen te horen....

Tja, mijn ervaring met deze manier van "zaken doen", is dat je het niet lang zult volhouden....

RonZo
26/11/03, 16:00
Denk dat je het wat verkeerd opvat Rik.


De enige reden waarom de meeste zo kunnen stunten met prijzen is JUIST omdat ze niet aan support, verzekeringen, belasting en dat soort zaken doen... Schrijf je. Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben maar zoals ik al eerder aangaf hierboven:

Wij bieden ook een heel laag geprijsd pakket maar er is echt geen hond die daar gebruik van maakt. Het overgrote deel kiest voor het middensegment

En dat vind ik eigenlijk wel best zo :p

Rik
26/11/03, 16:03
Dat is zo, dus het heeft weinig effect.
Maar de geodkoopste aanbieders moeten wel enorm bezuinigen/korten op alle andere relevante zaken waar je uiteindelijk toch mee te maken gaat krijgen...

Dus ja, één, twee jaartjes, dan is het gebeurd met ze en mag je de klanten overnemen...
;)

chester
27/11/03, 01:35
Origineel geplaatst door Rik
Moet ik hieruit opmaken dat je al zijn klanten gaat benaderen met een goedkoper aanbod ?....
Nee. Was het echt nodig om dit te beantwoorden?
"as a matter of speaking".



Dus ja, één, twee jaartjes, dan is het gebeurd met ze en mag je de klanten overnemen...

Daar doe ik het 'wel' voor overigens ;)

Maar alle gekheid... het is geruststellend te horen dat jullie daarvan overtuigd zijn. We wachten rustig af.

thnx