PDA

Bekijk Volledige Versie : Demon of WideXS



hhfbrouwer
25/11/03, 17:22
Vraagje,

Ik twijfel tussen WideXS Small business en Demon office. Beide zijn kleine virtual webhosting pakketten (50MB, +/- Eur 20). Financieel kom ik er wel uit, bij beiden is het kostenplaatje ongeveer gelijk voor een vergelijkbaar pakket.

Graag zou ik wat ervaringen horen met WideXS en Demon. Ik kies specifiek voor een duurdere bekende provider omdat ik betere service en qualiteit verwacht, al weet ik dat velen van jullie (hosters op dit forum) het met mij oneens zullen zijn.

Wat zijn jullie gedachten hierover? Alvast bedankt.

Hessel

InstantXs
25/11/03, 17:24
als je echt alleen tussen deze 2 wilt kiezen, neem dan demon :)

Cybafish
25/11/03, 17:37
Uhm nee, neem WideXS, die hebben sneller netwerk :p

InstantXs
25/11/03, 17:40
maar slechtere service :p

RonZo
25/11/03, 17:44
Vanaf '94 tot en met '99 bij Demon "gezeten". Jah gewoon met inbel account en bijbehorende webspace. Als er al eens iets was en je belde dan leek het wel alsof de helpdeskmedewerkers 10 stokslagen kregen als ze je niet binnen 5 minuten op weg hadden geholpen. Altijd een zeer goed, net en zeer vlot contact. Ik weet niet of het nu nog zo is (ik denk het wel).
Vanaf '99 doen wij zaken met Widexs en we hebben er totaal geen klachten over. Ja..., in het begin vond ik de helpdeskmedewerkers wat kortaf soms maar dat is nu heel anders. Misschien dat we elkaar nu allemaal beter kennen ;)
We hebben veel interessante aanbiedingen gehad maar konden toch nooit (zeker prijstechnisch) niet tippen aan widexs.
In ieder geval, ze bieden beiden goede diensten en zijn stabiele bedrijven. Ik denk dat widexs met veel zaken uiteindelijk goedkoper zal zijn.
Maja, da's geheel persoonlijk natuurlijk :D

wdv
25/11/03, 17:51
Stond Demon niet te koop? Of is dat alweer voorbij?

hhfbrouwer
26/11/03, 10:33
Ik denk dat het WideXS wordt. Jammer is geen dat men geen control panel heeft, beheer gaat via telnet.

WideXS is trouwens door Cable & Wireless afgestoten en overgenomen door ION-IP. Hopen dat dat geen problemen geeft.

Bedankt voor de reacties.

RonZo
26/11/03, 11:07
Bij widexs hoeft het niet allemaal met ssh hoor. Ze hebben ook zg. "instellingen pagina's" waarmee je zelf aardig wat kan doen. ;)

pwiersema
26/11/03, 16:32
Mijn ervaring met WideXS is opzich goed, goeie uptime. Qua service is het opzich niet geweldig, je moet gemiddeld wel 2-3 dagen wachten op een antwoord, maar er valt ook weinig te vragen als alles werkt.
Het enige nadeel is hun berekening van de hoeveelheid websites op 1 server. Ze gaan uit van een gemiddeld verbruikt (qua cpu e.d.) die erg laag ligt. Mijn account werd na 4 maanden afgesloten wegens te hoog verbruik, wat hun MySQL-server (en de server waar de site opstond) niet aankon (wegens slechte planning aan hun kant).
Dit is natuurlijk niet echt netjes. Maar als je een normale site hebt valt er bijna niets aan te merken behalve dan de prijzen die enigszins hoger liggen dan die van de rest

Dignistar
03/12/03, 12:12
WideXs gaat mijn voorkeur naar uit

CQB Navy
04/12/03, 16:40
Wij hebben slechte ervaringen met Widexs vooral in het tijdperk dat ze werden overgenomen door Cable&Wireless.

In het begin was het zekers goed, maar na de overname was het snel bergafwaarts imho dan.

Demon heb ik geen ervaring mee.