PDA

Bekijk Volledige Versie : Prepaid hosting... goed idee?



LiefVogeltje
25/11/03, 12:49
Ik las een artikel in emerce over prepaid hosting,
http://www.emerce.nl/archives/nieuws/Technology/15443.html

directe link is naar www.prepaidwebhost.nl
ik heb een kleine website dus is denk ik interresant

Enige opmerkingen ?

roland
25/11/03, 13:11
van de website:


Het gebruikte dataverkeer kost circa 1 euro per 100 MB, met een minimum van 0,05 euro (voor 5 MB) per dag

als 1 GB dataverkeerd per maand verbruikt:
1GB = ((1024 MB/100 MB)*€1) = 10.24 per maand. vrij dure hosting. Of je site moet wel heel erg klein zijn. Moet je flink dokken als je één maand opeens 10 GB verbruikt, of je site ligt dan eruit als je niet betaald.

belookgratis
25/11/03, 13:12
Aan de ene kant denk ik dat het wel zou kunnen aanslaan aan de andere kant niet.

Je moet toch iedere keer weer opwaarderen en tegenwoordig heeft niemand meer tijd voor iets. Aan de andere kant is het denk ik wel iets voordeliger. Maar hoe zit het met de service? is dat in de dataverkeer prijs inbegrepen?

Grumpy
25/11/03, 14:29
Nu dit er toch staat..

Ik had een aantal maanden geleden het idee om als volgt te betalen:
Voor een aantal mb per maand staat een bedrag. Je kan aantal gb's dataverkeer kopen.


Je betaalt bijvoorbeeld in een jaar 12x 2 euro voor... 50mb schijfruimte.
Daarnaast pak je een bijvoorbeeld een datapakket van 5gb. Die 5gb mag je dan in een jaar opmaken. Mocht het blijken dat 5 gb niet genoeg is, koop je dan een nieuwe datapakket erbij.. van misschien wel 10gb (iets lagere prijs). Vanaf dat moment is de totale dataverkeer binnen een jaar te verbruiken.

Als schijfruimte niet genoeg is, wordt de meerprijs berekend aan de hand van de resterende maanden.


Lijkt me een betere opzet.
Roland, op zich is dat niet duur :). Tot een bepaalde hoogte aan dataverkeer is de prijs heel acceptabel.

roland
25/11/03, 14:52
@Grumpy,

klopt, is inderdaad niet duur. Maar hier wordt gericht op kleine website (lees budget) die weinig dataverkeer trekken. Voor 10 p/m kan je meer dataverkeer krijgen en krijg je geen kosten achteraf.

Voor mijn kleine neefje met zijn super homepage is dit uiteraard prima, maar voor MKB websites, nou niet echt in mijn ogen.

Ik ben maar een webdesigner, geen hoster, so who am i to judge?

Grumpy
25/11/03, 15:09
Origineel geplaatst door roland
@Grumpy,

klopt, is inderdaad niet duur. Maar hier wordt gericht op kleine website (lees budget) die weinig dataverkeer trekken. Voor 10 p/m kan je meer dataverkeer krijgen en krijg je geen kosten achteraf.

Voor mijn kleine neefje met zijn super homepage is dit uiteraard prima, maar voor MKB websites, nou niet echt in mijn ogen.

Ik ben maar een webdesigner, geen hoster, so who am i to judge?
Wat is dan het probleem?
Niet alle hosters moeten zich op MKB's richten.

Waarom een nieuw Fiat Panda kopen voor niet eens 10k, terwijl je voor een miljoen een Ferrari Enzo kunt krijgen? Zelfde kromme vergelijking.
Alleen gaat het hier om hosting voor 1,5 euro en 10 euro.


Het idee bij pre-paid is juist dat er geen kosten achteraf zijn. Henche, het stukje PRE in PRE-paid.

FSCJasper
25/11/03, 15:17
Niet bepaald..volgens mij is het neit veel verschil. Als je met prepaid zit, betaal je voor wat je gebruikt..bij hosting heb je gewoon vast pakket en betaal je extra voor wat je meer verbruikt. Is ongeveer hetzelfde kwa betaling , begin van de maand neem ik aan. Betaal je altijd bedrag van laatste maand ( of beginmaand natuurlijk). En dan nog zijn die gasten echt flink duur..

LiefVogeltje
25/11/03, 15:19
Ik ga het toch maar eens proberen, met een domein
van me en kijken hoe het bevalt, ik zal laten weten
hoe het bevalt. De meeste hosts zitten toch op zo'n
10 euro per maand, zoveel bezoekers hebben de
meeste websites nooi....

Grumpy
25/11/03, 15:43
Origineel geplaatst door FSCJasper
Niet bepaald..volgens mij is het neit veel verschil. Als je met prepaid zit, betaal je voor wat je gebruikt..bij hosting heb je gewoon vast pakket en betaal je extra voor wat je meer verbruikt. Is ongeveer hetzelfde kwa betaling , begin van de maand neem ik aan. Betaal je altijd bedrag van laatste maand ( of beginmaand natuurlijk). En dan nog zijn die gasten echt flink duur..
Je betaalt bij pre-paid ALTIJD eerst. Daarna mag je services gebruiken. Dat wordt van je tegoed afgehaald.

FSCJasper
25/11/03, 17:00
Ow,snap het al :) ..waarom niet gewoon hosting vraag ik me dan af :|

Grumpy
25/11/03, 19:14
Marketing "truuk"

Net als de "gratis virus- en spamfilters"-reclames.
Weleens een ISP gezien die er geld voor vraagt? Nee, is puur een marketing truuk.

Bij de meeste hosters betaal je nu ook vooruit.

superior-is
25/11/03, 21:38
Origineel geplaatst door Grumpy
Marketing "truuk"

Net als de "gratis virus- en spamfilters"-reclames.
Weleens een ISP gezien die er geld voor vraagt? Nee, is puur een marketing truuk.


'Vroeger' moest je er echt voor betalen. :) Trouwens vergeet gratis datalimiet niet. :)

roland
26/11/03, 00:25
Wat is dan het probleem?
Niet alle hosters moeten zich op MKB's richten.

Als je mijn post had gelezen dan zou je weten dat ik bedoelde dat dit systeem goed is voor websites die nauwlijks dataverkeerd verbruiken.


Waarom een nieuw Fiat Panda kopen voor niet eens 10k, terwijl je voor een miljoen een Ferrari Enzo kunt krijgen? Zelfde kromme vergelijking.
Alleen gaat het hier om hosting voor 1,5 euro en 10 euro.

bij 5GB datverkeer wordt het al weer ruim €50. Kortom, DUUR voor grotere websites. Dus idd, waarom een duurdere auto kopen die niet nodig is?


Het idee bij pre-paid is juist dat er geen kosten achteraf zijn. Henche, het stukje PRE in PRE-paid.

zo moeilijk om te lezen dat ik alleen wil vertellen dat het alleen gunstig is voor kleine sites die nauwlijks dataverkeer trekken. Grotere websites kunnen veel goedkoper uit zijn dan dit pre-paid systeem. En die hoeven ook niet te kijken of ze weer moeten opwaarderen.

Santario
26/11/03, 00:26
Vraag me echt af hoelang ze dit gaan volhouden.... voor diegene die een site hebben met een let's say 200 mb dataverkeer per maand levert het bijna niets op terwijl de grootverbruikers geen overeenkomst zullen aangaan. Mijn vraag: dit riekt tegen budgethosting aan maar dan nog een paar graden erger...
Klantenservice? Hoe doen ze het in hemelsnaam voor zo'n bedrag?

LiefVogeltje
26/11/03, 12:23
Ik ben 'klant' geworden bij ze en ik zie dat ze een
eigen ontwikkelde control-panel hebben waar alles
heel erg duidelijk staat uitgelegd. Ze zullen wel
proberen ervoor te zorgen zo min mogelijk vragen
te krijgen.

De vraag die ik stelde was echter (in de avonduren)
binnen 2 uur beantwoord.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere bevindingen.

Kurt
26/11/03, 16:19
Op zich wel een leuk idee. Misschien zou het ook wel leuk zijn om je traffic te kunnen opsparen. Voor als je de ene maand minder gebruikt en de andere maand meer.