PDA

Bekijk Volledige Versie : Postbus gebruik



chester
23/11/03, 14:58
Veel bedrijven gebruiken een postbus voor hun post. (duh ) Nu kent tpg ook een brengservice, waardoor je dus zelf niet 2 keer per dag naar het dichtsbijzijnde postkantoor hoeft te rijden, wat een eind weg kan zijn (in niet druk bevolkte gebieden..)

Mijn vraag, maakt hier iemand gebruik van, en wat zijn de kosten voor deze brengservice? (de tpg site heeft geen overzicht...maar een offerteformulier)

host3000
23/11/03, 15:11
Haal- en brengservice is m.i. behoorlijk duur en alleen interessant als je zakken post te verstouwen hebt.

Ik heb het jaren geleden eens uitgezocht. Toen was het geloof ik hfl 25,- per dag.

InstantXs
23/11/03, 15:17
Waarom zou je 2 keer per dag je postbus moeten legen? hij wordt maar 1 keer par dag gevuld

host3000
23/11/03, 15:23
Origineel geplaatst door InstantXs
Waarom zou je 2 keer per dag je postbus moeten legen? hij wordt maar 1 keer par dag gevuld
De haal en breng service brengt 's-ochtends en haalt 's-avonds nieuwe post op. Ik denk dat chester niet in de buurt van een brievenbus woont ;)

Rik
23/11/03, 15:23
Origineel geplaatst door InstantXs
Waarom zou je 2 keer per dag je postbus moeten legen? hij wordt maar 1 keer par dag gevuld

Die begrijp ik ook niet helemaal, ik zou zeggen rij anders elke twee dagen er 1 keer heen :D....
Met jouw manier = dat al snel 7 x bezine winst per week, x 4 = 28 x 12 maanden = het al 336 x het aantal kilometers :X

FSCJasper
23/11/03, 15:27
Ik woon nog thuis, dus ik laat de post gewoon thuis bezorgen, snap probleem niet hoor :)

Rik
23/11/03, 15:30
Heb toevallig eergister een postbus aangevraagd voor het keurmerk, toch is het wel handig om daarmee te werken, vergis je niet in de berg post die je gaat krijgen na je K.v.K. inschrijving Jasper ;)

Nedimension
23/11/03, 15:43
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ik woon nog thuis, dus ik laat de post gewoon thuis bezorgen, snap probleem niet hoor :)


Ik woon ook thuis :D
Duh... ;)

FSCJasper
23/11/03, 16:54
Origineel geplaatst door Rik
Heb toevallig eergister een postbus aangevraagd voor het keurmerk, toch is het wel handig om daarmee te werken, vergis je niet in de berg post die je gaat krijgen na je K.v.K. inschrijving Jasper ;)

Kijk er nu al op uit ;)
Ik zie wel hoeveel post er gaat komen, maar heb ik nooit problemen mee,...heb ik s'avonds was te doen :)

WebBizz
23/11/03, 17:11
Niet overdrijven, valt best mee die hoeveelheid post. Beetje standaard werk van Makro, Sligro etc, administratiekantoren en juridische dienstverlening. Van alles wat dus maar qua hoeveelheid stelt het niet zo veel voor. Bovendien duurt het maar eventjes want na enkele maanden krijg je niets meer.

Nedimension
23/11/03, 17:21
Makro/Sligro krijg je alleen als je er zelf om vraagt volgens mij. Of is dat tegenwoordig anders?
Enige wat je krijgt is inderdaad wat promotiemateriaal van bedrijven die aan boekhouding- en debiteuren dienstverlening doen. En een beetje van bedrijven die cursussen geven in bedrijfsmanagement ed.

Maar het zijn geen schrikbarende hoeveelheden nee :)

chester
23/11/03, 17:37
Haha...stelletje... ;)

Bedankt voor de snelle antwoorden. Nou, ik zou een postbus nemen om niet direct een adres op het net te hoeven plaatsen. That's all. Maarja, als het 25 gulden per keer kost om post te laten bezorgen die anders gratis bezorgd wordt is wel weer erg overdreven.
(zoals gewoonlijk weer eens 90% gebakken lucht...ik wordt ziek van dit land ;) )

Thnx again.

Owja, ennuh, die postbus staat binnenkort nog verder weg als ze het postkantoor hier gaan sluiten :( +/- 10 km per keer?!

RobbertC
23/11/03, 18:16
Bij een antwoordnummer komt men de post wel gratis brengen. Je betaald dan alleen wel zelf de porto-kosten. Maar als je niet al te veel post denkt te krijgen, zal dit wel meevallen. Bovendien is het een extra service naar je klanten toe (bijv. met contracten opsturen).

Het is alleen wel lullig als iemand een baksteen opstuurt :X

WebBizz
23/11/03, 20:19
Of, zoals vroeger bij AOL / CompuServe is gedaan: het massaal terugsturen van de gratis cd-rom's waarmee je in elk computer- of internetblad werd doodgegooid. Die cdtjes kwam je echt overal tegen en dat begon een aantal mensen flink de keel uit te hangen.

mdf
24/11/03, 02:18
Origineel geplaatst door chester
Maarja, als het 25 gulden per keer kost om post te laten bezorgen die anders gratis bezorgd wordt is wel weer erg overdreven.

Voor 25 GULDEN per dag overdreven??? Doe mij dat maar; gratis je post gehaald en gebracht?!

groenleer
25/11/03, 16:22
Uit de brochure Postbussen van TPG Post (Online in te zien, en te halen bij de grotere postkantoren)

De kosten van een postbus zijn € 131 per jaar,
dat is minder dan €0,31 per dag.


Het gemak van laten brengen
Gemak dient de mens. Dat geldt dus ook voor de postbushouder. Met de Brengservice van TPG Post boekt u nog meer tijdwinst en maakt u het uzelf nog gemakkelijk. De post en pakketten die aan uw postbusnummer zijn geadresseerd, leveren wij dan op een afgesproken tijdstip op uw vestiging af.
U betaalt hiervoor een vast maandbedrag van €76,- en per dag per postzak een bedrag van € 1,- (excl. BTW).

Bel voor meer informatie over de Brengservice met TPG Post BUsiness Service, 076-5272727

Have funt with it...

groenleer
25/11/03, 16:25
Meer intresse in een antwoordnummer?
Lees dan de brochure van de Antwoordnummers.

Rik
25/11/03, 16:27
hehehe, ouwe TPG-reseller :D

chester
25/11/03, 16:40
Bedankt voor de info (vraagt zich af waarom ik dat niet vond ?) toch wel erg prijzig :)

groenleer
27/11/03, 00:09
Origineel geplaatst door Rik
hehehe, ouwe TPG-reseller :D

Nee ik ben geen TPG reseller.

Alleen een paar kennissen werken bij TPG, waarvan 1 op het businiss center.

Helaas krijg ik geen vergoedingen als ik iemand aanbreng dus. Daar hoef ik het niet voor te doen.

Rik
27/11/03, 01:08
Origineel geplaatst door groenleer


Nee ik ben geen TPG reseller.

Alleen een paar kennissen werken bij TPG, waarvan 1 op het businiss center.

Helaas krijg ik geen vergoedingen als ik iemand aanbreng dus. Daar hoef ik het niet voor te doen.

Was ook als JOKE bedoeld ;)