PDA

Bekijk Volledige Versie : Subsidies hostmerk



ToolZ
22/11/03, 11:23
Zijn er geen mogelijkheden om subsidie te kunnen krijgen voor het project vanuit de EU of EZ? Doordat je de kosten dan omlaag zou kunnen brengen zou het hostmerk toegankelijker worden en niet alleen voor de 'grote jongens' mogelijk zijn.

Ik denk dat het erg belangerijk is om ook in de doelstellingen van de keuringsprocedure van de te keuren hosters zou moeten meegenomen.

Voor de grotere providers bestaat er eigenlijk al zoiets en dat is de NLIP.

InstantXs
22/11/03, 11:32
ik denk dat 100 eu ofzo wel voor iedereen is op te brengen.

nlisp is meer een belangenvereniging dan een keurmerk

superior-is
22/11/03, 12:15
Volgens mij bedoeld ToolZ subsidie van de overheid. Ben daar zeer slecht in, dus wellicht dat iemand hier zich erover kan buigen.

Domenico
22/11/03, 14:06
Er valt veel te halen bij de overheid als je de juiste paden weet te bewandelen.

root
22/11/03, 16:47
Origineel geplaatst door InstantXs
ik denk dat 100 eu ofzo wel voor iedereen is op te brengen.

nlisp is meer een belangenvereniging dan een keurmerk

Die doen geen moer voor en je betaald een belachelijk bedrag. In de deelnemers mailing list van SIDN hoor je nog meer info dan van nlisp.

Rik
22/11/03, 17:24
Ik ken wel wat wegen om aan een subsidie te komen, echter deze duren gigantisch lang, ik zal er dit weekend eens naar kijken.
De NL staat is wel een hele hoop in ICT aan het investeren, dus wie weet....

chester
22/11/03, 18:19
Erg goed idee Toolz...ik heb me er inderdaad wel eens over verbaasd hoe makkelijk (en zelfs snel) je aan subsidies kunt komen, en hoe slecht de controle er zelfs op is....

Ik zal m'n oren en ogen openhouden....

Nedimension
23/11/03, 05:00
Origineel geplaatst door Domenico
Er valt veel te halen bij de overheid als je de juiste paden weet te bewandelen.

Weet je dit uit ervaring?
Mag ik je uitnodigen voor een leuk dineetje? ;)

Nedimension
23/11/03, 05:00
Origineel geplaatst door Rik
Ik ken wel wat wegen om aan een subsidie te komen, echter deze duren gigantisch lang, ik zal er dit weekend eens naar kijken.
De NL staat is wel een hele hoop in ICT aan het investeren, dus wie weet....

Ik hoor graag meer :D

chester
23/11/03, 12:42
[offtopic voorbeeld]
een kennis met wat eigen bedrijven en een zeer stukje gezond en creatief verstand besloot om in het kader van inburgering wat inburgerings cursussen te ontwerpen, samen met een leraar als kennis. Omdat de overheid wel roept dat er ingeburgerd moet worden maar niemand eigenlijk weet hoe, besloot hij met het ministerie kontakt op te nemen. Met het grootste gemak kreeg hij een ton aan opstartkosten, no questions asked...
[/offtopic voorbeeld]

Rik
23/11/03, 12:56
Origineel geplaatst door Nedimension


Ik hoor graag meer :D

:huh: ik zou zeggen Google even :D

Nedimension
23/11/03, 13:09
Gheh.. Dat is een goeie ja. Daar was ik blijkbaar op dat tijdstip gisteren zelf niet op gekomen :D

Rik
23/11/03, 13:10
Mocht er BTW subsidie te krijgen zijn voor de Stichting Hostmerk, zal dit niet zijn om kleinere bedrijven de mogelijkheid te geven het keurmerk te krijgen... daar valt geen subsidie voor te krijgen (en controle is er wel degelijk).

Buiten of het mogelijk is om subsidie te krijgen voor een lager entree bedrag, is het zinvol dat te doen ?
Hoe klein het bedrijf ook is... het is toch sowieso op te brengen EN heel fijn als je weet dat je bezoekers meteen zien dat jij wel de belangrijke zaken op orde hebt ?
laten we zeggen (fictief) dat de totale keuring + 1 jaar deelname 300 kost (we berekenen het trouwens vanuit een kostprijsberekening, dus niet "zomaar" 300.- euro).
Dat is toch voor iedere ondernemer vrij eenvoudig op te brengen in een jaar tijd ??

Het gaat er ook niet om dat we zoveel mogelijk bedrijven willen hebben die veel betalen, het gaat erom dat we voor het juiste bedrag een kwalitatief goed keurmerk kunnen neerzetten wat nut heeft....

PimEffting
24/11/03, 18:48
Advies: www.senter.nl

chester
24/11/03, 19:27
Origineel geplaatst door Rik
laten we zeggen (fictief) dat de totale keuring + 1 jaar deelname 300 kost (we berekenen het trouwens vanuit een kostprijsberekening, dus niet "zomaar" 300.- euro).
Dat is toch voor iedere ondernemer vrij eenvoudig op te brengen in een jaar tijd ??


Ik geloof dat we er maar eens serieus over na gaan denken en tweede keurmerk te gaan starten. Zullen we eens aan HP vragen of ze de consumentenbond hebben betaald voor hun 'best getest' printer.

Wil je nu een keurmerk of keurmerk?

"Tja, eigenlijk zou dit bedrijf er wel voor in aanmerking komen, maar ze betalen niet"

Fijn keurmerk. Zo lekker 'onafhankelijk, eerlijk en oprecht'. Jammer dat het om geld moet gaan en niet of het bedrijf aan eisen voldoet...

RobbertC
24/11/03, 19:33
Het is toch niet meer dan normaal dat er een jaarlijkse bijdrage gevraagd wordt?

De stichting maakt ook kosten, en die moeten ergens van betaald worden.

UbErZ
24/11/03, 19:41
Mocht het inderdaad 300 Euro worden vind ik het ook een beetje te veel van het goede.

Rik
24/11/03, 19:48
Laten we nu niet gaan bakkelijen over zaken waar nog niets over bekend is...
Zoals ik al aangaf, wij gaan uit van een kostprijs en een marketingbudget, daarop wordt alles uit opgebouwd...
We zullen uit moeten gaan van een doel aan te halen bedrijven die voldoen, om op die manier een berekening kunnen maken om uit de kosten te komen.
Het is niet de bedoelng dat er ook maar iemand zijn zakken gaat vullen hiermee, ik geloof dat jullie dat vergeten.

Voor de werkzaamheden nu en straks moet worden betaald.
Waarschijnlijk gaan er rond de 10 mensen werk aan hebben in een bepaalde vorm, dat moet betaald worden...

Een keurmerk wat zo opgebouwd gaat worden als dit keurmerk heeft een bepaalde klasse nodig.
Als het een niets betekenend keurmerk wordt dat je voor 50.- eurootjes al kunt hebben dan zal niemand ons serieus nemen.
Het goed keuren van de bedrijven kost tijd en geld.
Deze zaken moeten betaald worden uit de inkomsten van de stichting...

Rik
24/11/03, 20:07
Origineel geplaatst door chester


Ik geloof dat we er maar eens serieus over na gaan denken en tweede keurmerk te gaan starten. Zullen we eens aan HP vragen of ze de consumentenbond hebben betaald voor hun 'best getest' printer.


Ik ben de laatste om je tegen te houden, ik zou zeggen begin er ook één, en zie in dat het minder makkelijk is als de meeste hier denken.
Wat verwachten jullie, dat wij op jaarbasis zelf alle kosten ophoesten ?
Is de consumentenbond iemand die een keurmerk verleend aan die "beste printer" ?... het is een beetje kom wat je hier aangeeft.

Wil je nu een keurmerk of keurmerk?

De markt wil een keurmerk.... ik niet ;)
Een keurmerk dat gaat testen op kwaliteit en services kost geld = simpel...

"Tja, eigenlijk zou dit bedrijf er wel voor in aanmerking komen, maar ze betalen niet"

Als een bedrijf het keurmerk wenst te gaan dragen (en daar gaan er voor kiezen, omdat de consument steeds meer gaat horen over "gekeurde bedrijven"), dan kan dat aangevraagd worden.
Er is NIEMAND die de financiële zaken van een bedrijf kan controleren... Stel dat het keurmerk idd 200 - 300 kost, en je hebt dat er niet voor over, dan is dat jouw beslissing.

Niemand dwingt je tot het halen van dat keurmerk, niemand...
Heb je het er niet voor over, eigen beslissing.
Denk je, omdat er al 30 klanten om hebben gevraagd, je 30 extra klanten kunt krijgen als je het keurmerk wel hebt... tja, dan zou voor mij de keuze erg makkelijk zijn hoor...

Fijn keurmerk. Zo lekker 'onafhankelijk, eerlijk en oprecht'. Jammer dat het om geld moet gaan en niet of het bedrijf aan eisen voldoet...

Daarom moet je het aanvragen als je een goed bedrijf hebt, dan kun je voldoen ;)
Het gaat er juist PUUR om of je aan de eisen voldoet,heeft NIETS met geld te maken ;)
Wederom kromme beredenering, sorry dat ik het zo zeg.
Zodra de daadwerkelijke richtlijnen naar buiten komen zal e.e.a. duidelijker zijn voor jullie, daaruit blijkt namelijk wel degelijk de onafhankelijkheid... en nogmaals, het keurmerk is er voor twee groepen:

1) De eindgebruiker (consument)
2) De webhostingbranche

Nr. 1 is de belangrijkste, dat daarmee nummer twee enorm wordt geholpen moet je zien als pluspunt, denk je eens in, 80% van je "oneerlijke" concurrenten verdwenen door het keurmerk...
Daar denkt niemand aan ;)

chester
24/11/03, 21:50
Beste Rik,

Mijn excuses dat ik wat bot reageerde. Maar, ik ben het ermee eens dat als het in orde van grote van 300 euro gaat lopen dat er dan iets fout gaat. Het is simpelweg veel geld voor kleine bedrijfjes, zeker als het een jaarlijks terugkerend feest is.

Ik heb me waarschijnlijk wat anders van een keurmerk voorgesteld. Waar het mij om gaat is, als ik als consument een bedrijf als het mijne zou vragen waarom ik geen keurmerk heb, zou ik simpelweg antwoorden dat wij aan alle eisen voldoen (als we dat doen..) maar dat wij geen zin hebben om jaarlijks honderden euro's uit te geven om te bewijzen dat we zo goed zijn als we al zijn en dat we dat geld liever ten goede laten komen aan onze klanten door goede service en scherpe prijzen.

Daarmee is het keurmerk voor de klant al direct minder waard geworden, omdat men zich zal realiseren ( en dat komt ongetwijfeld naar buiten) dat het niet alleen een kwestie is of een bedrijf voldoet aan bepaalde eisen, maar of het bedrijf daarbij zin heeft om zich bij een elite-club te voegen voor geld.

Een keurmerk benadert (in mijn gedachten) een bedrijf zelf, met de vraag of zij het bedrijf mogen keuren. Nu lijkt de situatie dat het bedrijf met geld moet bedelen of men gekeurd mag worden. Dat riekt naar een verkeerde insteek. Pas als een bedrijf goedgekeurd is, zou men een bijdrage voor de gemaakte kosten moeten vragen.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat er kosten zijn en dat deze ergens vandaan moeten komen... maar met zulke bedragen wordt het een 'drempel' en dat zou het niet moeten zijn.

Ik probeer simpelweg te voorkomen, dat het 'mislukt'. Als er straks 5 bedrijven zijn met een keurmerk en 300 zonder, zijn alle tijd en kosten voor niets geweest. Het merk zal in moeten slaan als een bom, en hosters zouden massaal in eerste instantie direct na uitkomst een aanvraag moeten doen, zodat er binnen enkele weken tientallen bedrijven het keurmerk dragen. Alleen op deze manier kun je het merk 'waarde' geven. Het wordt alleen maar duurder voor jullie, als iedereen het eerste jaar maar eens de kat uit de boom kijkt, en op internet naar recenties zoekt wat men ervan vindt.

Nogmaals...het merk is sneller stuk gemaakt dan opgebouwd...!

Kostprijs of niet, bij ieder bedrijf is het zo, hoe meer aanvragen hoe efficienter gewerkt kan worden, hoe lager de kostprijs.

Maak de drempel niet te hoog...

Rik
24/11/03, 22:33
Origineel geplaatst door chester
Beste Rik,

Mijn excuses dat ik wat bot reageerde. Maar, ik ben het ermee eens dat als het in orde van grote van 300 euro gaat lopen dat er dan iets fout gaat. Het is simpelweg veel geld voor kleine bedrijfjes, zeker als het een jaarlijks terugkerend feest is.

We denken zelf aan een systeem waarbij er een bedrag voor de keuring betaald moet worden, en een lager jaarlijks deelname bedrag.
Even tussendoor, het is een laag bedrag als je naar andere keurmerken, certificeringen en vergelijkbare deelnames gaat kijken... een heel stuk lager, maar dat terzijde.

Ik heb me waarschijnlijk wat anders van een keurmerk voorgesteld. Waar het mij om gaat is, als ik als consument een bedrijf als het mijne zou vragen waarom ik geen keurmerk heb, zou ik simpelweg antwoorden dat wij aan alle eisen voldoen (als we dat doen..) maar dat wij geen zin hebben om jaarlijks honderden euro's uit te geven om te bewijzen dat we zo goed zijn als we al zijn en dat we dat geld liever ten goede laten komen aan onze klanten door goede service en scherpe prijzen.

Maar daarmee staat voor die klant nog niet vast dat het daadwerkelijk goed zit bij jou...
+ zal die klant gaan opzoeken/uitzoeken wat zo'n deelname kost, en vervolgens denken "als je daarmee je totale service moet betalen, oof een deel ervan, dan heb ik met een slecht, of zeer klein bedrijf te maken"... een klant gaat echt niet, omdat jij het aangeeft, geloven dat jij aan alles zal voldoen.. anders zou je er wel wat voor over hebben om het duidelijk te maken aan je klanten...
Ik denk dat je je even moet gaan verdiepen in keurmerken, het nut ervan, en de normale kosten/deelnamekosten ervan... dan zul je zien dat wij het eigenlijk heel gunstig aanpakken.
NLIP en SIDN zijn dan geen keurmerken, maar zij vragen echter wel belachelijk hoge bedragen voor commercieel gezien "onzinnige" zaken...
Een keurmerk is er juist om jou eigen markt te zuiveren en een betere naam te geven bij de consument, ik snap niet dat je zoiets niet voor de volle 100% zou willen ondersteunen...

Daarmee is het keurmerk voor de klant al direct minder waard geworden, omdat men zich zal realiseren ( en dat komt ongetwijfeld naar buiten) dat het niet alleen een kwestie is of een bedrijf voldoet aan bepaalde eisen, maar of het bedrijf daarbij zin heeft om zich bij een elite-club te voegen voor geld.

1) het zal GEEN eliteclub zijn, wij verwachten de meeste animo uit de middensector van de hosters... en een deel van de paar duizend resellers zal de stap nemen naar een echte onderneming.
2) De consument zal zelf de waarde inschatten, en zolang wij een echt onafhankelijk keurmerk neerzetten verwacht ik dat de klant daar op af zal komen...

Een keurmerk benadert (in mijn gedachten) een bedrijf zelf, met de vraag of zij het bedrijf mogen keuren. Nu lijkt de situatie dat het bedrijf met geld moet bedelen of men gekeurd mag worden. Dat riekt naar een verkeerde insteek. Pas als een bedrijf goedgekeurd is, zou men een bijdrage voor de gemaakte kosten moeten vragen.

?? snap ik niet helemaal, waar haal jij deze info vandaan ?
Denk jij dat als jij een nieuw plastic bakje op de markt gaat zetten, dat je dan een nette brief van Kemakeur gaat krijgen mogen wij u keuren ?
No way, je kunt beter zorgen dat je een het KemaKeur hebt als je een beetje wenst te verkopen!
Je moet dat keurmerk ook zelf aanvragen, en daar moet je bij hen heel veel geld voor neertellen ;)
Je bent dan wel verzekerd van een stukje markt + je geeft een vorm van garantie aan je klanten ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat er kosten zijn en dat deze ergens vandaan moeten komen... maar met zulke bedragen wordt het een 'drempel' en dat zou het niet moeten zijn.

Als je als ondernemer een 200-300 euro als drempel ziet, ben je niet echt serieus bezig... sorry hoor, maar zo simpel is het.

Ik probeer simpelweg te voorkomen, dat het 'mislukt'. Als er straks 5 bedrijven zijn met een keurmerk en 300 zonder, zijn alle tijd en kosten voor niets geweest.

Er zijn in NL zo'n 1500 geregistreerde hostingaanbieders, en daarbij zo'n 2500 die doen alsof.... (resellers zonder KvK die zich voordoen als volwaardig hostingbedrijf).... als wij er 400 in het eerste jaar een keurmerk kunnen geven , dan zijn wij al dik tevreden, en de consument ook ;)

Het merk zal in moeten slaan als een bom, en hosters zouden massaal in eerste instantie direct na uitkomst een aanvraag moeten doen, zodat er binnen enkele weken tientallen bedrijven het keurmerk dragen. Alleen op deze manier kun je het merk 'waarde' geven. Het wordt alleen maar duurder voor jullie, als iedereen het eerste jaar maar eens de kat uit de boom kijkt, en op internet naar recenties zoekt wat men ervan vindt.

Er komt sowieso een pre-registratie.
Getuigen de reacties, de aard en aantallen, is er al een kleine bom ingeslagen.
Wat er verder per e-mail, PM en MSN allemaal besproken wordt is ongelofelijk... de nieuwsbrief bevat inmiddels een paar honderd deelnemers.... en dat terwijl er nog niets is... moet jij eens kijken als de stichting is geregistreerd, de statuten zijn gedeponeerd, de sites af zijn en op de eigen servers staan.... moet je dan eens kijken hoe het verder zal verlopen...
Ik hoop dat je begrijpt dat 50% van dit keurmerk staat of valt met de Marketincampagne er omheen.
Aangezien ik daarmee nogal wat ophef wil gaan veroorzaken door de consument in 1 x van het bestaan op de hoogte te brengen, verwacht ik wel dat we die eerste 400 gekeurde bedrijven gaan halen in jaar 1.

Nogmaals...het merk is sneller stuk gemaakt dan opgebouwd...!
Kostprijs of niet, bij ieder bedrijf is het zo, hoe meer aanvragen hoe efficienter gewerkt kan worden, hoe lager de kostprijs.

Niet als je kosten puur met uren en marketing te maken hebben.
We hebben hier te maken met een NON-profit org, dit betekend o.a. dat wij de uiteindelijke prijs niet baseren op winst....

Maak de drempel niet te hoog...

De financiële- of de criteria ?
Merk dat er heel veel opkijken tegen de investering van maar liefst 300 euro.... moet eigenlijk niet kunnen als ondernemers zijnde !
Kijk liever naar de meerwaarde (of niet) van het keurmerk in plaats van continu te strijden over de uiteindelijke deelnameprijs...

chester
24/11/03, 23:17
Origineel geplaatst door Rik
Een keurmerk is er juist om jou eigen markt te zuiveren en een betere naam te geven bij de consument, ik snap niet dat je zoiets niet voor de volle 100% zou willen ondersteunen...

Voor 200% zelfs, maar daar waren we het toch over eens.
Het gaat hier meer om de manier waarop en hoe.


1) het zal GEEN eliteclub zijn, wij verwachten de meeste animo uit de middensector van de hosters... en een deel van de paar duizend resellers zal de stap nemen naar een echte onderneming.

Dit zou impliceren dat een bedrijf alleen aan het hostmerk zal voldoen als het geen reseller is. Op dat moment sta ik er al niet meer achter. Maar misschien heb ik het mis?


Als je als ondernemer een 200-300 euro als drempel ziet, ben je niet echt serieus bezig... sorry hoor, maar zo simpel is het. Nee, zo simpel is het voor jouw. Ik hoop dat je mede-discussieerders daar een meer genuanceerdere mening over hebben. Waaorm ik liever een klein schildersbedrijf mijn huis laat schilderen als een grote? Omdat ik weet dat het dan goed gebeurt. Men heeft de reclame nodig. Een klein bedrijf is per definitie niet meer of minder serieus, sterker nog, ik zou ze de kost niet willen geven die door de grootte de bomen het bos niet meer zien, en trager in service zijn. (en ik hoef vast geen UPC achtige voorbeelden te noemen, ook al staat dit los van hosting)
De grootte van een bedrijf kan dus geen eis zijn. En dus kan 300 euro nog steeds veel geld zijn.

We hebben het er al over gehad dat een keurmerk niet mag betekenen dat het nog moeilijker wordt voor starters om op de markt te komen (qua financieën, niet eisen). Dat lijkt nu te gebeuren.

Het begint mij er een beetje op te lijken, dat het de bedoeling gaat worden dat nieuwe hostingbedrijven op de volgende wijze te werk moeten gaan.

Men maakt een business plan, vraagt een financieële boost aan de bank, stopt met werken, richt een kantoor in. Gaat een KvK nummer aanvragen, btw nummer, schaft telefoonummers aan, verzekeringen, een server, software etc. etc. Ik heb nieuws voor je, zo gaat het niet. Ik durf te wedden dat 80% van de bedrijven voortgroeien uit een hobby, en uit reseller pakketten. Gaan deze bedrijven, die inmiddels op eigen benen kunnen staan, het nu moeilijk maken voor nieuwe bedrijven, terwijl ze vroeger hetzelfde waren? Waren zij dan niet net zo serieus/goed?

Maar goed, ik wacht het rustig af :) Misschien lopen we teveel op de zaken vooruit.

In ieder geval succes gewenst met de vorderingen.

paulmatthijs
24/11/03, 23:26
En dus kan 300 euro nog steeds veel geld zijn.

sorry hoor, maar waar hebben we het nou helemaal over? een beetje server kost snel 1000 euro, goede colo kost je dat ook per jaar en een sidn lidmaatschap is 600. prive is 300 euro een boel geld, voor een serieuze onderneming niet.

voor de belastingdienst ben je pas ondernemer als je 1225 uur per jaar in je bedrijf stopt als eigenaar. als je dan niet 25 (!) euro per maand kan betalen is er echt iets mis.


Dit zou impliceren dat een bedrijf alleen aan het hostmerk zal voldoen als het geen reseller is. Op dat moment sta ik er al niet meer achter. Maar misschien heb ik het mis?

nee, dat heb je niet. resellers zullen niet in staat zijn het keurmerk te ontvangen. minimale eis is een dedicated server. resellers hebben geen technische kennis nodig dan wel de technische mogelijkheden om in het geval van een storing dit op te lossen. resellers kunnen leuk prijsstunten, maar dat is niet de markt waar de consument zich op richt.

chester
24/11/03, 23:55
Dat is een hoop onzin in een kort bericht. Die van Rik waren tot dusverre iets beter onderbouwd.

Het is aan NIEMAND om te bepalen hoe groot een bedrijf is, hoeveel uren ze erin steken, en hoe ze het één en ander met de belastingdienst hebben geregeld. Dat kan NOOIT een insteek zijn van een keurmerk!

En al HELEMAAL niet of het resellers zijn of niet. Al zou het een decicated zijn, zou hij managed worden, en dus is er nog steeds geen kennis nodig, alleen een perfecte samenwerking!

Als het werkelijk serieus is dat dit eisen zijn voor een keurmerk, dan is dat goed om dat NU vast te weten.

Resellers is simpelweg een tussenpersoon extra, en dat gebeurt werkelijk bij duizenden bedrijven, tot verzekeraars aan toe. Wat maakt hen in godsnaam ineens minder goed?

Dit is niet waar de consument zich op richt? Wie zegt dat nou weer? Wie stunt er met prijzen? Wat een onzin! En wat dan nog, dat heeft niets met een keurmerk te maken.

Er valt nog een hoop te bespreken daar....

Cybafish
24/11/03, 23:59
Het is echt een feit chester dat resellers hun klanten minder goed van dienst kunnen zijn dan een hoster die alle touwtjes zelf in de handen heeft. I've been there :)

Maar dat hoeft mijns inziens niet te betekenen dat ze geen keurmerk kunnen verkrijgen. Zet dan gewoon bij hun "profiel" dat ze reseller zijn o.i.d., maar sluit ze niet geheel uit.

Grumpy
25/11/03, 00:15
Chester... vertel jij het dan eens...

Hoe moet het wel gebeuren?

chester
25/11/03, 00:16
Nope, nog steeds niet mee eens ;)

Als wij zelf een server zouden hebben zouden we iemand inhuren deze te managen, waarschijnlijk van een ander bedrijf. Dan is het nog steeds dezelfde constructie en beter, aangezien deze persoon ongeveer 100km dichterbij de serverruimte woont dan wij.

Het heeft niets met kwaliteit te maken. Kwaliteit HEB je niet, kwaliteit BEN je en ZORG je voor.

Dit is nog steeds geen 'keur'merk.

Dit is alweer een blijk dat het gaat hoeveel een bedrijf investeert en hoe groot het is. Dat heet toch meer elite (kan het juiste woord niet vinden) in plaats van een keurmerk voor iedereen.

Cybafish
25/11/03, 00:20
Ik wil écht niet bij een reseller staan hoor. Begrijp me niet verkeerd, maar resellerschap vereist geen investeringen in server hardware, geen grote kosten van allerlei kanten en weet ik het niet. Mocht er dus een keer iets fout gaan dan weet je van te voren al dat een reseller slecht is voorbereid op een financiële tegenvaller.

Een bedrijf dat alles in eigen beheer heeft heeft zichzelf al bewezen als een financiëel krachtige onderneming (tot op zekere hoogte) met verstand van zaken.

Iedereen kan een reseller worden, dat maakt je nog geen webhoster.

chester
25/11/03, 00:24
Grumpy, ik zal daar inderdaad eens rustig over nadenken, als jullie dat willen. Nogmaals, ik was met plezier aanwezig geweest zij het dat ik het wat laat doorhad. (was nog maar net hier toen het onderwerp al ruim besproken was..)

Maar vooralsnog:

- Een bedrijf moet een KvK hebben;
- Een bedrijf moet een BTW nummer hebben;
- Een bedrijf moet snel bereikbaar zijn, zowel het bedrijf als de technische dienst;
- Vragen, ook technisch, moeten professioneel worden beantwoord binnen een afzienbare tijd;
- Lokatie van servers plus verbindingen, veiligheid, bewaking etc.;
- duidelijkheid. (website, Algemene vw, prijzen/verborgen kosten etc.)

...en uiteraard de controle van deze bovenstaande zaken.
Deze zijn allen van belang voor kwaliteit van een bedrijf.

niet van belang;
- grootte van bedrijf;
- aantal domeinen;
- lidmaatschap SIDN;
- waar de service vandaan komt (reseller, colo, dedi etc.)
etc.

Als men het woord 'kwaliteit' steeds in het achterhoofd houdt, komen de antwoorden vanzelf. Dat is het enige waar een keurmerk zich mee bezig moet houden.

zoiets? ;)

chester
25/11/03, 00:28
Origineel geplaatst door Cybafish
Ik wil écht niet bij een reseller staan hoor. Begrijp me niet verkeerd, maar resellerschap vereist geen investeringen in server hardware, geen grote kosten van allerlei kanten en weet ik het niet. Mocht er dus een keer iets fout gaan dan weet je van te voren al dat een reseller slecht is voorbereid op een financiële tegenvaller. Dat hoeft hij ook niet te zijn, daar betaald hij voor.


Een bedrijf dat alles in eigen beheer heeft heeft zichzelf al bewezen als een financiëel krachtige onderneming (tot op zekere hoogte) met verstand van zaken. Dus toch de grootte van het bedrijf? een elite met geld? Mag jij me vertellen hoe een bedrijf vanaf de dag dat ze starten gelijk 300 klanten hebben en een inkomen van 1 ton per jaar.


Iedereen kan een reseller worden, dat maakt je nog geen webhoster.
Niet mee eens. Iedereen kan webhoster worden, dat maakt het nog geen kwalitatietsbedrijf.

ps. een familielid is franchiser geworden van een kaasbedrijf. Je weet wel, producten, finaciële steun etc. allemaal van het moederbedrijf. En raad het eens? Eerste prijs beste kaasspecialist in NL. Waardeloos he? zo'n reseller...

Grumpy
25/11/03, 00:29
Origineel geplaatst door chester
niet van belang;
- grootte van bedrijf;
- aantal domeinen;
- lidmaatschap SIDN;
- waar de service vandaan komt (reseller, colo, dedi etc.)
etc.

Als men het woord 'kwaliteit' steeds in het achterhoofd houdt, komen de antwoorden vanzelf. Dat is het enige waar een keurmerk zich mee bezig moet houden.


De grootte van een bedrijf, aantal domeinnamen, SIDN lidmaatschap zijn ook geen vereisten.

Echter zullen resellers het keurmerk niet kunnen krijgen.

Dit zijn dingen waar we het al maanden geleden over hadden. Het is zinloos om nog eens hierover te praten.

Rik
25/11/03, 00:36
Netjes omschreven...

En ja, resellers zijn heel leuk, voor vrienden/bekenden/clubjes enz... een zakelijke klant zal soms (nog) niet kunnen zien of het bedrijf nu een reseller is (14-80 jaar oud ;)) of een serieuze ondernemer... tot dat idd zijn server plat gaat op het moment dat de hoster niet te bereiken is....
Wie is de dupe ?, juist: de klant !

En voor hen is juist dit keurmerk, klanten weten niet waar ze aan toe zijn door "leugenachtige" websites.
Bedrijven proberen BTW terug te krijgen en kunnen dat niet omdat hun provider na maanden of langer ineens niet eens een onderneming blijkt te zijn...
Op de site staat 24/7 support... achteraf kun je ze telefonisch niet bereiken...
Mails na 4 dagen pas beantwoord....
Om dat soort zaken gaat het !

Grumpy
25/11/03, 00:39
Origineel geplaatst door chester
Dus toch de grootte van het bedrijf? een elite met geld? Mag jij me vertellen hoe een bedrijf vanaf de dag dat ze starten gelijk 300 klanten hebben en een inkomen van 1 ton per jaar.

Weet jij het verschil tussen een grote onderneming en een MKB?
Als jij denkt dat 300 klanten een een ton per jaar de elite is... :X laat maar.


Een financieel gezond bedrijf hoeft niet betekenen dat ze een ton per jaar aan winst heeft.

Als je 300 per jaar veel vindt, klopt er iets gewoon niet. Zoals PaulMatthijs al zei... een redelijke server kost al 1000.



Origineel geplaatst door chester
Niet mee eens. Iedereen kan webhoster worden, dat maakt het nog geen kwalitatietsbedrijf.
Een reseller kan per definitie geen kwaliteitshoster zijn. Het woord zegt het al reSELLER. Is alleen maar in- en verkoop (vaak is het niet eens inkoop, gewoon consumenten doorsluizen naar de webhoster), host verder niets.

Cybafish
25/11/03, 00:43
Nou, ik moet wel zeggen, ik zou graag willen weten wat we voor die 300 euro terug krijgen. Een stukje op een website voor 300 euro per jaar is niet waar wij op zitten te wachten, dat is net alsof we allemaal een website sponsoren ;)

Wat gaat hostmerk concreet voor ons webhosters doen, dat ons aanspoort om 300 euro over te maken?

chester
25/11/03, 00:53
Origineel geplaatst door Rik
Netjes omschreven...

En ja, resellers zijn heel leuk, voor vrienden/bekenden/clubjes enz... een zakelijke klant zal soms (nog) niet kunnen zien of het bedrijf nu een reseller is (14-80 jaar oud ;)) of een serieuze ondernemer... tot dat idd zijn server plat gaat op het moment dat de hoster niet te bereiken is....
Wie is de dupe ?, juist: de klant !

En voor hen is juist dit keurmerk, klanten weten niet waar ze aan toe zijn door "leugenachtige" websites.
Bedrijven proberen BTW terug te krijgen en kunnen dat niet omdat hun provider na maanden of langer ineens niet eens een onderneming blijkt te zijn...
Op de site staat 24/7 support... achteraf kun je ze telefonisch niet bereiken...
Mails na 4 dagen pas beantwoord....
Om dat soort zaken gaat het !

Inderdaad, dat soort bedrijfjes ken ik ook. Daar schaar ik mij graag niet onder. Ik kan bij een hostingbedrijf ook niet zien of ze 18-80 zijn. Ook niet of ze serieus zijn. Als de server plat gaat en de hoster is er niet, dan maakt het niet uit of het de hoster of de reseller is slimmerd ;) Reactietijd=zelfde.

Leugenachtige websites? Krasse taal.

Inderdaad, om die zaken gaat het. En die zijn testbaar.

chester
25/11/03, 00:57
Origineel geplaatst door Grumpy

Een reseller kan per definitie geen kwaliteitshoster zijn. Het woord zegt het al reSELLER. Is alleen maar in- en verkoop (vaak is het niet eens inkoop, gewoon consumenten doorsluizen naar de webhoster), host verder niets. [/B]
Over dat geld wil ik het niet eens hebben. IK kom daar wel overheen. Ik denk ook aan anderen...

Een reseller kan geen kwaliteitshoster zijn? Ik hoop niet dat dat je slogan wordt. Of het doorsluizen is of niet, is ook testbaar. Iemand die inkoopt en verkoopt heeft geen kwaliteitsvermindering. Denk toch eens na wat je zegt. Dit land is groot geworden door resellers. We DOEN hier niets anders. Wat maken wij hier nou zelf behalve aardgas, DAF en een raar vreemdelingenbeleid?

Grumpy
25/11/03, 00:59
Hoe wil jij je klanten helpen als jij niet eens toegang tot de server hebt?

Rik
25/11/03, 01:02
Origineel geplaatst door chester
Denk toch eens na wat je zegt. Dit land is groot geworden door resellers. We DOEN hier niets anders. Wat maken wij hier nou zelf behalve aardgas, DAF en een raar vreemdelingenbeleid?

Ahum... denk dat jij het een beetje bekrompen inziet allemaal, maar goed.
Het gaat erom wat de consument wilt, de eindgebruiker, niet de reseller...

Een keurmerk is er om een bepaalde "garantie" af te dwingen bij haar leden. Doordat zij deze "garantie" kunnen bieden zullen consumenten kiezen voor die bedrijven, zo is het nu eenmaal, en dat doen ze dan niet omdat ze weten dat er veel mensen werken, of dat er minimaal 20 servers staan... nope.

chester
25/11/03, 01:02
Heb jij die wel?

Wacht ik weet het antwoord wel: JA.

Mooi, dan neem ik een pakket bij jouw en mag jij het doen.

Hey?! Kijk nou? zelfde reactietijd.

Grumpy
25/11/03, 01:04
Origineel geplaatst door Cybafish
Wat gaat hostmerk concreet voor ons webhosters doen, dat ons aanspoort om 300 euro over te maken?
Dit is al vaker langsgeweest.

300 euro is prrrrrrtt uit het duimpje gezogen... een grove schatting.

Die 300 euro is nodig voor hardware, oprichten van de stichting, lonen voor de werknemers etcetcetc... al die standaard dingen.

Verder speelt marketing een grote rol. Veel geld gaat daarin om de consumenten duidelijk te laten weten dat het keurmerk er is.

Als consumenten vertrouwen in het keurmerk krijgen, zullen de keurmerkvoerders voordeel ervaren in de zin van meer klanten. Klanten die bewust zijn van het keurmerk zullen eerder voor een bedrijf kiezen met het keurmerk dan één zonder.


Er zijn nog wel andere dingen die komen... maar daar kan ik op dit moment niets over zeggen.

Grumpy
25/11/03, 01:05
Origineel geplaatst door chester
Heb jij die wel?

Wacht ik weet het antwoord wel: JA.

Mooi, dan neem ik een pakket bij jouw en mag jij het doen.

Hey?! Kijk nou? zelfde reactietijd.
Waar slaat dit op?
Hoe wil je een pakket bij Rik nemen terwijl hij geen pakketten aanbiedt?

Rik
25/11/03, 01:06
Origineel geplaatst door chester
Heb jij die wel?

Wacht ik weet het antwoord wel: JA.

Mooi, dan neem ik een pakket bij jouw en mag jij het doen.

Hey?! Kijk nou? zelfde reactietijd.

??

Ik heb geen 20 servers hoor, heb er wel, maar niet voor commerciële hostingdoeleinden... ik zal het keurmerk dus ook niet hoeven aanvragen en ik bekijk alles puur uit de ogen van de eindgebruiker... en dat zijn ook mijn klanten...

Als de hostingmarkt naar de kl*t* aan het gaan is, en daarmee het "algemeen" vertrouwen in internet gaat ondermijnen... tja, dan raakt het ook mijn Business, en dat van duizenden anderen...

Jullie klanten zijn ook mijn klanten, en die van duizenden andere internetondernemers, en het is een ramp als één segment het voor alle segmenten verpest ;)

En zo zie ik het :D

Rik
25/11/03, 01:14
Deze discussie is totaal niet meer wat het was toen het begon.
Door de discussie met (blijkbaar) een wat angstige reseller zijn we een beetje afgeweken.
Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik het zo zeg, maar wij hebben meer aan kritiek die ons verder helpt (van serieuze ondernemers) als aan zaken waar nu eigenlijk nog weinig over te vertellen is.

We brengen alles via www.hostmerk.nl naar buiten, en via de pers en de nieuwsbrieven.
De uiteindelijke richtlijnen en criteria zijn door (in totaal) meer als 40 mensen besproken over een periode van ruim 3,5 maand... reken maar dat alles doordacht zal zijn.

Back on-topic: subsidie mogelijkheden...

chester
25/11/03, 01:17
Origineel geplaatst door Rik


Ahum... denk dat jij het een beetje bekrompen inziet allemaal, maar goed.
Het gaat erom wat de consument wilt, de eindgebruiker, niet de reseller...

Een keurmerk is er om een bepaalde "garantie" af te dwingen bij haar leden. Doordat zij deze "garantie" kunnen bieden zullen consumenten kiezen voor die bedrijven, zo is het nu eenmaal, en dat doen ze dan niet omdat ze weten dat er veel mensen werken, of dat er minimaal 20 servers staan... nope.
Nee Rik, de voorbeelden zijn misschien wat flauw, maar ik zie het zeker niet bekrompen. Nogmaals, ik ondersteun het idee.

Alleen, niemand van jullie durft ronduit te zeggen waar het werkelijk om om gaat. Onze klanten weten precies wat ze krijgen, en er is geen woord gelogen. Ook weten zij ALLEMAAL dat wij nog resellers zijn, tijdens de opbouw van het bedrijf. Ook weten zij dat het geen verschil maakt, en dat wij simpelweg serverruimte huren tegen een goede prijs, om deze vervolgens door te verhuren met een riant pakket en een zeer goede service. De meeste klanten waren al klant, omdat je vertrouwen uitstraalt en zekerheid biedt en laat zien.

Zeg nou eens ronduit: Wij willen dit hostmerk starten, om de markt zoveel mogelijk te sluiten, zelfs voor de serieuzere beginneling, omdat wij weten dat we het op deze manier bijna onmogelijk maken om te beginnen zoals wij dat vroeger hebben gedaan.

En wie durf je nu leugenachtig te noemen?

Kun jij me laten zien welke 2 consumenten dat vroegen?

De garanties die bedrijven bieden zijn dezelfde garanties die hun provider biedt. Net zoals de super de boer op de hoek die franchiser is dezelfde garanties biedt als zijn grotere broer in het centrum van de stad.

Maar goed, ik hoor nog steeds niemand zeggen wat dan wel de minimale eisen zijn op dit gebied. Als ik straks een eigen server (servers) heb met wat reserve onderdelen die ik vervolgens laat managen door een andere betaalde kracht in het datacenter, dan is het wel goed? Waar leggen jullie die (vreemde) grens?

chester
25/11/03, 01:19
Origineel geplaatst door Grumpy

Waar slaat dit op?
Hoe wil je een pakket bij Rik nemen terwijl hij geen pakketten aanbiedt? Sorry, hier ging iets fout. Dit was een crosspost, hij was voor jouw Grumpy ;)

Rik
25/11/03, 01:23
Nogmaals, de richtlijnen komen nog naar buiten, het is geen doen om met iedereen afzonderlijk zo de discussie aan te gaan...
Een reseller kan nooit het zelfde bieden als een bedrijf, wat doe jij met de BTW die je ontvangt bijvoorbeeld ???
Juist... je bent dus eigenlijk gewoon strafbaar ;) lees:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=36109

Dan weet je voldoende, en nu back-on topic !! (last warning ;))

chester
25/11/03, 01:23
Origineel geplaatst door Rik
Deze discussie is totaal niet meer wat het was toen het begon.
Door de discussie met (blijkbaar) een wat angstige reseller zijn we een beetje afgeweken. Angstig? Nee hoor :)


Back on-topic: subsidie mogelijkheden...

Mijn excuses.

Grumpy
25/11/03, 01:28
Origineel geplaatst door chester
Sorry, hier ging iets fout. Dit was een crosspost, hij was voor jouw Grumpy ;)
Zelfde verhaal, ik ben geen hoster. Ik heb niet eens een website dat gehost wordt door een hoster. :)

chester
25/11/03, 01:29
Origineel geplaatst door Rik
Nogmaals, de richtlijnen komen nog naar buiten, het is geen doen om met iedereen afzonderlijk zo de discussie aan te gaan...
Een reseller kan nooit het zelfde bieden als een bedrijf, wat doe jij met de BTW die je ontvangt bijvoorbeeld ???
Juist... je bent dus eigenlijk gewoon strafbaar ;) lees:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=36109

Dan weet je voldoende, en nu back-on topic !! (last warning ;))
Lees jij even HEEL snel je pb?! Maak mij NERGENS voor uit wat je niet weet...

Rik
25/11/03, 01:38
Origineel geplaatst door chester

Lees jij even HEEL snel je pb?! Maak mij NERGENS voor uit wat je niet weet...

Praat jij even HEEL snel een "beetje" normaal ?
Kom op zeg... je snapt wel wat ik bedoelde met die post he ?

Sorry als ik het mis heb, je doet je zo voor, blijkbaar heb je wel een bedrijf, en doe je reselling erbij, wat maak je je dan in godsnaam druk ?
Genoeg hierover, sorry als je je aangevallen voelde (blijkbaar), dat was niet de bedoeling ;)

Mvg Rik, en nu BACK ON TOPIC !!
Anders gaat er een slot op....

chester
25/11/03, 01:55
Zand erover...

[ontopic]
was al een tijdje aan het neuzen op http://www.fondswervingonline.nl/portal/sa_index.php
Misschien heb je er wat aan. Zal eens meehelpen informeren...

Rik
25/11/03, 02:05
Kijk, dt is een handige website...

chester
27/11/03, 01:04
Nog nieuws? Ik bedoel, heeft het zin verder te zoeken/informeren?

Neem aan dat je dit al las op de site:

De Fondswervings CD 2004 is dan ook een onmisbaar naslagwerk / databank voor non-profit instellingen (overheden, stichtingen, verenigingen, werkgroepen, privé-personen) die wel eens op zoek zijn naar subsidies, fondsen en / of potentiële sponsors om financiële steun bij aan te vragen.

Geen idee waar om deze cd €11,45 per maand is. Moet je hem daarna terugsturen? :p

[offtopic]
Ik kon het niet laten...tijdens het zoeken kom ik dit tegen:
UPC Nederland ondersteunt een aantal sociaal-maatschappelijke organisaties op het gebied van cultuur, welzijn en educatie. Daarnaast is men sponsor van sc Heerenveen. Onder het motto 'Create Your Future' ontwikkelen ze met een deel van hun partners ideeën over de (digitale) toekomst......... Vanwege deze invalshoek valt bij alle gesponsorde of te sponsoren partners wel een verband te ontdekken met de activiteiten van UPC: het bieden van informatie, communicatie...

Sponsoren waarvan? In zichzelf? Zomaar een ideetje ;)