PDA

Bekijk Volledige Versie : BTW Nr. + KVK nr



reneovertoom
21/11/03, 19:43
vonden deze mannen niet nodig :D
http://forum.fok.nl/showtopic.php/428445

Dus voor de starters onder ons.... ;)

Rik
21/11/03, 19:47
:D

mihosnet
21/11/03, 19:50
Eigen schuld vind ik, ze hadden wel een hogere boete mogen krijgen...

RobbertC
21/11/03, 19:53
Dit past beter in de lounge.

reneovertoom
21/11/03, 19:56
Origineel geplaatst door RobbertC
Dit past beter in de lounge.
Ik had hem express niet hier gezet, omdat het een goed voorbeeld is hoe je NIET moet starten ;)
Ja toch, niet dan :D ?

Cybafish
21/11/03, 20:00
Tja, ik vind dat ze er goed vanaf zijn gekomen..

TMourik
22/11/03, 01:12
TEgoed vind ik....
ben blij dat ik gewoon alles netjes heb geregelt etc :)

Rik
22/11/03, 01:22
Laat het hier maar staan, is een wijze les voor velen hier ;)

TMourik
22/11/03, 01:25
dat denk ik ook wel ja

Raptor
22/11/03, 11:36
LOL, beetje dom ;D

Keuningen
22/11/03, 20:03
hmmmz... voor dat soort lui... doodstraf opnieuw invoeren :P?

Raptor
22/11/03, 20:07
Doodstraf? :D Is dat niet wat veel voor alleen een BTW nummer en kvk?

FSCJasper
22/11/03, 20:12
lol :D

reneovertoom
22/11/03, 20:23
Origineel geplaatst door Raptor
Doodstraf? :D Is dat niet wat veel voor alleen een BTW nummer en kvk?
Nee :D

OeliBoelie
22/11/03, 20:37
Haha, ik kan die gozer hij zit nog maar in de 2de van de middelbare school ofzow.....

RonZo
22/11/03, 20:54
Origineel geplaatst door OeliBoelie
Haha, ik kan die gozer hij zit nog maar in de 2de van de middelbare school ofzow.....
Je kan die gozer :huh: Wat kun je 'm dan :huh:

Voor alle duidelijkheid, 'tis geen flame ofzow hoor maar ik heb de afgelopen dagen dat ik hier nu zo rondsnuffel en daarbij op diverse homepages ben geweest toch wel zulk erbarmelijk taalgebruik tegen gekomen dat ik het eigenlijk niet vreemd vind dat een groot aantal forummers hier maar geen behoorlijke bedrijven als klant krijgen.

Nedimension
23/11/03, 04:39
Get used to it. Kijk eens rond; je ziet hier herhaaldelijk luitjes posten die volgens mij niet één les NLs gehad hebben. Of ze hebben er met oordoppen in hun hoofd bij gezeten.... ;)

No offense, maar ik word er ook een beetje moe van als mensen niet eens de moeite nemen om een enigszins normaal gespelde tekst neer te zetten.

As mensjen sjo goan tiepen dan wordt ik een tikie moeloos
Je gaat mij niet vertellen dat als je dat naleest dat je er dan werkelijk overtuigd van kan zijn dat het taalkundig correct is :D

reneovertoom
23/11/03, 10:29
Origineel geplaatst door Nedimension
... dan wordt ik een tikie moeloos

Is dat een afkorting voor dat bad in Duinrell :D ?

Nedimension
23/11/03, 15:31
Origineel geplaatst door reneovertoom


Is dat een afkorting voor dat bad in Duinrell :D ?

:D

®on
23/11/03, 17:34
Origineel geplaatst door RonZo

Je kan die gozer :huh: Wat kun je 'm dan :huh:
..... 'tis geen flame ofzow....
....zulk erbarmelijk taalgebruik...

Als je opmerkingen hebt op het taalgebruik van een ander dien je zelf ook even op je taalgebruik te letten: 'tis??? ofzow???

:D

RonZo
23/11/03, 17:44
Origineel geplaatst door headout


Als je opmerkingen hebt op het taalgebruik van een ander dien je zelf ook even op je taalgebruik te letten: 'tis??? ofzow???

:D

Daar heb je me te pakken Ron :p

®on
23/11/03, 17:58
Origineel geplaatst door RonZo


Daar heb je me te pakken Ron :p
Volgens mij zit je iets dwars, dat je mijn naam hier moet noemen ;)

Pantsy
23/11/03, 18:02
haha

RonZo
23/11/03, 18:13
Origineel geplaatst door headout

Volgens mij zit je iets dwars, dat je mijn naam hier moet noemen ;)
Nee hoor.., dat is mijn naam :D

®on
23/11/03, 18:17
Goh, da's toevallig :p

JohnnyP
30/11/03, 17:41
En wat als je nou een reseller pakketje hebt dan?
Dat word toch niet als bedrijfje beschouwd?

FSCJasper
30/11/03, 17:47
Als je diensten verleent moet je kvk / btw hebben..als je alleen aan vrienden doet niet, anders wel.

JohnnyP
30/11/03, 18:00
Ik begrijp dat jij ook een 'Reseller' pakket hebt.
Heb jij ook een KvK en een BTW nummer?
Zo ja, heb je daar erg veel voor moeten betalen?

paulmatthijs
01/12/03, 00:31
Zo ja, heb je daar erg veel voor moeten betalen?

kijk voor de grap eens op de kvk site, dan kan je het gewoon berekenen. duur is het niet, reken op 50 a 100 euro.

een btw nummer kan je niet kopen, dat krijg je (of niet).

Cripton
08/12/03, 11:29
We geven toe dat we nog geen kvk nummer en ook nog geen btw nummer hebben. Uiteraard al meerdere malen contact opgenomen met KVK en hun zeiden dat het beter is dat we het nog niet doen want er zitten ook weer regels aanvast over de aantal kosten wat je verdient voor het bedrijf en hoeveel uur je er aan besteed.

Keuningen
08/12/03, 11:36
Sorry, maar je MOET je ingeschrijven als je opereert als bedrijf.

Cripton
08/12/03, 11:43
Het klopt dat je verplicht bent als bedrijf je in te laten schrijven bij de KvK maar gelukkig heb ik dan een conmtact persoon en regel ik alles met KvK zodat niets mis gaat.

FSCJasper
08/12/03, 11:48
Ik ga rond de 24e a 25 naar kvk toe voor startersadviseur..als ze dan nog gaan zeuren over betaling per kalenderjaar ga ik weekje later terug en schrijf ik je me dan in, anders doe ik het meteen op die dag. En one way naar de belastingdienst door.

®on
08/12/03, 12:03
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ik ga rond de 24e a 25 naar kvk toe voor startersadviseur..als ze dan nog gaan zeuren over betaling per kalenderjaar ga ik weekje later terug en schrijf ik je me dan in, anders doe ik het meteen op die dag. En one way naar de belastingdienst door.
Jasper, je kan ook nu naar de KvK gaan. Om je voor het volgend kalender jaar te laten inschrijven, mogen ze daar 8 dagen vantevoren mee beginnen. Dat kwam neer op 24 december. Na de kerst heb je dan een brief, met daarin je KvK nummer, en een acceptgiro.

FSCJasper
08/12/03, 12:11
Ok,bedankt voor de tip :)

Rick L.
08/12/03, 12:25
En de belastingdienst komt wel op jou af, hoef je niet voor langs, gaat vanzelf :)

GetHosted
08/12/03, 12:27
Ik had in het begin bij de KVK & BTW een uitstel aangevraagd, totdat we het zelf wat uit de hand vonden lopen :D

(Ik verdiende niks, al het geld bleef rond in het bedrijf...)

Maar nu opereer ik wel met KVK maar nog steeds zonder BTW maar dat is de fout van de BTW nu al 3 x zo'n brief opgestuurd dat ik BTW nummer wil maar ze zijn blijkbaar te snel om een antwoord te sturen met een BTW nummer :) Of ze zijn in de war met die uitstel tot nogiets :X

FSCJasper
08/12/03, 12:32
Origineel geplaatst door Cyberboy
En de belastingdienst komt wel op jou af, hoef je niet voor langs, gaat vanzelf :)

Kijk eens aan, ook weer geregeld :D

Rik
08/12/03, 13:33
Origineel geplaatst door Cyberboy
En de belastingdienst komt wel op jou af, hoef je niet voor langs, gaat vanzelf :)

Ja, dit is de juiste manier idd..... NOT :mad:

van http://www.belastingdienst.nl:

U kunt een belastingkantoor bellen en een formulier ‘Opgaaf gegevens startende onderneming’ aanvragen. U kunt ook zelf even bij een belastingkantoor langsgaan. Wellicht heeft u allerlei vragen over ondernemen en belastingen. Op elk kantoor van de Belastingdienst zitten medewerkers van de klantendienst klaar om op al uw vragen een antwoord te geven.

Na inlevering van het formulier ‘Opgaaf gegevens startende onderneming’ ontvangt u binnen een paar weken bericht voor welke belastingen u in de administratie bent opgenomen: de inkomstenbelasting, de omzetbelasting (BTW) en/of de loonheffing. Ook zal beoordeeld worden of u in aanmerking komt voor de WAZ & Zfw.


That's it, en nie anders :D

Rik
08/12/03, 13:41
En als je ECHT niet kunt wachten, en je hebt de aanvraag al ingediend, dan kun je in het geval van een eenmanszaak al beginnen met het BTW nummer.

Pak je Sofi-nummer en zet er: NL. voor, en .B01 achter zodat je dus krijgt:
NL.0000.00.000.B01 en je hebt je BTW nummer :D

®on
08/12/03, 13:44
Cyberboy heeft wel een beetje gelijk: ze komen vanzelf langs.

Maar als je verwacht dat ze met een formulier ‘Opgaaf gegevens startende onderneming’ langskomen, kan je het schudden. :D

FSCJasper
08/12/03, 13:55
Ach ja, moet toch nog bij belastingdienst langs om te weten wat ik allemaal moet bijhouden ed. En ik zal wel sociaal zijn, dus ik ga wel bij ze langs ;)

Rik
08/12/03, 14:03
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ach ja, moet toch nog bij belastingdienst langs om te weten wat ik allemaal moet bijhouden ed. En ik zal wel sociaal zijn, dus ik ga wel bij ze langs ;)

Zorg maar gewoon dat je een goed, en positief contact met jouw contactpersoon gaat krijgen, heb je later ZEER veel voordeel van ;)

FSCJasper
08/12/03, 14:12
I'll do :)

Rik
08/12/03, 14:34
Origineel geplaatst door FSCJasper
I'll do :)

Dat weet ik toch ;)

FSCJasper
08/12/03, 14:36
;)