PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie, wat, waar?



MacLeod
21/11/03, 03:35
Yo,

Ik heb wat vragen & aan de hand van een 'voorbeeld' wil ik e.e.a. duidelijk maken:

Hallo, ik ben mr x van bedrijf A en ik heb een hosting aanbieding voor u, mr E, ik huur mijn (zgn) eigen server bij bedrijf B, die 1 of meerdere cabinet's huurt bij bedrijf C, en C huurt vervolgens weer een cage bij bedrijf D, voor de gehuurde totale ruimte, die door A & B & E worden gehuurd :D

mijn vraag is dan ook wie herkend zich in A, B, C, D of E? :D :D

voorlopig ben ik mr E :D

soms gaat het over teveel 'schijven', maarja er zal toch ook wat verdient moeten worden.

Eijkb
21/11/03, 14:29
Als je het zo bekijkt mag je aanspreken met A of B. Met natuurlijk de wens door te groeien naar C of D. Echter werken wij met Meneer E en slaan we C en D over voor zover ik het weet.

Uiteindelijk zullen we wel CAD en BAD worden, tenminste als de zaken gaan zoals ze nu gaan.

InstantXs
21/11/03, 14:40
a=bedrijf met 1 of meerdere servers
b=bedrijf met meerdere cabinetten
c=suite huurder
d=datacenter
e=eind gebruiker

voor a zou nog iemand kunnen zitten (de reseller dus)
maar wij zijn dus b.
we nemen footprints af bij trueserver, welke een suite heeft bij redbus :)

Doorgroeien naar d lijkt me voor de meeste neit haalbaar, aangezien dit vrij onbetaalbaar is ;)

MacLeod
21/11/03, 15:10
Yo,


Origineel geplaatst door InstantXs

voor a zou nog iemand kunnen zitten (de reseller dus)

haha, die was ik dus ff vergeten:D

mdf
23/11/03, 00:59
Origineel geplaatst door InstantXs

Doorgroeien naar d lijkt me voor de meeste neit haalbaar, aangezien dit vrij onbetaalbaar is ;)

Als jij nog een ton (100.000) euro hebt liggen kunnen wij wel een datacentrum uit de grond stampen ergens hoor; dat zijn ongeveer de kosten die je daarvoor nodig hebt.

tom
23/11/03, 01:41
dat zal dan een datacenterTJE zijn ;)

Rik
23/11/03, 04:19
Origineel geplaatst door tom
dat zal dan een datacenterTJE zijn ;)

Heel erg "tje" :D

Nedimension
23/11/03, 04:32
Eén ton?
Wil jij een datacenter in een schuurtje met een paar ventilatortjes voor koeling gaan bouwen ofzo? :D

Besef je wel wat je hier allemaal voor nodig hebt?

- Gebouw (begin een beetje datacenter en je bent je ton al kwijt, of je moet gaan huren en de hele toko mogen ombouwen. Maar dat lijkt me ook geen pretiige optie)
- Beveiliging (camera's met opnameapparatuur, XScard systeem etc)
- Nobreak UPS systemen
- Noodstroom generatoren
- Airco
- Leak system(s) voor het geval er ergens een airco gaat lekken
- Early smoke detection system(s)
- High fog blusinstallatie
- Routers
- Aanleg redundante stroomvoorziening
- PDUs
- Aanmaak verschillende cases
- etc, etc

En dan nog periodiek (ik neem aan dat je met je startkapitaal wel een tijdje vooruit wilt kunnen?):
- Personeel (engineers, bewaking, sales. Of wou je dat in je eentje gaan doen?)
- Onderhoud gebouw, apparatuur zoals de airco ed
- Onderhoud netwerk/MMR ed
- Verzekeringen
- Stroom, en dit dus over je redundante stroomnet heen werken
- etc, etc


Ghehh... als jij dit voor een ton gaat regelen, en het ook maar 1 maand voor dat geld in de lucht kunt houden, ben ik van de partij :D:D

Nedimension
23/11/03, 04:35
Trouwens... ik heb geen kosten nodig hoor ;)
Alleen geld om kosten die ik maak te kunnen betalen :D

Grumpy
23/11/03, 14:33
Wie zegt dat elke "datacenter" groot moet zijn, met alle mogelijke voorzieningen?

Een kartonnen doos kan voor iemand een huis zijn... maar grote villa met 5 badkamers, 20 slaapkamers, 2 keukens, 5 woonkamers is ook een huis.

Nedimension
23/11/03, 15:38
Ja laten we een 'datahut' beginnen :D

Een datacenter moet mijnsinziens sowieso cases kunnen bevatten. Dan heb je dus al een redelijk gebouw nodig. Airco moet er ook pertinent in, anders staan je server na enkele uren weg te branden. Dan ben je je ton echt al kwijt.

Tenzij je een DC begint waar 1 suite in kan, en hier een paar van die huiskamer-airco apparaten in neer wilt zetten als koeling.

Maar zeg nou zelf; dat is toch geen DC?

Raptor
23/11/03, 16:01
Mja, breede term dat 'Datacenter' ..

Nedimension
23/11/03, 16:02
Mod-edit Genoeg onzin nu... je kunt gewoon serieus op topics ingaan of niet reageren :mad:, Flamen doen we hier niet !


Mijn excuses. Het was als geintje bedoelt, niet als flame. Maar ik begrijp wel dat je vind dat hij iets te scherp was.

Ik zal er voortaan op letten!

xserve
23/11/03, 19:39
Ik, CQ-internet diensten, ben F.
Reseller dus.