PDA

Bekijk Volledige Versie : email probleem



belookgratis
20/11/03, 13:05
We zitten op een netwerk. 2 computers kunnen wel email versturen de rest niet. Zij kunnen wel mail ontvangen en kunnen ook gewoon op het internet.

De smtp server is van planet.
We draaien geen virusscanner of firewall.

Wie weet wat het probleem is en om het op te lossen.

InstantXs
20/11/03, 13:21
welke foutmelding krijg je?

belookgratis
20/11/03, 13:50
krijg een time-out

Nedimension
23/11/03, 13:14
Dat is stug.
Heb je op al die PCs dezelfde emailsoftware staan, heb je in allemaal dezelfde SMTP server ingesteld? Hebben ze allen een extern IP, of hangen enkele of alle systemen achter een gateway en hebben ze interne IPs? Gebruiken ze DHCP of static IPs, en in het geval van static IPs: Gebruiken ze allen dezelfde nameservers?

belookgratis
25/11/03, 13:01
we maken allemaal gebruik van outlook express 6.

we hebben een ETHERNET ADSL modem, intern IP adres en de GATEWAY en NAMESERVER is bij alle gebruikers hetzelfde ingesteld.
Het gekke is dat alles gewoon werkte zoals het moest, maar 't op een of andere dag problemen gaf, zonder iets aan de instellingen te wijzigen.

SMTP is van planet.nl, heb geprobeert om 195.121.6.51 te veranderen, maar dat geeft hetzelfde probleem.

MIJN PC:
als ik een mail verzend met 1 of 2 woorden tekst verzend ie, maar zodra ik meer ga tikken doet ie helemaal niets meer.

HELPDESK:
De time-out heb ik op advies van de helpdesk van planet op 5 minuten gezet, maar dit helpt ook niet. Heb alle instellingen nagelopen, maar komt allemaal overeen. Ik kreeg de vraag of de software van de router was ge-update, maar dit is ook niet het geval.

WIE O WIE HELPT?


:huh: :huh: :huh:

Myrdhin
25/11/03, 13:40
Aan de foutmelding te zien lijkt het erop dat de mailserverinstellingen bij je provider niet kloppen (permissies van de mailqueue dir of dat de partitie vol is). Ik zou dat screenshotje gewoon even naar de helpdesk van planet mailen.

belookgratis
25/11/03, 15:26
ik heb nogmaals contact opgenomen met de HELPDESK van planet; maar heb nog steeds geen oplossing. :O
Ze blijven het gooien op de router. Die standaard firewall van de router zou alles blokkeren,... :rolleyes:

Als ik naar de foutmelding van 6A verwijs, kan de helpdeskmedewerker me daar geen antwoord opgeven. Omdat bij planet de kennis ontbreekt, zal ik het ergens anders moeten zoeken, ...
Heeft iemand ervaring met deze foutmelding (zie voor details de bijlage op het vorige bericht), of heb ik nou weer iets wat nog nooit eerder is voorgekomen.

Ook op de vraag hoe het kon dat het op de eens op andere dag was veranderd, kon de helpdeskmedewerker me geen antwoord geven. De router heeft zich waarschijnlijk uit zichzelf gereset... :rolleyes:

Ik word hier echt een beetje simpel van, je wordt steeds doorverbonden naar iemand die er ook niets van snapt... fijn die helpdeskmedewerkers..

:huh:

Myrdhin
25/11/03, 16:10
Ze hebben wel wat storing wat betreft de email gehad (zie http://www.planet.nl/planet/show/id=374280/sc=24325a ):
25-11-2003 10:41 uur. Webmail onbereikbaar (opgelost)
Van 10:35 2003-11-25 tot 12:15 2003-11-25 was de dienst webmail, op webmail.planet.nl buiten werking. Het was daardoor niet mogelijk uw emailbox met een browser te benaderen. Onze excuses voor dit ongemak.


23-11-2003 9:58 uur. Storing e-mail verzenden (opgelost)
Door een storing was e-mail versturen vanmorgen enige tijd helaas niet mogelijk. Onze excuses voor dit ongemak.