PDA

Bekijk Volledige Versie : Klanten vergaren



chester
19/11/03, 16:18
Misschien een wat vreemd onderwerp, omdat ik mij kan voorstellen dat niet iedereen hiermee te koop loopt.... maar...

Hoe denken jullie dat je de meeste klanten hebt verkregen? Is dit via mond-op-mond reclame, doen jullie aan advertering, en zoja, waarin? Werken jullie samen met andere bedrijven (in een andere, aangrenzende branche), om elkaar aan klanten te helpen?
Sturen jullie aktief mailings?

Ben benieuwd hoe jullie je doelgroep bereiken.

En vervolgens...wat doen jullie om je klanten te behouden?
- Niets;
- Tevredenheids-onderzoeken via mail of telefoon?

Stroker
19/11/03, 17:01
mond-op-mond reclame en vervolgens persoonlijk goed contact onderhouden.

UbErZ
19/11/03, 17:18
Het is mond tot mond (met mond op mond beadem of zoen je iemand :) ).

Wat ik vooral veel merk is dat mensen willen weten waar ze aan toe zijn. En inderdaad zorgen dat iedereen tevreden is/blijft, dan krijg je via die klanten altijd wel weer nieuwe klanten.

bjorn
19/11/03, 19:18
Sponsering, mensen zijn me dankbaar voor = mensen het voort...
Verder moeten ook de websites die ik sponser een banner op hun website zetten dus heb reclame zonder ik er voor moet betalen...

FSCJasper
19/11/03, 19:57
Mond op mond reclame is bij mij het beste, en de persoonlijke contacten lonen ook erg. Meeste klanten heb ik tot nu toe ook gekregen via persoonlijke contacten, die na een tijdje bij mij zijn gekomen.

PimEffting
19/11/03, 20:14
Mond-op-mond reclame..

En enkele grote klanten zijn gewoon uit de lucht komen vallen, eigenlijk.

chester
19/11/03, 21:31
Nou, dat lijkt me duidelijk. :)

Zal in m'n Algemene Voorwaarden zetten dat er wel gekletst moet worden ;)

Thanks all.

Pantsy
19/11/03, 21:36
Yup mond op mond reklame is toppie :)

root
19/11/03, 23:51
veel adverten en sponserd links bij engines. Kost aardig wat centen, maar verlopig goed rendabel.

Phobos
20/11/03, 09:54
Mond op mond reclame, sponsoring.. etc heb je weinig aan.

4EuroHosting
20/11/03, 10:40
Origineel geplaatst door ensimguru
veel adverten en sponserd links bij engines. Kost aardig wat centen, maar verlopig goed rendabel.

Mogen wij weten waar je afverteert en hoeveel je dat kost ?

ChemicalWH
20/11/03, 10:57
mond tot mond reclame... altijd het beste :)
maar ik adverteer ook op sites.. heb wat links staan.. en sponsor hier en daar wat
loopt prima

RonZo
20/11/03, 21:32
Hier geldt in enige mate mond tot mond reclame en dat is altijd goed, maar de belangrijkste klanten komen via reclamebureaux waar we ook andere diensten aan verlenen.

Gotan
21/11/03, 14:10
Ik heb vroeger een hosting site gehad en dat was gewoon voor een site met niet al te veel poes pas. Mensen hoefden niet meteen 24/7 service etc, dus had ik op een forum eens een link geplaatst naar mijn site. Je moet vooral kijken wat voor een klanten je wilt aantrekken. Als je echt professioneel bent ga je niet een beetje op jeugd-fora rond wandelen. Bij mij bivj kon je veel plaatjes, cgi en genoeg bandbreedte krijgen; dat wouden veel anime-sites toen, zodoende....

denk dat het het beste is om eerst te kijken wat voor een klanten je wilt krijgen en kijken waar die op internet zitten. Dan ben je al een heeeeeeel stuk verder.....

tjow, gotan

[QWS]
22/11/03, 09:18
Origineel geplaatst door 4EuroHosting


Mogen wij weten waar je afverteert en hoeveel je dat kost ?

Bij google adverteerd webhostsolutions volgens mij, maar wat dat daar kost weet ik niet.

Nedimension
23/11/03, 04:07
Ben benieuwd hoe jullie je doelgroep bereiken.


Inderdaad, zoals al werd gezegd, grootendeels via mond-op-mond reclame. Klanten blij houden is dus _erg_ belangrijk, anders gaan ook weinig van je klanten je adviseren aan anderes (hun sportclub/vrienden/broers of zussen die bedrijven hebben etc)



En vervolgens...wat doen jullie om je klanten te behouden?
- Niets;
- Tevredenheids-onderzoeken via mail of telefoon?

Wij doen geen tevredenheidsonderzoeken nee. Als iemand niet erg blij is hoor je het vanzelf wel. Als mensen wel blij zijn hoor je dat ook frequent. Let op tips van klanten. Opmerkingen over wat ze prettiger zouden vinden of waar ze erg tevreden over zijn, of juist niet, etc.


Even een stijlfoutje weggehaald

chester
23/11/03, 11:32
erg bedankt voor jullie reacties!