PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag rond .info



Sjoerd
19/11/03, 10:19
Ik heb momenteel een mooi .info adres in mijn hoofd maar ik heb een paar vragen hierover. En hiervoor ben ik bij WHT goed :)

1) Hoe goed is een .info te vinden bij zoekmachines? Krijgen deze voorkeur als de site ook nederlandstalig is?
2) Hoe zit het met site rechten bij .info ? Waaraan moet een site voldoen om een .info te mogen registreren.?
3) Moet je site engelstalig zijn of mag Nederlandstalig ook?
4) Is het slim als je een doelgroep nederlands is een addon domein van .info erbij te hebben?

btw graag vriendelijke antwoorden want de sfeer is laatste tijd erg afkrakerig

4EuroHosting
19/11/03, 10:35
Liefste Onsforum , :D

De extensie van een domeinnaam heeft niets te maken met het terugvinden van je site in een zoekmachine.

Er zijn geen voorwaarden voor het registreren van een .info. Iedereen kan dit doen, over eender welk onderwerp in eender welke taal.

Vriendelijke groeten,

Dreas
19/11/03, 10:37
Ik weet niet zeker maar volgens mij:

1. .info krijgt geen voorkeur boven andere extensies. Als je site Nederlandstalig is wordt hij gewoon makkelijker gevonden als mensen op Nederlandse termen zoeken.
2. Iedereen kan een .info domeinnaam registreren.
3. Mag je helemaal zelf weten
4. Wat bedoel je met een add-on domein erbij? Een extra domein lijkt me weinig zinvol als je er al een hebt ..

4EuroHosting
19/11/03, 10:41
Origineel geplaatst door MaxView
4. Wat bedoel je met een add-on domein erbij? Een extra domein lijkt me weinig zinvol als je er al een hebt ..
Dan zal je site 2x vermeld worden in de zoekmachine.
Je hebt dus meer kans om gevonden te worden.

Cripton
19/11/03, 15:30
1) Hoe goed is een .info te vinden bij zoekmachines? Krijgen deze voorkeur als de site ook nederlandstalig is?

Dit licht puur om 1 reden: De zoekmachine gebruikt een zoekrobot en zoekt de site af, hij noteerd automatisch of de site vaak wordt bezocht en hoevaker hij wordt bezocht, hoeverre je in de top 10 komt.

Je kan de zoekresultaten wel versterken door een robotscript te plaatsen en / of meta tags in je index.html

TMourik
19/11/03, 15:54
metatags hebben tegenwoordig steeds minder nut

ik bezit een website welke geen metatags heeft, maar word veel bezocht (300+ per dag, unieke) welke zeer veel gevonden wordt en zeker in de top10 (veelal ook top3) dit hangt uiteraard beetje af welke zoekwoorden men gebruikt.

we maken gebruik van verschillende titels. Dit heeft de voorkeur, omdat google kijkt naar de titel (1) en naar de inhoud (2)

chester
19/11/03, 16:00
Google zoekt ook naar het aantal links wat naar je domein verwijst, via andere domeinen... een (gouden) tip...

Gerrit
23/11/03, 13:54
.info staat voor iedereen open, ongeacht taal en land van herkomst. En mijn eigen bescheiden mening is dat .info een echt goede extentie is en in de toekomst nog veel meer gewaardeerd zal worden. Als ik mag kiezen, dan liefst een .com ; is .com al bezet, dan lijken .net en .info me "the next best thing", beter in elk geval dan de lichtjes overgewaardeerde .ws of .us

GoDaddy registreert .info al voor 9 dollar, dus je kan het ook nog eens zeer goedkoop krijgen !