PDA

Bekijk Volledige Versie : Web4uhosting.nl ervaringen



Falcon
19/11/03, 10:02
Hallo,

Sinds een aantal maanden heb ik een webhosting abo bij http://www.web4uhosting.nl (500mb, 10G) en ik ben daar niet heel erg tevreden over. Vaak ligt de MySQL server er uit en de relatief veel downtime.
Momenteel ligt de hele zaak er al meer dan 18 uur uit!

Iemand dezelfde ervaringen?

Grt,

Sjoerd

Cybafish
19/11/03, 11:26
Ik zou even contact op nemen met Andrew de Brouwer, de jongen die de boel runt. Verder doe ik even geen uitspraken.

Falcon
19/11/03, 11:47
Heb ik al gedaan..

Via mail krijg ik geen response (normaal gesproken overigens wel) en via telefoon krijg ik iemand aan de lijn die me weet te vertellen dat de server kapot gegaan is en dat ze er mee bezig zijn.. Maar ik vind het wel vreemd dat dit nu al zo'n 20 uur duurt ?? En dat er regelmatig storingen zijn.. erg vervelend allemaal.


Sjoerd

Falcon
19/11/03, 13:20
Ik heb inmiddels response terug gehad en nu blijkt dat de hele server kapot is gegaan.. Onvoorziene problemen dus en ik word nu ook redelijk goed op de hoogte gehouden van de stand van zaken.. er is dus verbetering maar het blijft erg vervelend.

Sjoerd

Andrew
19/11/03, 13:23
Geachte klanten van Web4uHosting,

Door een nog onbekende oorzaak heeft een van onze servers het hardwarematig begeven. Hierdoor zijn enkele websites niet bereikbaar. We doen er alles aan om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Op dit moment zijn we een nieuwe server aan het installeren met Ensim als control panel. In een later statium zullen we overstappen op het uitgebreidere cPanel control panel, om ze onze diensten te verbeteren.

We bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat deze storing voor u veroorzaakt en vragen u om begrip.

Over enkele momenten kunt u ons weer via e-mail adres info@web4uhosting.nl bereiken. Op een later tijdstip zullen we persoonlijk contact met u opnemen om de situatie verder uit te leggen.

Andrew de Brouwer

Cripton
19/11/03, 15:17
nu maar hopen dat ze back-ups hebben gedraaid :)

Falcon
19/11/03, 15:32
Dat is inderdaad wel te hopen ja.

Gelukkig heb ik gisteren vlak voor de crash nog een backup gemaakt van de SQL database van m'n forum en die op m'n backup server gezet.
Hopelijk is de rest d.m.v een backup ook nog bewaard gebleven.


Sjoerd

Cybafish
19/11/03, 15:34
Kiwi is al 3 maanden aan het dood gaan, was gewoon een kwestie van tijd :p

Falcon
19/11/03, 15:48
da's lekker.. varen met een zinkend schip.
Maar waarschijnlijk mis ik hier denk ik wat inside informatie.

Feit blijft dat m'n site nog steeds niet in de lucht is :(

-update-
De server is weer in de lucht en momenteel staat de "Hey, it works" apache mededeling op het scherm..
gaat het dan toch nog binnen 24u lukken?
-update-

Andrew
19/11/03, 16:15
Ja cpanel is nu aan het installeren

Andrew
19/11/03, 16:16
Origineel geplaatst door Cybafish
Kiwi is al 3 maanden aan het dood gaan, was gewoon een kwestie van tijd :p
Wat was er mis mee dan?

FSCJasper
19/11/03, 16:24
Ik ben in de tijd dat ik er zat, heel tevreden over. Hoor wel eens dat de server down ligt ( van een vriend gister ) maar dat is echt zelden. Sinds gister ligt de server wel tijdje plat ja, maar moet kunnen vind ik, want de rest van de tijd altijd snel en online geweest.

Cybafish
19/11/03, 16:28
Origineel geplaatst door Andrew

Wat was er mis mee dan?

Dat weet je zelf wel denk ik :)

m@rcel
20/11/03, 09:12
Origineel geplaatst door Andrew
Geachte klanten van Web4uHosting,

Door een nog onbekende oorzaak heeft een van onze servers het hardwarematig begeven....

Maar waarom heeft deze storing bijna 24 uur geduurd? :)

Blurp
20/11/03, 09:47
en waarom is de eigen site down, lijkt erop dat meneer met de eigen cage in novaxs maar één servertje heeft

Phobos
20/11/03, 09:52
Als web4uhosting zichzelf een profesoineel wil noemen, dan vind ik dat de volgende punten zeer belangrijk zijn.

- Klanten verwittigen over de situatie
- Backups

Ik denk dat ze daaraan voldoen ?

Mog
20/11/03, 09:56
Lijkt te staan bij: interlize.net
novaxess kom ik in de peering of transit route totaal niet tegen.

zo te zien geen backups, toch jammer...

Phobos
20/11/03, 09:58
Staat toch wel in de AV/SLA ofzo?

Iets over backups?

Mog
20/11/03, 09:59
Daar wordt bij dit soort shared hosting bedrijven nooit zo nauw op gekeken jammergenoeg, een sla heb je daarnaast niet bij een produkt als dit.

Phobos
20/11/03, 10:02
Daarom ga ik ook nooit bij een hoster die 1 tot 6 servertjes heeft staan :]

Dan kies ik proserve ofzo, die staan bekend om hun backups ;)

m@rcel
20/11/03, 10:23
Administratief gezien stelt het in elk geval niet veel voor als ik de website nu lees:

"Ons klantensysteem met uw gegevens hebben wij namelijk ook niet omdat dit ook op de server stond."

Trexif
20/11/03, 10:29
Origineel geplaatst door m@rcel
Administratief gezien stelt het in elk geval niet veel voor als ik de website nu lees:

"Ons klantensysteem met uw gegevens hebben wij namelijk ook niet omdat dit ook op de server stond."


Beetje dom als/dat er geen backups zijn.

Cybafish
20/11/03, 11:17
Mja, Andrew de Brouwer, eigenaar van web4uhosting is 15 en heeft wel vaker grote verhalen. Jammer genoegstaat hij bij ons in de boeken als een wanbetaler. Ik zal verder niet overgaan tot een flame o.i.d., maar dat er geen backups zijn zegt in feite genoeg.

Pantsy
20/11/03, 11:18
beetje jammer dat er geen backups zijn gemaakt.

Phobos
20/11/03, 11:22
Komt niet bepaald profesioneel over.

Andrew
20/11/03, 11:56
Er zijn wel backups gemaakt...

Cybafish
20/11/03, 12:02
Waarom zet je die dan niet even op de server van interlize? Dan heb je ook gelijk je klantenbestand terug e.d. neem ik aan..

m@rcel
20/11/03, 12:02
Origineel geplaatst door Andrew
Er zijn wel backups gemaakt...

Maar in ieder geval niet van je klantenbestand ;) Maar waar ik nieuwsgierig naar ben: waarom duurt deze storing zo vreselijk lang?

Andrew
20/11/03, 12:04
Origineel geplaatst door m@rcel


Maar in ieder geval niet van je klantenbestand ;) Maar waar ik nieuwsgierig naar ben: waarom duurt deze storing zo vreselijk lang?

Gegevens van de klanten heb ik op papier alleen niet precies hoeveel webspace en dataverkeer maar dat geeft niets.

Alles werkt weer sinds gisteren, een server was kapot en er kon niet zo snel een nieuwe geleverd worden...
Nu draait alles tijdelijk op een p4 2,6 met cPanel.

Rik
20/11/03, 12:20
Mod-edit: Mensen --> niet reageren als het je niets aangaat... het "tactisch" neerhalen van een concullega is NIET netjes en als ik het van deze heren vaker tegen kom zullen ze dat merken ook....

Falcon
20/11/03, 13:35
Alles lijkt weer naar behoren te werken en is volgens mij zelfs sneller geworden.. dus dat is een plus puntje.

Gelukkig maak ik zelf regelmatig backups dus ik ben niet veel zaken kwijtgeraakt. Het lijkt me overigens sowieso niet erg handig om volledig op backups van je provider te vertrouwen en altijd het zekere voor het onzekere te nemen. Want nu blijkt wel weer dat wanneer het mis gaat, het ook goed mis gaat.

Nu maar hopen dat de boel voorlopig een beetje stabiel blijft draaien.


Grt,

Sjoerd

Trexif
20/11/03, 18:45
Origineel geplaatst door Cybafish
Mja, Andrew de Brouwer, eigenaar van web4uhosting is 15 en heeft wel vaker grote verhalen. Jammer genoegstaat hij bij ons in de boeken als een wanbetaler. Ik zal verder niet overgaan tot een flame o.i.d., maar dat er geen backups zijn zegt in feite genoeg.


Tja wat kan een ruzie met elkaar soms toch moeilijk zijn he ?
Jammer dat je daarom iemand naar beneden gaat halen ;)

Cybafish
20/11/03, 19:19
Hohoho, van naar beneden halen is helemaal geen sprake. Ik kan natuurlijk niet al te veel over de situatie uit de doeken doen, maar vertrouw me maar als ik zeg dat dit te verwachten was.

Trexif
20/11/03, 19:37
Origineel geplaatst door Trexif



Tja wat kan een ruzie met elkaar soms toch moeilijk zijn he ?
Jammer dat je daarom iemand naar beneden gaat halen ;)



Hmmzz heb een beetje gehoort van iemand wat er tussen jullie aan de hand was dus jij hebt alle reden ( vind jij ) om even iets slechts over hem te zeggen.

WilcoOnline
20/11/03, 21:34
Heren we krijgen hier toch niet weer zo'n coloheaven verhaal he.
Ik denk dat meerdere van de gebruikers blij zijn dat die urenlange discussie van coloheaven voorbij zijn..

Natuurlijk was het soms ook wel gewoon avond vermaak

Maar moet dat nu ook met de webhoster? Iedereen maakt fouten en iedereen krijgt de kans om daar ook van te leren.

En als Andrew nou 15 is laat hem dan gewoon lekker ze gang gaan. Hij leert het wel en anders houdt hij het gewoon niet vol klaar.

Ps ik heb verhalen gehoort dat hij 19 is :P

FSCJasper
20/11/03, 21:38
Andrew is geen 15 meer, die discussie heb ik tijdje geleden al gehad..bleek onzin te zijn. Kan ook niet, Andrew heeft de zaken gewoon veel te goed in orde , en leverd de support ook op die tijden wat andere jongens van die leeftijd niet kunnen...Andrew is zeker geen 15 meer. En wat WilcoOnline al aangeeft, geen coloheaven verhaal aub, ik ken Web4u. al tijdje en hun zijn op geen enkele manier met Coloheaven te vergelijken!

Andrew
20/11/03, 21:40
Bedankt jasper, maar zoals rik al aan heeft gegeven, ik heb hier liever geen reacties meer.

Alle problemen zijn opgelost en alle klanten hebben een mail dus van mij mag hij dicht...

Rik
20/11/03, 23:57
Triest dat jullie toch door bleven gaan....

//edit: btw, Andrew is wel 15, waarom erover liegen, hij heeft iig zijn KvK e.d. in orde ;)