PDA

Bekijk Volledige Versie : Game Server Control Panel



Arjan
18/11/03, 21:42
Het bedrijf waar ik voor werk is zeer ver gevorder met het ontwikkelen van een control panel voor game hosting. Omdat ik vaak de vraag voorbij zie gaan of er een control panel is voor game servers dacht ik zelf misschien is het interessant om ons control panel te verkopen.

Ik hoop dat ik van jullie feedback kan krijgen hoe ik een dergelijk systeem het beste kan verkopen en wat jullie eventueel er voor over zouden hebben. Als jullie ideeen of toevoegingen hebben dan hoor ik dit natuurlijk ook graag. Op basis van onder andere jullie reactie's zal een besluit worden gemaakt of dit systeem comercieel wordt.

Het systeem kan op dit moment het volgende:

- gameserver wordt automatische geinstalleerd
- start/stop/installeer, de gebruiker kan ook meerdere spellen
- installeren of meerder installatie's van een spel kiezen
- ondersteuning voor alle spellen onder linux (op dit moment zijn dat Tactical Ops, Unteal Tournament, UT2003, Quake3, Counter Strike Medal of honor, Call of Duty)
- Zeer uitgebreid monitor systeem (CPU, Aantal spelende spelers, MAP) deze gegevens worden doormiddel van een lijn grafiek weergegeven, doormiddel van deze gegevens is het mogelijk om snel te kunnen bekijken of een game server van een klant goed of slecht is geconfigureerd.
- Prioriteiten aan game servers geven, je kan een klant meer prioriteit/voorrang op de Server geven.
- Facturatie gebruikers kunnen hun facturen bekijken en afdrukken

Zie screenshots voor een grafische weergaven.
http://banner.clanpoint.com/screen1.gif
http://banner.clanpoint.com/screen2.gif
http://banner.clanpoint.com/screen3.gif
http://banner.clanpoint.com/screen4.gif

The MAzTER
18/11/03, 21:51
...

Arjan
18/11/03, 21:58
Ik heb een bijlage met daarin de grafische weergave bijgevoegd maar ik kon hem ook nergens vinden. Ik zal waarschijnlijk wel iets fout hebben gedaan. Ik zal morgen de bijlage on-line zetten zodat ik er een verwijzing naar kan maken. Eventueel kan ik geinteresseerd ook mailen met daarin de bijlage.

UbErZ
18/11/03, 22:00
Ik zou die screenshots ook wel willen zien :) mail maar naar thijs@newguys.nl :)

UbErZ
19/11/03, 00:19
Ziet er erg goed uit! Hebben jullie toevallig ook plannen voor windows based servers?

Arjan
19/11/03, 10:06
We gaan dit systeem ook ontwikkelen voor het Windows platvorm.

UbErZ
19/11/03, 10:49
Heb je al een idee wat de linux versie moet kosten? En gaan jullie ook updates aanleveren e.d?

Arjan
19/11/03, 11:13
De bedoeling is dat wij update's maken en die kunnen klanten van ons dan downloaden. Ik heb nog geen idee wat de prijs zal worden en of die per maand kwartaal of eenmalig zal zijn. Hierover zal ik met mijn collega's nog moeten vergaderen.

Ik zou graag van de mensen die geinteresseerd zijn willen horen wat zij het makkelijkst en betaalbaar vinden. Ik neem deze feedback mee en afhaneklijk daarvan kunnen wij een beslissing maken.

UbErZ
19/11/03, 12:28
Ik draai alleen op windows, dus ik zou nog even moeten wachten. Maar ik denk dat je de licentie het beste op jaarbasis kunt verkopen, met een optie op verlengen voor een klein(er) bedrag per jaar. En dus ook alleen support bieden (op een support forum, en update download pagina) aan mensen met een geldige licentie.

Ik denk dat je met zoiets toch wel 100-200 euro per jaar moet vragen om het voor jullie ook een beetje rendabel te maken (ligt ook wel een beetje aan de hoeveelheid support en updates die jullie geven).

Zoals het er nu uit ziet (en het zou op windows systemen draaien), zou ik zeker een licentie willen hebben.

atsiekratsie
20/11/03, 12:36
Ik heb ik ook zeer veel belang bij! Waar en waneer zou ik dit aan kunnen schaffen?

Pantsy
20/11/03, 13:30
Ben hier ook geintresseerd in :)

Arjan
20/11/03, 15:58
Ik kan nog niks zeggen over levertijd of iets dergelijke alleen dat we in een ver gevorderd standium van ontwikkeling zijn.

Ik zou graag van jullie willen horen hoe jullie dit product zouden willen kopen en hoeveel je er voor over zou hebben.

Pantsy
20/11/03, 23:11
Ik zou graag een licentie per server (niet per gameserver maar per server, zoals cpanel doet zeg maar.) Mogelijkheid per lease en koop basis, mocht ik bv. 10 servers hebben draaien dan zie je mij geen 10 aparte licenties kopen. Ook hoef je dan maar 1 update cd te sturen =)

UbErZ
21/11/03, 01:43
Arjan,

Ik zou zeker ook even op dit forum posten over je plannen: http://www.unrealadmin.org/ .

Cereal
21/11/03, 14:00
Ik ben ook geintereseerd in een controlpanel voor gameservers, maar de licentiemethode/kosten zullen cruciaal zijn natuurlijk

Arjan
21/11/03, 14:59
"de licentiemethode/kosten zullen cruciaal zijn natuurlijk" lijkt mij niet meer als logisch vandaar dit TOPIC. Als jij mij verteld hoe je de software het lieftst ontvang betaald etc.... dan kan ik dit weer voorleggen aan de mensen binnen mij bedrijf die hier over gaan.

Vaxon Networks
24/11/03, 21:11
ik ben ook wel geintereseerd, maar ook in de prijs :D

Arjan
24/11/03, 21:54
Wij denken aan de volgende prijzen:

1 server licentie: 200 euro ex btw per jaar (das nog geen 17 euro per maand!)
5 server licentie: 900 euro ex btw per jaar
10 server licentie: 1700 euro ex btw per jaar
25 server licentie: 4000 euro ex btw per jaar

Deze prijzen zijn erg grof maar richt prijzen. De prijzen zijn inclusief update's die eens in de 1 of 2 maanden uit worden gebracht. De update's zullen nieuwe spellen en update's op het programma bevatten.

Graag zou ik ook nog willen horen wat jullie er aan functionaliteit in willen hebben.

Cereal
24/11/03, 23:34
Ik vind het interessante prijzen, mits natuurlijk de support erbij geleverd wordt.

Bestaat er ook een mogelijkheid om een (beperkte) trial versie te gebruiken?

Arjan
24/11/03, 23:50
Cereal daar noem je wat, misschien is zo'n versie wel een goed idee om mensen over te halen ik ga het in ieder geval doorgeven.

Er zal zeker support bijgegeven worden, in welke maten dit zal zijn is nog niet bekend. Er zal zeker aan standaard support per e-mail en misschien per telefoon worden gedaan dit voor de huidige prijs. Maar je zou ook alles aan ons kunnen uitbesteden dit tegen een meer prijs uiteraard.

Pantsy
25/11/03, 00:01
Ik ben nog steeds geintresseerd :) goede prijzen!

Pantsy
25/11/03, 00:06
Overigens nog een vraagje, gaat dit ook foutloos werken op freebsd?

Arjan
25/11/03, 00:10
Op dit moment werkt het samen met een zeer kale installatie van Red Hat 9, ik ben niet zo technische van aard maar ik mag aannemen van wel. Als jij punten weet die een probleem zouden kunnen vormen dan hoor ik het graag!

Mijn collega had het er over om een RPM te maken en deze zouden jullie dan makkelijk kunnen installeren. Eventueel wilde hij ook een CD/DVD maken met daarop een complete installatie met Red-Hat + onze software.

Laat mij horen wat jullie willen!

Pantsy
25/11/03, 00:15
een complete ISO zou geweldig zijn natuurlijk, werk alleen met freebsd op het moment. Misschien dat we het eens kunnen testen op freebsd? Meestal weinig tot geen verschil.


/edit typo

Arjan
25/11/03, 00:29
Op dit moment werkt de software met Redhat 8 en 9. Ik verwacht eigelijk geen problemen met andere distributie's aangezien wij niks gebruiken van Linux. Shared DLL's die games gebruiken zitten al bij ons programma in begrepen.

Op dit moment installeer ik een server door een tar file uit te pakken een config file aan te maken (hier staan maar 2 variabelen in) en mijn programma te runnen op de achtergrond. Na deze handelingen kan ik de server beheren via de web interface. Simpeler kan haast niet!

Pantsy
25/11/03, 00:33
Ja dat is zeker simpel! Misschien kan ik keer een "live" demo'tje bekijken?

Arjan
25/11/03, 00:43
Ik zal kijken wat ik kan doen betreft een live demo. Ik zou inprinciepe nu al wel alvast een login kunnen geven van het USER gedeelte zodat je kunt zien hoe dat er uit ziet. Maar voor ik dat kan doen zal ik dat eerst moeten verifieren of ik dat wel mag.

atsiekratsie
27/11/03, 23:31
ik sta te popelen! tis al 2dgn geleden weet je al wat?

Arjan
28/11/03, 00:06
Helaas ik weet nog niks een collega was erg positief over een on-line demo van het user gedeelte maar een andere collega is er op dit moment nog op tegen.

Maandag hebben we een vergadering onder andere over ClanPoint en dan gooi ik dit weer in de groep en ik denk dat de beslissing dan positief zal zijn aangezien ik een goed idee heb om mijn collega te overtuigen.

Pantsy
28/11/03, 00:13
Ik wacht geduldig af :)

DeWebhosters
06/12/03, 23:16
Ben ook erg geintresseerd in dit control panel ! Ik hoop dat het snel word uitgebracht, sta ik de rij om hem te kopen !

Thafusion
08/12/03, 13:02
Ik ben er ook in geinstresseerd.

GetHosted
09/12/03, 00:38
Woot! ;)

Mag ik meedoen ;)

DeWebhosters
17/12/03, 21:53
Schiet nog niet echt op hier he ?

Pantsy
17/12/03, 22:29
Geduld is een schone zaak? ;)

Thafusion
18/12/03, 14:40
Idd misschien dat de TS iets meer kan vertellen of het wel/niet doorgaat.

DeWebhosters
18/12/03, 21:35
Dan ff klein vraagie,

1 Server Licentie bv..is dat bedoeld dat hij dan 1 Server kan besturen of dat het SCRIPT op een server kan staan en meerdere gameservers kan aansturen (neem ik aan?) =)

Arjan
19/12/03, 10:15
deze is juist:

1 Server Licentie bv..is dat bedoeld dat hij dan 1 fysieke Server kan besturen. Op deze server kun je dan bijvoorbeeld 30 gameservers plaatsen.

GetHosted
19/12/03, 10:32
Klinkt goed...

Dus je plaatst bijv. om geld uit te sparen op je licentie 30 gameservers op een P4 3.06GHz... Geloof mij, dat gaat fout :D

Arjan
19/12/03, 14:08
Dat is gelukkig niet mijn probleem :)

DeWebhosters
19/12/03, 16:12
Is er al wat meer nieuws wat betreft het verkopen ?

Ahead-IT
21/12/03, 23:16
Even terzijde, http://hlb.playway.net/ . Misschien is dit een tijdelijke oplossing voor jullie. Het pannel van clanpoint heeft echter wel pakken functies meer, onder andere ondersteuning voor meerdere games.

Mikey
22/12/03, 01:05
Origineel geplaatst door PCDOC
Even terzijde, http://hlb.playway.net/ . Misschien is dit een tijdelijke oplossing voor jullie. Het pannel van clanpoint heeft echter wel pakken functies meer, onder andere ondersteuning voor meerdere games.

damn 100% thank you, was met zoiets bezig, had bijna de hele script opzet voor mekaar, alleen nog die de shell scripts. Scheelt weer hoop tijd :) ! Toppie

Ahead-IT
22/12/03, 01:08
Origineel geplaatst door Mikey


damn 100% thank you, was met zoiets bezig, had bijna de hele script opzet voor mekaar, alleen nog die de shell scripts. Scheelt weer hoop tijd :) ! Toppie
Np,komt nog uit mijn tijd van Counter-stats. Ik zag dat het script onlangs was geupdate ( dus CS 1.6 compatibel )

Grumpy
22/12/03, 01:26
Origineel geplaatst door Arjan
Dat is gelukkig niet mijn probleem :)
Het is slim om dat wel te weten en je prijs daarop af te stemmen. ;)

Het is beter om naar anderen(/je klanten) te luisteren dan vertellen dat het niet jouw probleem is.

Mikey
22/12/03, 11:43
Origineel geplaatst door Grumpy

Het is slim om dat wel te weten en je prijs daarop af te stemmen. ;)

Het is beter om naar anderen(/je klanten) te luisteren dan vertellen dat het niet jouw probleem is.

Hij kan daar de prijs wel op afstemmen, maar 30 slots op 1 server lukt toch niet, misschien idle maar daar houd het mee op. Ben wel met je eens dat het antwoord van Arjan niet echt klant gericht is. Maar goed iedereen heeft wel eens een bad day :D

Ahead-IT
22/12/03, 12:19
Ik moet toegeven, 17 EUR/maand is een zeer mooie prijs voor zo een control pannel. Maar ik zou toch enkele veiligheden inbouwen zodat jullie programma niet op de warez markt komt/kan komen.

Grumpy
22/12/03, 14:36
Origineel geplaatst door Mikey
Hij kan daar de prijs wel op afstemmen, maar 30 slots op 1 server lukt toch niet, misschien idle maar daar houd het mee op.
Daarom zeg ik dat hij moet luisteren en in zijn hoofd moet houden dat zijn klanten geen 30 gameservers op één server kunnen draaien.

GetHosted
22/12/03, 15:46
Kijk Clanpoint "kan" (ze kunnen het niet maar ze doen het wel) het wel... Dus 30 gameservers op 1 fysieke server, maar ik pak het niet zo aan, ik ga niet voor 4 a 6 gameservers 1 CP licentie per server aanschaffen, kan je beter een pakket maken dat je gewoon 1 hoofd server hebt met CP en de rest commandeerd.

Mikey
23/12/03, 02:15
Origineel geplaatst door GetHosted
Kijk Clanpoint "kan" (ze kunnen het niet maar ze doen het wel) het wel... Dus 30 gameservers op 1 fysieke server, maar ik pak het niet zo aan, ik ga niet voor 4 a 6 gameservers 1 CP licentie per server aanschaffen, kan je beter een pakket maken dat je gewoon 1 hoofd server hebt met CP en de rest commandeerd.

en master en de rest als slave delageren. Op zich nog zo`n slecht idee nog niet. Maar mocht nou de master eruit knallen vallen de slaves ook buiten gebruik. Denk toch dat het verstandiger is om elke server eigen cp te geven.

@grumpy ok.

WilcoOnline
23/12/03, 02:35
Is hier inmiddels al wat bekend over? Ik heb namelijk paar possible klanten voor game server alleen heb nog geen goed control panel..

Ahead-IT
23/12/03, 12:46
Origineel geplaatst door WilcoOnline
Is hier inmiddels al wat bekend over? Ik heb namelijk paar possible klanten voor game server alleen heb nog geen goed control panel..
Tijdelijk zonder CP ;). Bijna iedereen doet het zo. Eens dat een server draaid heb je er toch weinig werk aan.

Mikey
23/12/03, 18:37
via rcon in cs kunnen zo ook al een hoop, ftp account erbij en je bent al een heeel eind op weg.

twinhost
26/12/03, 20:47
ach pak gewoon webmin/usermin pak de oude cs tool van de site en bak hem naar jouw interesse. 2 dagen proggen en je hebt een perfekte tool.

Phantium
31/12/03, 15:33
Ik zit er ook aan te denken om zoiets te ontwikkelen, maar dan wordt hij dus echt Open-Source! :)

DeWebhosters
31/12/03, 18:04
Dat klinkt interessant :) maak anders even een eigen topic !

GetHosted
01/01/04, 17:54
Origineel geplaatst door Phantium
Ik zit er ook aan te denken om zoiets te ontwikkelen, maar dan wordt hij dus echt Open-Source! :)

Denken is nog niet uitvoeren he ;)

DeWebhosters
01/01/04, 21:58
Hij heeft een eigen topic geopend op:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=37699

Cougar
25/02/04, 02:37
Is er al iets meer over bekend?

Ik hoop wel dat jullie support beter is dan jullie ontwikkeltijd ;)

Arjan
28/02/04, 12:23
Ons game server control panel is af en wordt nu een maand succesvol door ons gebruikt. We zijn nu bezig met het omzetten van dit Panel naar windows toe ook komt er een auto update functie in het programma.

Er is helaas nog steeds geen exacte datum bekend wanneer dit programma verkocht gaat worden.

Pantsy
28/02/04, 12:31
Hou me up-to-date hoe het testen vergaat ed. ik heb nog steeds intresse.

Cougar
09/05/04, 19:31
Tom ti dom ti dom...

dreamhost_nl
09/05/04, 19:45
:huh:

fmanders
17/05/04, 00:08
ik heb ondertussen ook hierin volle interresse :)

SeppaR
20/05/04, 14:33
Ik wil het ook wel afnemen, mits er een demo online staat..

Keuningen
22/05/04, 15:17
Als ik een demo te zien kan krijgen wil ik ook graag er een.