PDA

Bekijk Volledige Versie : gezocht: oud laptopje



UbErZ
16/11/03, 22:25
Ik zoek een oud laptopje om af en toe ook onderweg mail te kunnen ophalen e.d.

Heeft er nog iemand een oud laptopje in de hoek liggen die ik voor een vriendelijk prijsje kan overnemen? Als het windows 98 2nd kan draaien is het al goed genoeg. (hoeft ook geen cd rom speler in te zitten)

(belangrijk is wel dat de laptop een goede batterij en een pcmcia poort heeft voor een netwerkkaart/modem, onboard lan en modem mag natuurlijk ook)

Alvast bedankt

mdf
17/11/03, 00:53
Mocht er nog iemand een lappie overhebben, dan hoor ik het graag; zelfde specs als hierboven zo ongeveer :)

The MAzTER
17/11/03, 11:53
...

faisj
17/11/03, 12:11
wat heb je voor zo een laptop over?

UbErZ
17/11/03, 12:42
Origineel geplaatst door The MAzTER
tip: als je alleen mail e.d. wilt hebben, koop een pda

Goed punt, maar ik zou graag de optie hebben om een modem en/of een netwerk kaart (en wellicht een mobile connect card) te kunnen gebruiken.


Ik wil er niet te veel voor uitgeven. De max is 100 euro.

The MAzTER
17/11/03, 13:00
...

UbErZ
17/11/03, 13:16
Origineel geplaatst door The MAzTER
waarom netwerk als ik het vragen mag?

en 100 euro voor een laptop ga je nooit vinden.

misschien een p75 maar dat is dan het uiterste :p

Tja, daar zoek ik dus ook naar.

En netwerk is vooral voor bij mij thuis en bij mijn vriendin thuis om via het netwerk bestanden te kunnen downloaden en uploaden e.d.

Graag een reactie als er iets aan te bieden valt.

Grumpy
17/11/03, 14:49
Origineel geplaatst door The MAzTER
waarom netwerk als ik het vragen mag?

en 100 euro voor een laptop ga je nooit vinden.

misschien een p75 maar dat is dan het uiterste :p
En dan weegt dat ding ook nog eens 10 kilo ofzo :)

Al eens aan een PDA of een smartphone (mobiel met PDA functionaliteit) gedacht?

rq
17/11/03, 15:25
Misschien staat er iets tussen Tweakers.net Vraag & Aanbod..

UbErZ
17/11/03, 15:56
Origineel geplaatst door Grumpy

En dan weegt dat ding ook nog eens 10 kilo ofzo :)

Al eens aan een PDA of een smartphone (mobiel met PDA functionaliteit) gedacht?

Dat is waar.

Ik heb wel eens aan een imode telefoon voor email verkeer gedacht, maar daarmee kan je toch niet meer dan een bepaald aantal regels ontvangen geloof ik? En is er een eigen email adres in te stellen met imode?

Shr3d
17/11/03, 16:52
Origineel geplaatst door UbErZ


Dat is waar.

Ik heb wel eens aan een imode telefoon voor email verkeer gedacht, maar daarmee kan je toch niet meer dan een bepaald aantal regels ontvangen geloof ik? En is er een eigen email adres in te stellen met imode?
Alleen via een webmail-site geschikt voor i-mode.
Webcab.de is degene die ik daarvoor gebruik.

Gratis en je kunt zelf instellen hoeveel regels je wilt ontvangen :)

Morphez
17/11/03, 21:40
mijn advies om even op hcc dagen te wachten, daar verkopen ze meestal oude laptops.

RobbertC
17/11/03, 21:47
Inderdaad, vaak staan er tijdens de HCC dagen van die rommelbakken. Neem 3 laptops mee uit zo'n bak of pallet en er werkt er vast wel eentje :)

wdv
17/11/03, 21:54
E-mailen met i-mode gaat perfect hier :)

paulmatthijs
17/11/03, 21:59
gewoon een weekje marktplaats in de gaten houden en niet 100 euro willen uitgeven maar een wat reelere prijs.

[QWS]
18/11/03, 08:02
Origineel geplaatst door wdv
E-mailen met i-mode gaat perfect hier :)

Kan je dan alles ontvangen? en kan je een eigen email instellen? en nog een vraag ; kan je de email die je op je telefoon ontvangen hebt ook nog op je PC ontvangen?

Savvas
18/11/03, 09:39
indien het zo is dat je een eigen e-mail adres kan instellen en niet dat van @imail.nl dan neem ik mijne ook maar weer in gebruik want dat is wel handig :D

Grumpy
18/11/03, 21:50
Origineel geplaatst door [Liver]
Kan je dan alles ontvangen? en kan je een eigen email instellen? en nog een vraag ; kan je de email die je op je telefoon ontvangen hebt ook nog op je PC ontvangen?
Ik denk het wel.

Zelfs als je het niet kan synchroniseren is er vast wel een oplossing te bedenken:
Maak een auto-forwarder aan die inkomende mails meteen ook stuurt naar een andere mailadres. Haal met je mobiel alleen e-mails op van dat adres.

Dan is het ook niet meteen een probleem als je je telefoon kwijtraakt ofzo.

wdv
19/11/03, 00:46
Origineel geplaatst door NetRouting
indien het zo is dat je een eigen e-mail adres kan instellen en niet dat van @imail.nl dan neem ik mijne ook maar weer in gebruik want dat is wel handig :D

Ik heb het op het moment alleen voor persoonlijk gebruik dus vind @imail.nl niet zo erg, en desnoods forward je toch mobieltje@domein.nl naar mobieltje@imail.nl ?

Als je echt eigen POP3/IMAP accounts wilt gebruiken moet je een abbo met GPRS nemen.. en niet een imode-toestel, want die is helemaal voorgeprogrammeerd.

Leandros
19/11/03, 13:05
Waarom neem je niet de p800 van SE heb ik ook werkt perfect kan je je eigen mail op binnen halen en ook gewoon internetten.

RobbertC
19/11/03, 13:36
Ik denk niet dat een P800 binnen een budget van ongeveer 100 euro past ;)

Rik
19/11/03, 13:40
Ik zit op de P900 te wachten, verkoop wordt telkens verzet... nu weer begin januari...

RobbertC
19/11/03, 13:42
Origineel geplaatst door Rik
Ik zit op de P900 te wachten, verkoop wordt telkens verzet... nu weer begin januari... In Duitsland zijn ze al te krijgen :) Er staat nog geen Nederlandse versie van het OS op, maar dat schijn je zelf te kunnen updaten als de P900 uit is in Nederland.

Leandros
19/11/03, 13:42
Origineel geplaatst door Rik
Ik zit op de P900 te wachten, verkoop wordt telkens verzet... nu weer begin januari...

Ik ook heb hem alwel in backorder staan hij ziet er echt heel mooi uit en filmpjes opnemen is natuurlijk ook heel leuk :D

Leandros
19/11/03, 13:44
Origineel geplaatst door RobbertC
In Duitsland zijn ze al te krijgen :) Er staat nog geen Nederlandse versie van het OS op, maar dat schijn je zelf te kunnen updaten als de P900 uit is in Nederland.

Das waar kan altijd met de p800 ik heb nu ook de nieuwste software update van de p800 waardoor ik ook in het donker bijv. foto's kan maken. Das wel fijn dat je het zelf kan updaten want zeker in het begin zitten er altijd fouten in...

Rik
19/11/03, 14:08
p900 = gewoon geil, sorry dat ik het zo zeg :D

UbErZ
19/11/03, 14:49
Origineel geplaatst door Rik
p900 = gewoon geil, sorry dat ik het zo zeg :D

Dan heb je vast geen vriendin :D