PDA

Bekijk Volledige Versie : SERVER voor BL lijst



michel
16/11/03, 20:03
Ik wil graag zelf een BL lijst gaan draaien, waar andere gebruikers gebruik van maken om de white/black lists te checken. En spam te reporten. Nu wil ik eerst met een servertje gaan beginnen, lijkt mij voldoende, en wanneer het nodig is EXTRA servers.

Nu vraag ik mij af, voor hoeveel gebruikers zou het mogelijk zijn om in totaal tegelijkertijd te connecten met deze BL server?
En denken julie dat er veel webtraffic gebruikt zal worden?
(Oftewel is er denken jullie veel BW nodig?)

Je weet dit natuurlijk nooit van te voren, an je kan dit erg moeilijk van te voren zeggen, maar het valt te proberen.

electric
16/11/03, 21:32
waarom zou je een eigen blacklist server gaan draaien? der zijn er al genoeg.

michel
16/11/03, 21:44
Ik vraag toch niet of ik het wel of niet moet doen? of wel? Nee inderdaad niet. Dit vraag ik:

Nu vraag ik mij af, voor hoeveel gebruikers zou het mogelijk zijn om in totaal tegelijkertijd te connecten met deze BL server?
En denken julie dat er veel webtraffic gebruikt zal worden?
(Oftewel is er denken jullie veel BW nodig?)

PimEffting
16/11/03, 22:32
Wat denk je zelf?
Het gaat enkel om tekstdingen, met een paar GB per maand moet je een heel eind komen.

michel
17/11/03, 00:32
Ja inderdaad, geen HTML en/of plaatjes werk.
Dus denk dat je met een DELL SERVER, en wat bandbreedte inderdaad wel een heel eind moet komen. Ik vraag mij alleen af hoeveel gebruikers er tegelijkertijd op dezelfde moment zouden kunnen connecten met de server, maar dat zal de praktijk leren.