PDA

Bekijk Volledige Versie : CPanel + subdomeinen



IT-worX
16/11/03, 15:14
Sinds enkele dagen ben ik reseller bij een firma die werkt met CPanel. Op zich ben ik hier heel tevreden over, doch de subdomeinen zijn mij nog niet 100% duidelijk.

Ik wil enkele gebruikers een eigen subdomein geven, met een eigen ftp account. Dit kunnen ze dan beheren met een eigen cpanel login/pwd.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de gebruiker Maarten hetvolgende krijgt:

==> http://maarten.it-worx.be
==> email@maarten.it-worx.be
==> ftp://maarten.it-worx.be
etc

Het is namelijk de eerste keer dat ik werk via een control panel. Bij mn vroegere hosters had ik de keus tussen 1. Alles via mail doorspelen en die regelden dat dan wel voor mij ofwel 2. Enkel de mail ging (QMail) via een cp en de rest doormailen...Niet echt praktisch dus

Merci'kes voor de oplossingen :)

funny
16/11/03, 15:26
werkt hetzelfde als voor het aanmaken van een account met een eigen domein, alleen nu plaats je dus het subdomein als nieuw account.

IT-worX
17/11/03, 15:42
Ahzo okido bedankt funny

Savvas
17/11/03, 16:26
Bekende vraag voor mij.

Ben al een aantal keer de discussie met cPanel gebruikers aangegaan erover. In de tijd dat ik cPanel gebruikte had ik constant klanten die met het zelfde probleem als jou zaten. Daarom no cPanel for me.

Maar goed, is het gelukt?

IT-worX
17/11/03, 16:47
Nu nog niet geprobeerd, ga het straks eens gaan proberen Netrouting. Zal je dan de resultaten weten zeggen hier...

IT-worX
17/11/03, 19:00
Nog een klein vraagje: ikzelf ben de "eigenaar" van het domein krisken.be, dat voorlopig nog op de servers van www.dommel.com staat. Kan ik ook het subdomein maarten.krisken.be aanmaken, en dit op mijn server zetten? En zo ja moet ik dommel daarvoor verwittigen of moet er op hun servers iets veranderd worden?