PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarde domeinextensies



FSCJasper
16/11/03, 11:19
Ik ben tijdens het checken van domeinen een aantal goede hosterdomeinen tegengekomen. Nu zijn meeste .be en een aantal .nl en .net .
Welke extensie is het interessants om te hebben? Maak maar een top 3 ;)

The MAzTER
16/11/03, 16:24
...

Dennis
16/11/03, 16:36
livevoetbal.nl (100,-) zal dus veel meer waard zijn als livevoetbal.com (10,-) :P

Maar over het algemeen worden er voor com domeinen serieuze bedragen geboden. Bij .nl blijft vrijwel altijd bij honderden en bij .be geldt dit misschien nog iets vaker.

org en net domeinen zijn vrijwel nooit iets waard, je zult altijd reacties krijgen van. "Als het nou een .com domein was dan zou ik er nog wel 10.000 voor neer willen leggen, maar deze is maar 500 waard)

Als je serieus domeinen wilt kopen en verkopen kun je je het beste op alleen .com richten. Groot publiek, grote bedragen. Verder kunnen .nl en .be ook wel, maar dan moeten domeinnamen echt mooi zijn.

Verder worden er volgens mij veel domeinnamen op Ebay.com verkocht.

Gerrit
23/11/03, 14:58
Mijn persoonlijke hitparade van extenties :


voor een site die mikt op een internationaal publiek:

1) .com
2) .eu (binnenkort)
3) .net
4) .org en .info (afhankelijk van de site)
5) .co.uk
6) .ws , .tk


voor een site die typisch op België of Nederland gericht is :

1) domein van het eigen land
2) .com
3) .eu (binnenkort)
4) .net
5) .info of .org
6) .tk


Overigens, als je een .be wil en die is al genomen kun je ook een subdomein registreren van .org.be (gratis) , .co.be of .com.be (15 €)

Raptor
23/11/03, 16:14
.tk is toch haast niets waard?

Gerrit
23/11/03, 16:42
Door het feit dat zoveel mensen ze gebruiken, vind ik .TK toch wel waardevol, vanwege de naambekendheid. Uiteraard heb ik het dan over de betaalde .TK en niet over de gratis .TK waar je geen eigen DNS voor kan gebruiken.

RonZo
23/11/03, 17:01
Origineel geplaatst door Gerrit
Door het feit dat zoveel mensen ze gebruiken, vind ik .TK toch wel waardevol, vanwege de naambekendheid. Uiteraard heb ik het dan over de betaalde .TK en niet over de gratis .TK waar je geen eigen DNS voor kan gebruiken.
Precies. betaalde tk domeinen kunnen denk ik best wel een aardige waarde hebben. Je kunt tk ook gebruiken als afkorting voor te koop. Zie je het al voor je? www.autos.tk leuk voor een autobedrijf :p En jah verdomd dat domein is nog vrij ook :)
Zo heb ik iig internetplaza.tk al een tijdje want je weet maar nooit bv. als ik internetplaza te koop ga anbieden :D :D

Arash
01/12/03, 23:20
Hoe zit het met:

.info
.us
.biz
.cc

Zijn die iets waard?

4EuroHosting
01/12/03, 23:34
Origineel geplaatst door Arash
Hoe zit het met:

.info
.us
.biz
.cc

Zijn die iets waard?

Hangt er vanaf wat er voor staat.

bv sex.info lijkt me wel wat , maar zal waarschijnlijk wel al verkocht zijn.