PDA

Bekijk Volledige Versie : wat ik nou niet begrijp



cridea
14/11/03, 15:40
{quoted reactie van santario in pcextreme topic}

Wat ik nou nooit begrijp: Als Domenico nou een thread sluit er toch altijd weer mensen zijn die een nieuwe thread daarop openen....

{/quote}

Wat IK nou niet begrijp:

Waarom topics sluiten, als mensen hier kennelijk over willen doorbakkeleien, laat ze lekker zou ik zeggen, move het topic voor mijn part naar de lounge, maar ik vind het onzin om elk topic te gaan sluiten wat volgens de mods nergens over gaat.

Maak dan gewoon een nieuw forum "nergens over" ofzo en gooi daar alles in wat nergens over gaat.

Zijn er meer die hier zo over denken?

4EuroHosting
14/11/03, 15:55
Ik vind ook dat er bij momenten bepaalde topics te vlug gesloten worden.

Ik ben ook VOLLEDIG tegen UNLIMITED dingen en dergelijke, maar om een topic te sluiten om die reden vind ik ook te ver gaan.

Het is een hosting forum, en of dat nu unlimitted is of niet, het blijft over hosting gaan.

Dennis
14/11/03, 15:56
Eigenlijk denk ik hier precies hetzelfde over. Ik zou hier nog graag een paar reacties op willen geven. Op sommige forums zie je vaak mods slotjes geven, dit verziekt een forum echt. In dit geval is het niet zo erg, maar neem een voorbeeld aan GOT. Alleen topics sluiten als het helemaal verkeerd gaat.

Bijv: Coloheaven topic over Colinks

Maar er waren 100 replies in deze topic en iedereen reageerde ook.

Dreas
14/11/03, 15:57
Ja vind ik een goed idee. Alhoewel je de kwaliteit van de posts natuurlijk wel probeert te waarborgen over het algemeen zijn sommige discussies goed om eens "uit te vechten" op een "uitvecht" forum. Overigens zijn er vele fora die met een "uitvecht" forum dit soort dingen opvangen.

The MAzTER
14/11/03, 15:58
...

UbErZ
14/11/03, 16:04
Origineel geplaatst door byh
{quoted reactie van santario in pcextreme topic}

Wat ik nou nooit begrijp: Als Domenico nou een thread sluit er toch altijd weer mensen zijn die een nieuwe thread daarop openen....

{/quote}

Wat IK nou niet begrijp:

Waarom topics sluiten, als mensen hier kennelijk over willen doorbakkeleien, laat ze lekker zou ik zeggen, move het topic voor mijn part naar de lounge, maar ik vind het onzin om elk topic te gaan sluiten wat volgens de mods nergens over gaat.

Maak dan gewoon een nieuw forum "nergens over" ofzo en gooi daar alles in wat nergens over gaat.

Zijn er meer die hier zo over denken?

Ik begrijp je verhaal, maar daarentegen begrijp ik de mods ook. Het punt is (volgens mij) dat de naam van een host in sommige topics volledig verwoest wordt (er komen hier niet alleen hosters maar ook klanten). En dan kan ik goed begrijpen dat de mods er dan een punt achter zetten om verdere schade tegen te gaan (en er ook geen ja nee verhaal van te maken).

Ik denk dat als je na een gesloten topic nog steeds over een topic verder wilt praten, je dit niet publiekelijk moet doen (gewoon via pb, of een chat medium contact op nemen met medestanders en tegenstanders e.d.).

Rik
14/11/03, 16:18
Origineel geplaatst door UbErZ


Ik begrijp je verhaal, maar daarentegen begrijp ik de mods ook. Het punt is (volgens mij) dat de naam van een host in sommige topics volledig verwoest wordt (er komen hier niet alleen hosters maar ook klanten). En dan kan ik goed begrijpen dat de mods er dan een punt achter zetten om verdere schade tegen te gaan (en er ook geen ja nee verhaal van te maken).

Soms is dat het geval idd, net als ik vanmorgen.
Dit forum is niet bedoeld om anderen de grond in te boren.
Als jullie heel eerlijk zijn, en goed opletten, dan worden er eigenlijk maar heel zelden topics gesloten.
Misschien omdat er een extra Mod is dat het sneller zal gebeuren, maar meer ?
Stel je eens voor als ze zich op jouw bedrijf storten ;) (niet persoonlijk, maar richting alle hosters)

Ik denk dat als je na een gesloten topic nog steeds over een topic verder wilt praten, je dit niet publiekelijk moet doen (gewoon via pb, of een chat medium contact op nemen met medestanders en tegenstanders e.d.).

Ja zo denk ik er ook over, los het onderling en fatsoenlijk op, we hebben er echt geen behoefte aan om continu quotes uit PM's toegestuurd te krijgen met "terror" ;)

Een extra forum vindt ik persoonlijk niets, wees eerlijk, wij sluiten:

1)
Posts die al lang niets meer met het eigenlijke onderwerp te maken hebben.

2)
Totaal in de soep geholpen advertenties.... (off-topics/flames)

3)
Advertentie in de 1e post...

De rest wordt gewoon netjes verplaatst of op de fout gewezen... sommige denken dan "dom" te kunnen spelen, wat ze dan uiteindelijk weer punten opleverd.
Dat staat dan natuurlijk weer BAD tegenover de klanten (:D), maar daar kijkt niemand naar !

UbErZ
14/11/03, 16:27
Inderdaad! Stel je eens voor als ze zich op jouw bedrijf storten, ook al is er NIETS van waar, er blijft bij mensen altijd een bad vibe hangen over je bedrijf (is mens eigen denk ik, negatief weegt altijd zwaarder dan positief in dit geval).

cridea
14/11/03, 16:55
Het argument van bedrijven die zwart worden gemaakt: helemaal mee eens. Waarom eigenlijk niet een forumregel dan: "het zwartmaken van anderen is verboden, omdat je vaak maar een kant van het verhaal hoort" en dan de zwartmakers gewoon bannen.

Dit topic is met name mijn reactie op het sluiten van het geouwehoer over pcextreme, m.i. was daar niet echt zwartmaken bij, gewoon een discussie over van alles en nog wat.

Of heb ik misschien ergens overheen gelezen?

Grumpy
14/11/03, 17:08
Die thread van pcextreme ging richting reclame.

En bovendien is er geen behoefte aan zinloze discussies waarbij iemand iets onmogelijks goed probeert te praten.

Adverteren met iets dat je niet kan aanbieden is simpelweg misleiding. Dat praat je niet goed.

FSCJasper
14/11/03, 17:13
over pcextreme vind ik niet dat gesloten moest worden, want was een ijzersterke discussie over het aanbieden van onbeperkt. Gelukkig heeft het bedrijf in kwestie van het topic geleerd. Zwartmaken moet je gewoon bestraffen met minstens 10 strafpunten,maar dan moet het wel echt zwartmaken zijn zoals :
1>Nee man, ***** is echt focking slecht!!
2>'Ik vind dat **** niet goed support levert, servers zijn ook niet echt zo snel'
1e ..dat moet punten kosten..puur zwartmaken
2e wordt beoordeelt met argumenten en dat moet toegestaan worden vind ik en moet je accepteren. 1e soort wil ik niet meemaken, dat waardeer ik niet. Maar als iemand 2e oorzaak vernoemt voor Hostics vind ik dat niet erg want kan je alleen maar zaken beter mee gaan doen. Dan weet je wat je zwakke punten zijn in de ogen van de klant en kan je doorop oefenen of uitbouwen. 1e post heeft de hosters helemaal niets aan. Dat over zwartmaken..

Topics sluiten vind ik ook alleen bij die zaken wat Rik al aangaf, maar goede discussies moeten gewoon open blijven. Wanneer discussie over is rot het toch wel weg, is geen slotje voor nodig. Wanneer het gaat uitlopen op reclame of zwartmaken moet er wel een slotje op vind ik. Zover mijn mening :)

4EuroHosting
14/11/03, 17:16
Origineel geplaatst door Grumpy

Adverteren met iets dat je niet kan aanbieden is simpelweg misleiding. Dat praat je niet goed.
Daarom werd er waarschijnlijk zoveel over gepost (goed praten) :D

TMourik
14/11/03, 22:49
Origineel geplaatst door The MAzTER
Voorbeeld nemen aan GOT zou ik niet doen :p Dan weet je zeker dat je topics vaker gesloten worden.
nou hun hebben wel goede reden om te sluiten...
hun sluiten als men totaal geen research heeft gedaan, vind ik zeer logisch

als jij vraagt: hoe installeer ik windows? dan zegt iedereen ook tegen jou van...zoek even op internet of RTM... imho zeer logisch ook.

maar als jij dan op een groot probleem stuit en gezocht heb etc en er dan nog niet uikomt en je verteld in het topci goed wat je gedaan hebt etc dan wordt hij niet gesloten.

dus ik zou zeggen, neem enigsinds een voorbeeld aan hun probleem is alleen dat het niet helemaal kan, reden hiervan is dat het hier redelijk anders werkt

The MAzTER
14/11/03, 23:59
...

rq
24/11/03, 02:24
Voorbeeld nemen aan GoT zou ik inderdaad niet doen. GoT drijft op een statuscultuur van 'likken naar boven, schoppen naar onder'. Ze hebben zelfs al sinds jaar en dag een speciaal forum waar gewone users aan moderators kunnen laten zien hoe goed ze de regels wel niet kennen door andere gebruikers in het openbaar aan te geven. En dan bedoel ik aangeven in de letterlijke zin van het woord.

Dennis
24/11/03, 09:03
Origineel geplaatst door rq
Voorbeeld nemen aan GoT zou ik inderdaad niet doen. GoT drijft op een statuscultuur van 'likken naar boven, schoppen naar onder'. Ze hebben zelfs al sinds jaar en dag een speciaal forum waar gewone users aan moderators kunnen laten zien hoe goed ze de regels wel niet kennen door andere gebruikers in het openbaar aan te geven. En dan bedoel ik aangeven in de letterlijke zin van het woord. Dan krijg je later een officiele Tweakers.net brief op de deurmat "U bent gebanned"

Maar uh... GOT is misschien enigzins overdreven, maar zij gaan toch wat beter om met het openlaten van topics.

Domenico
24/11/03, 09:09
Origineel geplaatst door DennisCitus
Maar uh... GOT is misschien enigzins overdreven, maar zij gaan toch wat beter om met het openlaten van topics.

Het open laten van topics? De meeste topics zijn daar gesloten hoor.

Grumpy
24/11/03, 17:13
Precies, en wij laten hier vragen over een onderwerp dat geweest is gewoon open terwijl je op GOT doorverwezen wordt naar de searchengine waar duizendenposts uit rollen en in 1 van die posts staat het antwoord. Dat is handig. .... niet... daarom kom ik daar ook nooit. :)

RonZo
24/11/03, 17:44
Origineel geplaatst door Grumpy
Precies, en wij laten hier vragen over een onderwerp dat geweest is gewoon open...
Dat is niet verkeerd, maar ik vind wel dat er hier heel veel oude topics omhooggeschopt worden hoor.


.....terwijl je op GOT doorverwezen wordt naar de searchengine waar duizendenposts uit rollen en in 1 van die posts staat het antwoord Dat is handig. .... niet... daarom kom ik daar ook nooit. :)
:W: Ik dus ook niet :p