PDA

Bekijk Volledige Versie : Help



Ghumpie
14/11/03, 10:56
Een duidelijker onderwerp kan ik me niet bedenken. Ik heb meer dan 100 domeinnamen in een gezamenlijke rechtspersoon. Door zeer klote omstandigheden wil ik asap al mijn klanten naar eigen bedrijf en server, de boel veilig stellen voor mijn klanten en mezelf.

Nu heb ik totaal geen technische kennis maar ben enkel commercieel en heb technisch inzicht.

Wat is zijn de opties voor mij en wie is bereid, uiteraard tegen vergoeding, mij helpen bij het opzetten van zoiets dergelijks?

Ik zal SIDN lid moeten worden, server plaatsen (en nieuwe bestellen), domeinen verhuizen etc.

Stuur een PM indien je kan en wil helpen...

Bedankt voor alle hulp/tips of gewoon steun, want zwaar klote is het wel. Dacht je normaal iets voor elkaar en te hebben opgezet, kan het zomaar in 1 dag over zijn...

host3000
14/11/03, 11:00
Ik denk dat de meeste tijd nog het SIDN deelnemerschap in beslag zal nemen. Je zult een aanvraagformulier bij de SIDN moeten opvragen en een kwartaal van de fee vooruit betalen. Dan pas krijg je een login voor het registreren.

Een server opzetten kan vrij snel; de meeste hosters hebben wel iets in voorraad.

Ghumpie
14/11/03, 11:03
Origineel geplaatst door host3000
Ik denk dat de meeste tijd nog het SIDN deelnemerschap in beslag zal nemen. Je zult een aanvraagformulier bij de SIDN moeten opvragen en een kwartaal van de fee vooruit betalen. Dan pas krijg je een login voor het registreren.

Een server opzetten kan vrij snel; de meeste hosters hebben wel iets in voorraad.

De eerdergenoemde rechtspersoon is al lid, dus voorlopig een grote DNS wijziging kan al wonderen doen op nieuwe server. Daarna inderdaad snel lid worden, betalen en alle klanten weer laten tekenen. Mits er geen gezeik verder komt dat de rechtspersoon klanten op gaat eisen :(

Hosting is een bijzaak voor mij, maar ik moet gewoon op korte termijn een goed onderkomen voor mijn klanten.

host3000
14/11/03, 11:17
Zoals ik al zei, de meesten hebben wel een bak ergens voor de spoedeisende zaken hangen. Ik ook, maar ik mag je hier niets aanbieden ;)

Bij een bak die klaar hangt is de enige factor het controlepanel en hoe snel de licentie 'los komt' na het bestellen. Ik kan je 'bij wijze van spreken' in een paar minuten een login geven. Dan zou het natuurlijk qua contract wel snel per fax geregeld moeten worden of zo.