PDA

Bekijk Volledige Versie : Haarlem: (dark) fiber / ISP pops?



Roger
15/01/03, 12:59
Hi,

Wie weet welke providers zoal een snelle pop (+100MB) hebben in de omgeving van Haarlem centrum. Tevens zou ik graag willen weten wie er zoal (dark) fiber in Haarlem centrum kunnen aanbieden.

Alvast bedankt voor de tips.

superior-is
15/01/03, 14:10
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik meen Versatel.

thomas
15/01/03, 14:42
KPN dacht ik ook.

Maar eh wat ik niet snap, woon jij in Haarlem en wil je een colo thuis opendoen?

Roger
15/01/03, 14:47
KPN en Versatel kunnen ongetwijfeld e.e.a. aanbieden. Ik hoop eigenlijk wat meer op namen zoals Multikabel, UPC (uhhh wil ik dat wel), Interoute e.d.

en ja ... ik wil een dergelijke aansluiting tot in mijn bedrijfspand hebben.

thomas
15/01/03, 15:42
Origineel geplaatst door Roger
KPN en Versatel kunnen ongetwijfeld e.e.a. aanbieden. Ik hoop eigenlijk wat meer op namen zoals Multikabel, UPC (uhhh wil ik dat wel), Interoute e.d.

en ja ... ik wil een dergelijke aansluiting tot in mijn bedrijfspand hebben.

Interroute doet alleen de grote steden zoals elke carrier.

Verschiet dan wel niet over de hoge prijsjes voor zulke verbindingen.

ProServe
16/01/03, 00:30
Voor zover ik weet is Interroute sinds kort failliet....

Anyway, denk dat KPN, Versatel en wellicht Global Crossing of Colt wel iets in de grond heeft liggen daar :-)

thomas
16/01/03, 03:27
Origineel geplaatst door ProServe
Voor zover ik weet is Interroute sinds kort failliet....

Anyway, denk dat KPN, Versatel en wellicht Global Crossing of Colt wel iets in de grond heeft liggen daar :-)

Hmz was Interroute ondertussen al niet overgenomen ? Dacht het wel hoor :)

Roger
16/01/03, 10:10
Nope ... Interoute is uit de (bijna) dood opgestaan ... de bekende Sandoz familie heeft weer de nodige centjes ingebracht.

Roger
16/01/03, 10:14
By the weg ... verder niemand bekend met aanwezige provider pops in Haarlem en/of omgeving?

moet ik ze dan echt allemaal gaan bellen? :-)

superior-is
16/01/03, 10:22
Da's toch leuk? Kunnen ze tegen elkaar gaan concurreren met prijzen. :)

Oh btw ik hoef niet te vertellen dat een stm-1 of darkfiber aardig wat mag kosten, wanneer je dat in een centrum wilt hebben?

Roger
16/01/03, 10:35
Weet je hoeveel tijd en ellende het kost om een duidelijk beeld te verkrijgen van wie, wat en waar ... nog afgezien van de kosten en mogelijkheden (denk aan provider a) voor het fibertje en eventueel provider b) voor de bandbreedte enz enz).

en ja het mag iets meer kosten van een SDSL lijntje :-)

superior-is
16/01/03, 15:51
Er gaat zeker wat tijd inzitten, maar de meeste vezel bedrijven hebben nou niet zoveel voor handen, dus het zou enigzins snel moeten lukken. :)
Maar er zijn ook zoveel mogelijkheden, dat je er toch wel even mee bezig bent. Zeker als je ook darkfiber overweegt.