PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met digitalus?



JFK
12/11/03, 21:52
Beste webmasters,
is er bij jullie ook iemand die ervaring heeft met de host: http://www.digitalus.nl

Lijkt mij wel een goede host, maar ik weet niet of die ook snel is, want ik hoorde dat daar nog wel verschil in kan zitten.
Iemand

OeliBoelie
12/11/03, 21:54
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1373 :d

JFK
12/11/03, 22:03
Thnx, die digitalus ziet er nog niet echt betrouwbaar uit als ik die reviews zo lees.

Iemand nog een echte tip voor Goede en Betaalbare host?

FSCJasper
12/11/03, 22:31
Digitalus is alles behalve betrouwbaar..zeer onprofessioneel ken aantal mensen die bestelt hebben maar niets gekregen of een maand later. Eerst veel downtijden , zeer slechte support( dronken aan de telefoon en langzaam mailtjes terug) ..dat was 'vroeger' zo ( lees maand geleden nog, denk zelfs nu nog ) . Dit lijkt erg hard maar het is gewoon de realiteit..

Mog
12/11/03, 22:47
Dronken aan de telefoon, lijkt me wel erg sterk,
ik ken ze wel en vind het geen foute partij.

OeliBoelie
12/11/03, 23:20
Ja dat is echt heel raar, de een heeft er grote problemen mee, en voor de ander issie perfect ....

Mog
12/11/03, 23:30
Ik host er zelf niet dus ga daar ook geen mening over vormen, maar het kwam mij over als een proffesioneel bedrijf gezien de apparatuur en het aantal werknemers.

PCR
12/11/03, 23:38
Mijn site is er ook gehost, ik zit er nu ongeveer 10 maanden bij. de ping time is netjes 20ms en support vind ik zelf erg goed! Ik heb met hun een hele middag zitten mailen om een fout te vinden met de CGI scripting. Antwoorden krijg ik erg snel op mijn E-mail. Down time daar heb ik weinig tot niet last van. Ik vind het zo raar dat zoveel mensen hem zo slecht vinden. EN de prijzen zijn ook netjes. Voor mij werkt digitalus gewoon netjes.

rq
12/11/03, 23:43
Het is budget hosting. Je kunt dus niet verwachten dat je de service krijgt die je krijgt bij bv. een pakket van 30 euro/Mnd.

JFK
13/11/03, 00:24
Nou, allemaal bedankt, ik denk dat ik het maar eens ga proberen bij hun.

Tenzij iemand nog een andere goede host weet voor 5-10 Euries per maand?

root
13/11/03, 00:31
Origineel geplaatst door JFK
Nou, allemaal bedankt, ik denk dat ik het maar eens ga proberen bij hun.

Tenzij iemand nog een andere goede host weet voor 5-10 Euries per maand?

Bekijk de reviews op webhosters.nl

Succes :)

overload
13/11/03, 01:34
Je kan natuurlijk eerst vragen waar ze je indelen.

Bij de klanten die ze wel goed helpen.

Of bij al die anderen die ze op zijn zachts gezegd wat minder zien staan. ;)

Cybafish
13/11/03, 09:11
Origineel geplaatst door rq
Het is budget hosting. Je kunt dus niet verwachten dat je de service krijgt die je krijgt bij bv. een pakket van 30 euro/Mnd.

Voor 30 euro per maand kun je behoorlijke service verwachten hoor, ik neem aan dat je per jaar bedoelt? :)

Zowieso leveren wij gewoon altijd goede service (top, al zeg ik het zelf) of het nou gaat om ons kleinste pakket van €50/jaar of een van onze grotere pakketten. Support is nu eenmaal iets wat een webhoster daadwerkelijk onderscheid van de anderen, iedereen het namelijk in weze toegang tot dezelfde techniek..

Hazzle
13/11/03, 10:00
Ik heb nu 2 paketten gehost bij Digitalus. De eerste ging in 1 keer goed, alles was gewoon in één keer goed voor mekaar.

Bij het tweede pakket lag dat iets anders. Omdat hun domein checker bugde op .org en .net domeinnamen had ik een verkeerde domeinnaam geregistreerd, en daar zelfs login gegevens van gekregen. Ik denk zelf dat het was dat ik er vrij scherp achteraan ging dat het nog vrij snel opgelost was, maar ik had persoonlijk toch wel wat meer en sneller bediend willen worden.

De webhosting opzich is wel dik voor mekaar bij Digitalus, ik vind ze vrij snel, en je krijgt veel voor je geld vergeleken met andere aanbieders. Het enige wat ik niet meteen voor elkaar kreeg was de mailserver, het stond een beetje vaag vermeld welke mailserver je moest instellen.

gasemans
13/11/03, 11:52
Ik raad digitalus af.

Ik heb er 1 jaar gezeten, om de maand ging er iets mis en was de site weer leeg, ze hadden nooit een backup dus constant opnieuw de site uploaden.
collega had alleen ionformatie aangevraagt en kreeg meteen een rekening voor een website die bij iemand anders gehost werd.

stuur je een mailtje krijg je na een maand een reactie of je zit 7 mailtjes later en 3 maand later nog te wachten.

Bel je er naar toe krijg je vaak niemand aan de lijn.

met andere woorden, het is een hell

Oh ja, nog 1 ding, die servers zijn eerg traag, 1 minuut wachten op een kleine PHP site is wel ernstig

PCR
13/11/03, 12:53
Origineel geplaatst door gasemans
Ik raad digitalus af.

Ik heb er 1 jaar gezeten, om de maand ging er iets mis en was de site weer leeg, ze hadden nooit een backup dus constant opnieuw de site uploaden.
collega had alleen ionformatie aangevraagt en kreeg meteen een rekening voor een website die bij iemand anders gehost werd.

stuur je een mailtje krijg je na een maand een reactie of je zit 7 mailtjes later en 3 maand later nog te wachten.

Bel je er naar toe krijg je vaak niemand aan de lijn.

met andere woorden, het is een hell

Oh ja, nog 1 ding, die servers zijn eerg traag, 1 minuut wachten op een kleine PHP site is wel ernstig

Nou sorry hoor, maar daar heb ik totaal geen last van. Op e-mailtjes word erg snel gereageerd. En zelden tot nooit down.

Ook is nog nooit mijn site "per ongeluk" verwijderd.

Ping mijn site (pcrrules.nl) dan komt er 20ms uit. als je een dan pcextreme.nl (ander bedrijf wat webhosting aanbied) pingt dan zie je dat die site super sloom is gemiddeld 200ms. Dus bij mij zijn ze gewoon snel hoor.

Ik vind het zo raar dat er een aantal mensen zijn die het HELEMAAL nix vinden, met kilo's slechte ervaringen en dat er ook veel mensen zijn die nog nooit problemen hebben gehad.

overload
13/11/03, 12:59
Origineel geplaatst door PCR


Nou sorry hoor, maar daar heb ik totaal geen last van. Op e-mailtjes word erg snel gereageerd. En zelden tot nooit down.

Ook is nog nooit mijn site "per ongeluk" verwijderd.

Ping mijn site (pcrrules.nl) dan komt er 20ms uit. als je een dan pcextreme.nl (ander bedrijf wat webhosting aanbied) pingt dan zie je dat die site super sloom is gemiddeld 200ms. Dus bij mij zijn ze gewoon snel hoor.

Ik vind het zo raar dat er een aantal mensen zijn die het HELEMAAL nix vinden, met kilo's slechte ervaringen en dat er ook veel mensen zijn die nog nooit problemen hebben gehad.


Yep vreemd hé

zone
13/11/03, 13:18
Tja, ik spreek dan wel niet uit eigen ervaringen, maar er zijn niet erg veel hosters waar ik zoveel negatieve dingen over gehoord hebt als Digitalus. En dan praat ik over diverse sites waar dit vandaan komt. Een beetje negatieve zaken hoort erbij, geen hoster is perfect. Maar dit is wel heel erg.
Ik zou ze dan absoluut niet het voordeel van de twijfel geven. Misschien als alle tevreden klanten nu eens reageren op diverse fora, dat het evenwicht weer herstelt wordt...

gasemans
13/11/03, 14:13
Origineel geplaatst door PCR


Nou sorry hoor, maar daar heb ik totaal geen last van. Op e-mailtjes word erg snel gereageerd. En zelden tot nooit down.

Ook is nog nooit mijn site "per ongeluk" verwijderd.

Ping mijn site (pcrrules.nl) dan komt er 20ms uit. als je een dan pcextreme.nl (ander bedrijf wat webhosting aanbied) pingt dan zie je dat die site super sloom is gemiddeld 200ms. Dus bij mij zijn ze gewoon snel hoor.

Ik vind het zo raar dat er een aantal mensen zijn die het HELEMAAL nix vinden, met kilo's slechte ervaringen en dat er ook veel mensen zijn die nog nooit problemen hebben gehad.

Nou ik ken 3 mensen die het zelfde hebben als ik.
Dus bij mij is de hoop al weg gevaren.

Er zijn altijd mensen die nergens last van hebben alleen is het jammer dat die vaak niet reageren.

Ik ben benieuwd na hoeveel mensen geen problemen hebben gehad met hun, het was niet de bedoeling om te zeggen van ga meteen bij die gasten weg of zo, maar puur mijn ervaring met digitalus

rq
13/11/03, 16:19
Origineel geplaatst door Cybafish


Voor 30 euro per maand kun je behoorlijke service verwachten hoor, ik neem aan dat je per jaar bedoelt? :)
Lees de zin nog een keer ;)

Dennis
13/11/03, 16:37
Origineel geplaatst door JFK
Thnx, die digitalus ziet er nog niet echt betrouwbaar uit als ik die reviews zo lees.

Iemand nog een echte tip voor Goede en Betaalbare host? Hmm, volgens mij heeft alleen BASM nog een slechtere reputatie onder de kleine budget-hosts.

http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1373 zegt inderdaad wel aardig veel.


http://www.digitalus.nl door Mohammed / m.feddahi@home.nl van http://www.google.nl
2003-02-08 13:45:11
Al eerder heb ik hier mijn ervaringen neergezet betreffende Digitalus. Ik heb na deze negatieve ervaringen snel een aangetekende brief gestuurd. Deze kwam na twee keer pas aan om de een of andere reden. Dit was dus in December. Vervolgens dien ik een bevestigingsbrief te ontvangen van Martijn Koster, de persoon die deze zaak runt, die ik nog steeds niet heb gekregen. Ik heb ze nu al meer dan 30 keer in totaal gebeld en nog steeds komt die brief niet aan terwijl ze hem al drie keer hebben gepost. Hier laat ik natuurlijk niet bij zitten en ze zullen ditmaal een aangetekende brief naar mij sturen. Ik hoop dat die deze snel aankomt want met dit bedrijf wil ik nooit meer wat te maken hebben.Zo'n 15% was positief van de 75 reacties

Alexander
18/11/03, 04:45
Origineel geplaatst door PCR
Mijn site is er ook gehost, ik zit er nu ongeveer 10 maanden bij. de ping time is netjes 20ms

Als ik hun eigen site trace dan zie ik toch echt een US host. En een ping van 160+ ms(en dat ligt niet aan mijn crap ADSL provider)

Dennis
18/11/03, 14:55
Ze draaien beide nameservers op 1 ip.
Ze hebben mij ooit gezegd dat ze al weg waren bij RS. Toen ik zij dat digitalus.nl zelf nog in US stond, zeiden ze dat de rest wel weg was. Ze deden ook vaak over plushosting (Digitalus.nl stond op ns1.plushosting.nl/ns2.plushosting.nl). Maar ze hebben nog steeds niet alles in NL blijkbaar.

Ik zou gewoon voor een betrouwbare NL-host kiezen met aardig wat klanten en goede service/support.

Mog
18/11/03, 19:49
Nameserver nameserver1.digitalus.nl 81.17.53.155
Nameserver nameserver2.digitalus.nl 81.173.32.33


zelfs fysiek verschillend dennis, zover heb jij het niet ;)

Dennis
18/11/03, 20:38
Origineel geplaatst door Mog
Nameserver nameserver1.digitalus.nl 81.17.53.155
Nameserver nameserver2.digitalus.nl 81.173.32.33

zelfs fysiek verschillend dennis, zover heb jij het niet ;) Ze hostten ook domeinen op ns1.digitalus.nl en ns2.digitalus.nl op het zelfde ip. Echter dit is gelukkig nu verleden tijd.

Ik heb ook 2 fysiek verschillende nameservers hoor. Alleen ik gebruik meestal de 2 nameservers van de zelfde servers. Op beide servers draait bind apart.

Mog
18/11/03, 23:17
mja kan ook niet de beste oplossing imho, ik vind 3x overigens nog steeds handiger zeker in verband met de registratie van .nl domeinen bent waar je soortemet verplicht altijd 2 up en running moet hebben.

Eigenlijk moet je gewoon 1 in je eigen netwerk runnen,1 bij colo boer zus en 1 bij colo boer zo, vind ik de beste opstelling.

WebBizz
18/11/03, 23:34
Helemaal mee eens :D

Nameserver ns1.webbizz.nl 80.84.225.155
Nameserver ns2.webbizz.nl 81.173.10.45

Ander netwerk en ander datacentre. Helemaal optimaal zou dan nog een ns3 in een ander land zijn, België bijvoorbeeld.

Mog
18/11/03, 23:44
En dat dat vervloekte bind eruit en powerdns erin ^^

McRox
18/11/03, 23:55
Origineel geplaatst door DennisCitus
Ze draaien beide nameservers op 1 ip.
Ze hebben mij ooit gezegd dat ze al weg waren bij RS. Toen ik zij dat digitalus.nl zelf nog in US stond, zeiden ze dat de rest wel weg was. Ze deden ook vaak over plushosting (Digitalus.nl stond op ns1.plushosting.nl/ns2.plushosting.nl). Maar ze hebben nog steeds niet alles in NL blijkbaar.
Erg professional om je concurrent zwart te maken, zegt genoeg over je zelf lijkt me..


Origineel geplaatst door WebBizz
Helemaal mee eens :D

Nameserver ns1.webbizz.nl 80.84.225.155
Nameserver ns2.webbizz.nl 81.173.10.45

Ander netwerk en ander datacentre. Helemaal optimaal zou dan nog een ns3 in een ander land zijn, België bijvoorbeeld.

Erg mooi allemaal. rsync/loadbalance je ook de inhoud/servers? Doe je dat voor al je klanten of alleen voor je eigen site om de uptime hoog te laten lijken?

Dennis
19/11/03, 11:59
Origineel geplaatst door PlexTeam
Erg professional om je concurrent zwart te maken, zegt genoeg over je zelf lijkt me.. Ik heb er zelf ervaring mee. Ze hebben ook meerdere malen per e-mail tegen mij gelogen.

Kurt
26/11/03, 17:14
Digitalus beweerde eerst dat ze colocated servers bij ev1.net in de verenigde staten hadden maar je begrijpt natuurlijk wel dat dat gewoon bij rackshack is... ik weet overigens niet of ze nog steeds hun servers daar hebben.

Digiover
26/11/03, 17:58
Origineel geplaatst door Kurt
Digitalus beweerde eerst dat ze colocated servers bij ev1.net in de verenigde staten hadden maar je begrijpt natuurlijk wel dat dat gewoon bij rackshack is... ik weet overigens niet of ze nog steeds hun servers daar hebben.

Lees <http://groups.google.com/groups?threadm=<3facd4bc$0$135$e4fe514c@dreader6.news.xs4all.nl>> maar eens, een kleine posting over Digitalus in <news:be.providers>. Het lijkt erop dat ze hierendaar wat extra IP space inhuren, o.a. bij IO en Netholding.nl.
Tevens staan ze AXFR zonetransfers toe, neem eens een kijkje in hun DNS zou ik zeggen :-)

Edit: URL verbeterd.

Arash
01/12/03, 02:12
Speed 8.5
Uptime 8.0
Administratie 3.5
Support 5.0