PDA

Bekijk Volledige Versie : Aantal vragen voor het starten van hostingbedrijfje



Norman
12/11/03, 17:22
Ik heb al aardig wat rond gesurft hier op het forum en zit nog met enkele vraagjes voor het starten van een hosting bedrijfje.

1.
Hoe zijn de meeste van jullie begonnen, huurde jullie eerst een dedicated server of hebben jullie zelf een server gekocht en die laten co-locaten & hoe doen jullie dit met backup ?
Als bv. je hd stuk gaat of voeding brand door, noem maar iets, moet ik hier al meteen rekening mee houden bij starten ?

2.
In hoeverre is het van belang waar je servers staan?
Ik woon bv in Rotterdam en lijkt me handig als een server down gaat dat ik hier in de buurt zoals bij we-dare erbij zou kunnen, maar is dit nou veel trager dan als je bv. bij telecity of redbus zit ?

3.
Wat is nou het beste/gebruikstvriendelijkste control panel ?
Ik persoonlijk vind de demo sites van cPanel/WMP nou niet bepaald eenvoudig overkomen.
Ensim daar en tegen ziet er goed uit en vind ik erg duidelijk.
DirectAdmin doet mij beetje kinderlijk overkomen, geen strakke vormgeving waardoor overzicht verloren gaat.

4.
Naast de controlpanels wat hebben jullie nog meer voor software draaien, ik kwam iemand in een post tegen en die had dit allemaal:
ModernBill - CPanel/WHM - Kayako e-Support en LiveResponse (V2 vanaf morgen), en vBulletin.

Dit omdat alles goed geïntegreerd is.
Iemand nog andere goed geintegreerde oplossingen ?

5.
Met de vorige vraag kom ik meteen uit bij deze, ik kwam ook in een heleboel posts vragen tegen over de administratie software.
Ik ben in principe niet echt van plan hier op te bezuinigen dus wat is de beste oplossing hiervoor ?
- Ik zou zoals vele hadden aangegeven wel een pdf'je willen kunnen uitdraaien om op te sturen voor rekening.
- Offerte maken zou makkelijk zijn.
- Verder als et automatisch de afschriften van et onlinebankieren zou kunnen checken op betalingen zoals een hoop pakketten doen zou ook ideaal zijn.

integratie met panel is niet essentieel wel makkelijk.


Alvast heel erg bedankt iedereen die mij kan helpen met deze vragen.

FSCJasper
12/11/03, 17:50
Welkom op het forum ! :)

1> Ben begonnen met resellerpakket...en, nog steeds resellerpakket :) . Normaal kan je beste beginnen met een dedi. tenzij je er verstand van hebt..dan is colocated een aanrader. Bij een dedi. doen sommige leveranciers bij kapot hardware gratis vervangen,laat je dus goed informeren.

2> Als je colo wilt moet je er het liefst zo dicht mogelijk bij zitten, anders worden de downtijden te lang..We-Dare is volgens mij goed datacenter hoor..kan je goed colocaten dacht ik zo

3> Ligt eraan wat je wilt;
Cpanel : hoge reputatie, veel voordelen en laatste versie is zeer stabiel.
Direct-admin: heel makkelijk, maar zoveel voordelen heeft het niet
Ensim : Goed maar iets moeilijker en onoverzichtelijker dan overige 2

4> Redhat installatie ;) ..nee ik run geen server dus geen antwoord erop

5> De klant vragen wat ze zelf willen, altijd het handigst zolang je ze keuze geeft

Norman
12/11/03, 17:57
Thnx voor je snelle reply !!!

Ik bedoelde bij puntje 5 ... meer een boekhoudsysteem voor mezelf om de klanten in bij te houden offertes te maken rekeningen uit te sturen etc etc

FSCJasper
12/11/03, 18:05
Heb gehoord dat het administratie pakket van Davilex goed is. Ikzelf gebruik Excell in combinatie met Word. Werkt ook goed en simpel dus geen problemen mee, en facturen ed. zet ik dus allemaal in een makkelijk excel sheetje :)

Norman
12/11/03, 18:08
Een vriend van mij had Davilex dit is wat hij mij vertelde,


We hadden inderdaad vroeger Davilex. Wat een ballen pakket was dat zeg. Bij het minst of geringste liep het vast en overzichten spoorden voor geen meter (gegevens op de overzichten).

Hij gebruikt nu King, hij heeft een ander soort bedrijf...
Alleen dit is erg prijzig en was erg benieuwd naar alternatieven.

[QWS]
12/11/03, 18:23
ik gebruik ook king maar ik vind het niet extreem makkelijk. ik raad aan om iets naar je eigen wensen te laten maken, ben ik nu ook mee bezig. dan kan je alles afstemmen op wat jij wilt en handig vind.

InstantXs
12/11/03, 18:25
ik gebruik ook davilex.. is ff goed kijken hoe alles zit, maar als je alles eenmaal goed hebt, werkt het wel llekker :)

RayManZ
12/11/03, 19:10
Voor de administratie gebruik ik nu ADBplus. vooral omdat dit gratis is.

Verder zijn we nu op school bezig om een applicatie te ontwikkelen voor een bedrijf op de afdeling verkoop. Deze ga ik zelf later zo ombouwen en maken dat ik hem zelf ook kan gebruiken met alles erop en eraan.

bjorn
12/11/03, 19:48
1. Ik ben begonnen met een reseller accounts, inmiddels heb ik nu me eigen dedicated servertje....

2. Dit hangt van je doelgroep af vooral bij mij dan toch, mijn servertje staat in het datacenter Interxion. Mijn klanten hebben mij meerdere malen gevraagt waar de server stond en wilden zeker geen server in de US... Mijn doelgroep zijn wel bedrijven, dus als je op jongeren mikt is het niet zo belangrijk waar je server hebt staan.

3. cPanel vind ik heel stabiel en gemakkelijk mee werken, de licentie prijzen er van vind ik ook best niet zo duur... Voor kwaliteit betaal je altijd wel een prijsje.

4. Redhat Linux en cPanel/WHM Control Panel.

Norman
12/11/03, 19:54
en hoe doen jullie dat nou dan met backup voor je sites ?

En kan ADBplus ook je bankgegevens importeren/inlezen ?
(En daar dus zien wie betaald heeft en wie niet enz)
Want op de site van ADB staat niet erg duidelijk wat de features allemaal zijn ....

root
12/11/03, 20:39
En weer een beun de haas op de markt. zugt.

WebBizz
12/11/03, 21:08
Origineel geplaatst door FSCJasper
Bij een dedi. doen sommige leveranciers bij kapot hardware gratis vervangen,laat je dus goed informeren.

Bij een dedicated server huur je de server, le leverancier is eigenaar van de server en is dan ook diegene die hardwarematige problemen moet oplossen. Gratis uiteraard. Dit is naar mijn weten gewoon normaal en echt geen uitzondering, dit in tegenstelling tot managed services, die niet standaard hoeven zijn bij een dedicated server.

WebBizz
12/11/03, 21:09
Origineel geplaatst door Norman
3.
Wat is nou het beste/gebruikstvriendelijkste control panel ?
Ik persoonlijk vind de demo sites van cPanel/WMP nou niet bepaald eenvoudig overkomen.
Ensim daar en tegen ziet er goed uit en vind ik erg duidelijk.
DirectAdmin doet mij beetje kinderlijk overkomen, geen strakke vormgeving waardoor overzicht verloren gaat.

Heb je al eens naar Plesk gekeken?
http://www.plesk.com

FSCJasper
12/11/03, 21:22
Origineel geplaatst door WebBizz


Bij een dedicated server huur je de server, le leverancier is eigenaar van de server en is dan ook diegene die hardwarematige problemen moet oplossen. Gratis uiteraard. Dit is naar mijn weten gewoon normaal en echt geen uitzondering, dit in tegenstelling tot managed services, die niet standaard hoeven zijn bij een dedicated server.

Nou..ken er enkeling die je wel laten betalen bij defect hardware..maar dan wel als je zelf een fout hebt gemaakt waardoor het kapot kon gaan( harddrive door iets verrekt ofzo) ookal neit bij server gekomen maar door bepaald script te uploaden waardoor het kapot gaat..telt dat standaard dan nog? ;)

Norman
12/11/03, 22:08
maar voor et even :)
Wat is nou echt een goed boekhoud pakketje ?
ik zag ook dat veel mensen modernbill gebruikte ... is dat wat ?
PHPManager zag er ook erg ok uit ... jammer genoeg doet die geen pdf ...
Wat zijn de goeie/beste freeware oplossingen en wat de beste betaaloplossingen ?

Stroker
12/11/03, 22:27
Origineel geplaatst door FSCJasper


Nou..ken er enkeling die je wel laten betalen bij defect hardware..maar dan wel als je zelf een fout hebt gemaakt waardoor het kapot kon gaan( harddrive door iets verrekt ofzo) ookal neit bij server gekomen maar door bepaald script te uploaden waardoor het kapot gaat..telt dat standaard dan nog? ;)

Moet je mij vertellen hoe je met een script je HDD perongeluk kapot maakt?

OeliBoelie
12/11/03, 22:28
Wil ik ook wel es weten jasper...

Peter
12/11/03, 22:38
Is er niet eens ooit iemand slim genoeg geweest om een stukkie adminsoftware speciaal voor de hosting-/designscene te schrijven?

Ik wil dus éénmalig (!!) in kunnen voeren dat Jantje met klantnummer 1 een hostingpakketje 10 MB heeft en dat die per kwartaal gefactureerd moet worden. Zo stel ik al mijn klanten in en druk ik 1 keer per maand op de 'FACTUREER'-knop waardoor alle facturen die die maand de deur uit moeten automatisch worden gegenereerd met oplopend factuurnummer en in 2-voud worden geprint. Dat ik na 14 dagen ook automatisch herinneringen kan laten maken enz..

Gat in de markt wellicht?

Pantsy
12/11/03, 22:52
Modernbill perhaps?

Norman
13/11/03, 00:14
Origineel geplaatst door TrancePitt
Modernbill perhaps?

Modernbill
ClientExec
PHPmanger (deze is gratis)

Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden zijn er nog meer ?

jasperad
14/11/03, 10:30
Origineel geplaatst door Peter
Is er niet eens ooit iemand slim genoeg geweest om een stukkie adminsoftware speciaal voor de hosting-/designscene te schrijven?

Ik wil dus éénmalig (!!) in kunnen voeren dat Jantje met klantnummer 1 een hostingpakketje 10 MB heeft en dat die per kwartaal gefactureerd moet worden. Zo stel ik al mijn klanten in en druk ik 1 keer per maand op de 'FACTUREER'-knop waardoor alle facturen die die maand de deur uit moeten automatisch worden gegenereerd met oplopend factuurnummer en in 2-voud worden geprint. Dat ik na 14 dagen ook automatisch herinneringen kan laten maken enz..

Gat in de markt wellicht?

Nee al lang niet meer, wij hebben sinds begin deze maand een hosting bedrijf en we werken met Davi-Account. Daar kan werkelijk alles in. Als je een uurtje zoeken aan een goed programma besteed vind je er legio die kunnen wat jij wilt. Natuurlijk meestal niet van de gratis troep maar gewoon goede pakketten.

reneovertoom
15/11/03, 14:40
Waar kan je PHPmanger gratis downloaden dan? Ben wel benieuwd, wil een en ander proberen, maar met google is het onvindbaar.

roland
15/11/03, 14:50
www.phpmanager.com?

WebBizz
15/11/03, 14:56
Origineel geplaatst door reneovertoom
Waar kan je PHPmanger gratis downloaden dan? Ben wel benieuwd, wil een en ander proberen, maar met google is het onvindbaar.

ONVINDBAAR???
http://www.google.nl/search?q=phpmanager&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Norman
15/11/03, 14:57
onvindbaar is inderdaad erg gek ...
Maar zijn hier al mensen die PHPManager gebruiken ?

TMourik
15/11/03, 15:02
phpmanager is niet gratis volgens mij hoor?

Includes:
- Unlimited access to phpManager support forums
- 6 months of free updates and email support
- Webhost Manager Module
- Only $40

Norman
15/11/03, 15:05
Ow dat had ik begrepen, dacht dat ie onder de gpl viel...
Dan kun je et meestal wel downloaden zonder support........

reneovertoom
15/11/03, 15:09
Ja HEHE !! Logisch dat ik hem niet vond, in die post stond MANGER ipv MANAGER ;) haha Ik vond het al zo'n vreemde naam :D

Norman
15/11/03, 15:15
lol :)
hihi tja what can I say ... foutje hehe ;)

reneovertoom
15/11/03, 15:17
Origineel geplaatst door Norman
lol :)
hihi tja what can I say ... foutje hehe ;)
Indd :D
Maarre....geen teken van *gratis* leven te bekennen. IMO is het gewoon een betaalde dienst / product ?

Norman
15/11/03, 15:28
Dit pakket is niet duur en ziet er erg goed uit, lekker simpel en ondersteuning voor de meeste dingen?
Wat ontbreekt hier volgens jullie aan aan features ?

http://www.perlbill.com

of nog een betere

http://www.lpanel.net/

is nog goedkoper :)

Norman
15/11/03, 15:44
en een gratis versie !!!
http://www.phpcoin.com/

jep jep heb ehm gevonden .. deze is ECHT gratis :)

reneovertoom
15/11/03, 15:54
[stadion ZANG mode] Norman is de man van Rotttturdam!!![/stadion ZANG mode] :D

Norman
15/11/03, 16:38
Nou moet ik zeggen dat ik na beetje te surfen echt 100'den programma's tegenkom tussen de € 0 en € 200 die naar mijn id hetzelfde doen als modernbill...

Zijn er bijvoorbeeld ook bekenden met deze ?

http://www.whmautopilot.com/

reneovertoom
15/11/03, 16:45
0 euries die hetzefde kan als modernbill ? Mag jij me wat links geven :)

Peter
16/11/03, 20:40
Allemaal leuk en aardig... Maar ik als ik mn administratie nu offline wil houden?

Norman
16/11/03, 20:43
draai je et toch lokaal op een servertje of je eigen pc ;)
nee ik heb geen id ... dit kwam ik allemaal tegen to nu toe aan software voor hosting bedrijven ...

Peter
16/11/03, 20:56
Ja, da's een mogelijkheid.. Maar wat ik eigenlijk zoek is gewoon zo'n stukkie software met klantenbestand, facturen, offertes, artikelenbestand, eventueel personeelsbestand. Ik ben ook nog zo ouderwets dat ik mijn facturen per post stuur ;)

Administratiesoftware genoeg, maar al die dure pakketten geven mij niet de mogelijkheid om mijn klant X elk kwartaal automatisch dat 10MB op zn factuur te geven. Alles werkt op order-factuur basis..

Norman
16/11/03, 20:59
bij http://www.whmautopilot.com/
kon je al deze dingen en ze in .doc uitprinten (mooie facturen)....
zo'n koppeling met de cp is voor mij ook niet zo belangrijk maar de features voor de rest .. bv zo'n tickertape systeem is wel erg handig.
Verder komt er eind vd maand een nieuwe versie uit als ik et goed heb die grote veranderingen mee bracht dus ben benieuwd ...
zoals et er nu uitziet is dit het programma wat ik ga gebruiken ....

Peter
16/11/03, 21:06
Geinig... bestaat dit ook ism Plesk??

mihosnet
16/11/03, 21:19
Ik dacht dat zoiets ook te vinden was voor Plesk op myplesk.com, maar weet het niet zeker..

AlfaHosting
16/11/03, 22:58
Iemand ervaringen met X-COunt ?

http://www.databecker.nl/professioneel/xcount/index.html

Norman
18/11/03, 00:23
Origineel geplaatst door reneovertoom
[stadion ZANG mode] Norman is de man van Rotttturdam!!![/stadion ZANG mode] :D

Als je ehm geprobeerd heb geef ff seintje wat je er van vond ;)

reneovertoom
19/11/03, 16:02
Not yet ;) Ik zit er aan te denken om alles via Access te doen. Kost een hoop tijd indd, maar dan is het wel op maat :\

Norman
20/11/03, 11:58
Zijn er trouwens nog mensen bekent met het Control Panel H-Sphere ?
http://www.psoft.net/

Ziet er op zich best gebruiksvriendelijk uit.....