PDA

Bekijk Volledige Versie : game hosting



Snofroe
12/11/03, 00:46
Ik ben in de eerste fase van market onderzoek voor game hosting.
De financiele kand heb ik wel zo'n beetje uitgewerk, ik ben nu vooral bezig om te kijken of er voldoende vraag is om concurerende prijzen aan te kunnen bieden.

hoeft er nog iemand tips waar ik de gegevens over aantal potentiele klanten vandaan kan halen?

Rik
12/11/03, 01:17
Origineel geplaatst door Snofroe
(knip)..... ik ben nu vooral bezig om te kijken of er voldoende vraag is om concurerende prijzen aan te kunnen bieden.

Concurerende prijzen creeƫren een markt toch ?... als je maar daadwerkelijk concurerend bent ;)

UbErZ
12/11/03, 01:26
Het is lullig om het zo te stellen, maar de gameserver markt is echt helemaal uitgemolken. (weerhoud je er niet van om iets op te starten, zie het meer als een waarschuwing)

Je kunt je een stuk beter richten op bv webhosting e.d. :)

rq
12/11/03, 13:07
Verzadigd is misschien nog een betere term :)

Als je nou een jaartje of twee/drie terug op dit idee was gekomen.. Toen bestond er in NL nog maar 1 gameserver aanbieder (RentOne).

Grumpy
12/11/03, 14:46
Het is gek dat iemand eerst de financiele kant heeft uitgewerkt en dan pas na gaat of er wel voldoende vraag naar is.

Als je echt iets met gameservers wil doen, bekijk je concurrentie.
Kijk wat ze leveren, luister naar hun klanten, luister naar wat de (potentiele) klanten anders willen zien dan dat er nu aangeboden wordt. Combineer dat met de positieve dingen van de huidige gameserver-verhuurders. Werk het helemaal uit. Bekijk dan het financiƫle plaatje eens goed. Als je plan zodanig goed is uitgewerkt, maakt het niet echt veel uit of je goedkoper of net iets duurder bent dan ... (vul maar in)...

bjorn
12/11/03, 15:02
Er is toch inderdaad wel vraag naar gameservers, ik wil dit zelf toekomstig gericht ook gaan aanbieden, alleen is dat voor de toekomst, je mag je prijzen zeker niet te hog houden, ga toch wel iets lager leggen dan cuncurentie, voor jongeren maakt een euro per maand veel uit, het zijn zij ook die meestal beginnen met een gameserver...

wdv
12/11/03, 15:28
Er is zeker nog wel vraag naar Gameserver hosting.

Ik denk dat je je het best kan onderscheiden van de rest door wat extraatjes er bij te geven (zoals shells e.d.)

seth
12/11/03, 15:52
Een totaalpakket voor gamers spreekt volgens mij idd wel aan.

Zoals wdv reeds aanhaalde met shells erbij, voor bnc's bijv.

Er even van uitgaande voor cs clans (5vs5)
- 12 slots gameserver (private/public)
- Voice Comm. server (ventrilo/teamspeak)
- x-aantal bouncers
- 10-slots HLTV (eventueel op te starten via webbased panel ofzo)

Bovenstaande is maar een voorbeeld... Zelf ben ik ook wat actief bij een DoD clan ondanks m'n leeftijd (niet zo oud, maar toch ouder dan het gemiddelde :D ) En een tijd terug waren wij op zoek naar zo'n totaaloplossing, maar helaas zijn we die niet tegengekomen... Ondertss hebben we een eigen server die colocated in BE staat waarop we zelf verschillende servers draaien (DoD, CS, ventrilo, bnc, HLTV), maar dat is naast de kwestie...

In het kort: een totaalpakket kan er voor zorgen dat je je kan onderscheiden van de concurentie imo :)