PDA

Bekijk Volledige Versie : Andere locatie HostMerk Meeting !!



Rik
11/11/03, 13:38
De personen die deelnemen en zich bij mij hebben gemeld de afgelopen dagen hebben net een e-mail ontvangen met de nieuwe locatie voor de Meeting.


Mocht je deze mail nog niet hebben ontvangen, stuur mij dan even een PM, krijg je hem alsnog.

Nieuwsbrief aanmelden ?: houmijopdehoogte@hostmerk.nl

Deimos
11/11/03, 13:55
Waarom de lokatie / onderwerpen niet openbaar maken en op die manier alvast een grotere groep geinteresseerde trekken die mee gaan discusiëren aanstaande zaterdag?

Deimos
11/11/03, 13:55
Waarom de lokatie / onderwerpen niet openbaar maken en op die manier alvast een grotere groep geinteresseerde trekken die mee gaan discusiëren aanstaande zaterdag?

Rik
11/11/03, 14:04
Origineel geplaatst door Deimos
Waarom de lokatie / onderwerpen niet openbaar maken en op die manier alvast een grotere groep geinteresseerde trekken die mee gaan discusiëren aanstaande zaterdag?

Sinds september zijn er zoveel kansen geweest om je hier mee te bemoeien, ik heb wel 10 oproepen geplaatst.

Deze bespreking gaat over de oprichting van de stichting, en de te volgen strategie...
Is niet iets dat op dit moment voor iedereen belangrijk is, dat het nu gaat gebeuren echter wel !

Vindt het een beetje raar dat er maanden geen reacties komen (buiten die van de bestaande groep), en dat men nu ineens met alle geweld wenst te komen....

De dag na de meeting komt er een uitgebreide nieuwsbrief naar buiten met alles wat besproken is.
De animo voor deze brief is hoog te noemen ;)

het gaat zaterdag a.s. niet zo zeer om een discussie, die hebben we inmiddels al achter de rug, het gaat er nu om wat het beleid gaat worden.

UbErZ
11/11/03, 14:09
Origineel geplaatst door Deimos
Waarom de lokatie / onderwerpen niet openbaar maken en op die manier alvast een grotere groep geinteresseerde trekken die mee gaan discusiëren aanstaande zaterdag?

Ik ben het hier wel mee eens. Eerst een openbare discussie, en daarna op een later tijdstip met "de kern" daarop verder gaan.

Ik denk dat iedereen hier (uitzonderingen daar gelaten) wel goede inbreng kan hebben wat betreft het hostmerk.

Rik
11/11/03, 14:13
Origineel geplaatst door UbErZ


Ik ben het hier wel mee eens. Eerst een openbare discussie, en daarna op een later tijdstip met "de kern" daarop verder gaan.

Ik denk dat iedereen hier (uitzonderingen daar gelaten) wel goede inbreng kan hebben wat betreft het hostmerk.

Nogmaals: die discussie hebben we net achter de rug, we hebben 4 maanden en 5000 posts erover gedaan om het geheel zo te vormen zoals het nu is...:D

De gene die niet aan die discussie hebben meegedaan hebben dat aan zichzelf te danken !

We hoeven geen discussies meer te hebben, nu is het zaak om de paar opties die er zijn tegen elkaar af te wegen...
Vooruitgang....

UbErZ
11/11/03, 14:15
Origineel geplaatst door Rik


Nogmaals: die discussie hebben we net achter de rug, we hebben 4 maanden en 5000 posts erover gedaan om het geheel zo te vormen zoals het nu is...:D

De gene die niet aan die discussie hebben meegedaan hebben dat aan zichzelf te danken !

We hoeven geen discussies meer te hebben, nu is het zaak om de paar opties die er zijn tegen elkaar af te wegen...
Vooruitgang....

Okay, you are the boss :)

Rik
11/11/03, 14:32
Origineel geplaatst door UbErZ


Okay, you are the boss :)

Mwa, niet echt he ;)
Er is mij toen gevraagd om het idee dat ik zelf heb opgestart (daarom kwam ik in eerste instantie op dit forum), ook een beetje in goede banen te gaan brengen...

Het bestuur heeft de uiteindelijke leiding, en daar zal ik waarschijnlijk wel deel van uit gaan maken.

Deimos
11/11/03, 14:50
O.a. ben ik benieuwd hoe het geheel eruit gaat zien, want welke functies gaat de stichting vervullen en vooral wie is de uitvoerende en wat is het voordeel voor de aangesloten hosters? (behalve een keurmerk waarvan ik de beoordelings beginsellen heb gezien.)

En vooral wat wordt het, een branchevereniging of een keurmerk. Naar mijn idee is vooral het eerst noodzakelijk een keurmerk niet, want er zijn immers zoveel dingen die niet tot nauwlijks zijn te valideren..... Maar ach we zullen zien wat de uitkomst is en dan zal ik mijn kritiek geven (uiteraard onderbouwd).

Grumpy
11/11/03, 14:57
Op het forum is al vaker het een en ander gevraagd. Ook werd een uitnodiging geplaatst voor mensen die naar de bespreking wilde komen.

Er is nu een zaal gehuurd en ineens willen er veel meer mensen komen. Dat past niet, men had zich moeten aanmelden toen de uitnodiging geplaatst werd.

HGM
11/11/03, 16:04
Origineel geplaatst door Grumpy
Er is nu een zaal gehuurd en ineens willen er veel meer mensen komen. Dat past niet, men had zich moeten aanmelden toen de uitnodiging geplaatst werd. Het wel of niet willen komen heeft toch niets te maken met het meteen (nu dus) openbaar maken van de huidige informatie?

Ik ben het volledig met Deimos eens dat een echte branchevereniging een stuk waardevoller zou zijn dan een keurmerk; maar misschien dat ik (en anderen) dit wel anders zien als er daadwerkelijk informatie beschikbaar is. Daarnaast zijn de ontwikkelingen absoluut wel interessant om te volgen, maar om er actief aan mee te werken moet men ook wel tijd hebben!

Rik
11/11/03, 16:17
Nogmaals, alles komt naar buiten NA de bespreking, het is toch geen doen om nu zaken hier te plaatsen die straks weer veranderen ?

Wil je alvast wat criteria weten waaraan bedrijven o.a. moeten gaan voldoen ?

Grumpy
11/11/03, 16:25
Origineel geplaatst door Deimos
O.a. ben ik benieuwd hoe het geheel eruit gaat zien, want welke functies gaat de stichting vervullen en vooral wie is de uitvoerende en wat is het voordeel voor de aangesloten hosters? (behalve een keurmerk waarvan ik de beoordelings beginsellen heb gezien.)

En vooral wat wordt het, een branchevereniging of een keurmerk. Naar mijn idee is vooral het eerst noodzakelijk een keurmerk niet, want er zijn immers zoveel dingen die niet tot nauwlijks zijn te valideren..... Maar ach we zullen zien wat de uitkomst is en dan zal ik mijn kritiek geven (uiteraard onderbouwd).
Allereerst vertel ik dat deze dingen zaterdag besproken worden. (Wat hierboven staat, en wat hieronder komt.) Wellicht vertel ik meer dan wat voor jullie op dit moment van belang is, maar dat maakt niet uit. Het zijn geen geheimen ofzo.

Branchevereniging of keurmerk
Het zal waarschijnlijk een keurmerk worden.

Een branchevereniging is vooral gericht op de branche, de hosters, terwijl een stichting (keurmerk) vooral gericht is op consumenten.

Om het even objectief te brengen: Er zijn geluiden van hosters over hosters die de markt vervuilen. Aan de andere kant zijn er ook geluiden van consumenten die het dupe zijn van verschillende hosters.

Het oprichten van een branchevereniging heeft vrijwel geen waarde voor de consumenten. Een keurmerk kan echter de rotte appels links laten liggen. Het keurmerk helpt dus consumenten bij hun host-keuze.

Wat is nou het voordeel voor de hosters? Het keurmerk kan voor de keurmerkhoudende hosters het vertrouwen van de consumenten terugwinnen. Dit lijkt mij belangrijker en nuttiger dan een branchevereniging die rotte appels probeert aan te pakken.


Het keuren en andere functies
Uiteraard is het keurmerk geen garantie voor consumenten dat ze een goede aankoop doen. Vandaar dat wij ook de klachten van consumenten over de hosters zullen gaan behandelen. Het is overgens niet de bedoeling dat wij het supportcentrum van de hosters worden.
Klachten worden behandeld en kunnen invloed hebben op het keurmerk van de hoster. Er wordt uiteraard rekening gehouden met valse beschuldigingen.

Eventueel kan de stichting een bemiddelende rol spelen bij conflicten. We kunnen vast wel tot een oplossing komen die zowel bevredigingd is voor de consument als voor de hoster.

Andere opmerkingen
Er wordt gekeurd met een aantal criteria. Keuringen worden niet door hosters verricht. Waarschijnlijk wordt een bedrijf door 2 keurders gekeurd. Daarna komt de keuring bij een controleur. Die controleert de keuringen. (Werken de keurders nog serieus en objectief? Verschillen de keuringen onderling niet teveel van elkaar?) De controleur bepaalt dan wat er gebeurt: een bedrijf krijgt het keurmerk/ een bedrijf krijgt het keurmerk niet/ een bedrijf wordt opnieuw gekeurd.

De keuringen worden uitsluitend door de keurders uitgevoerd, en de controleur voert geen keuringen uit. Ook behandelen de keurders de klachten.
Verder is het zo dat bestuursleden geen invloed hebben op de keuringen. Het is niet ondenkbaar dat er meerdere organen komen. Bijvoorbeeld een klachtencommissie die de klachten behandeld in plaats van de keurders. Of een raad van keurmerkhouders die de hosters vertegenwoordigen.

Ik hoop dat dit stukje meer duidelijkheid heeft geboden. Ik zeg het nog een keer: Wat hierboven staat, staat nog niet vast. Zaterdag wordt alles besproken.

Commentaar (zowel positief als negatief) is welkom.

Savvas
11/11/03, 16:58
Beste Rik,

Ik heb ook een e-mail van je ontvangen met de locatie en dergelijke. Echter vroeg ik me af of ik nou ook word verwacbt zaterdag? Dat is me dus niet helemaal duidelijk.

Zoja moet ik even wat dingetjes gaan verschuiven dus laat het tijdelijk weten aub :)

Mvg,

Savvas

Rik
11/11/03, 17:03
Origineel geplaatst door NetRouting
Beste Rik,

Ik heb ook een e-mail van je ontvangen met de locatie en dergelijke. Echter vroeg ik me af of ik nou ook word verwacbt zaterdag? Dat is me dus niet helemaal duidelijk.

Zoja moet ik even wat dingetjes gaan verschuiven dus laat het tijdelijk weten aub :)

Mvg,

Savvas

Ja, je had aangegeven graag te komen toch ?
Ik hoop dat je het kunt verplaatsen (je huidige afspraken) en dus inderdaad aanwezig kunt zijn...

Savvas
11/11/03, 20:20
Origineel geplaatst door Rik


Ja, je had aangegeven graag te komen toch ?
Ik hoop dat je het kunt verplaatsen (je huidige afspraken) en dus inderdaad aanwezig kunt zijn...

Ik doe me best. Je hoort tijdig van me :)

PS Had het geloof ik niet aangegeven maar begreep er uit dat ik werd verwacht, ik ga even kijken wat ik kan verschuiven want vind het wel belangrijk om er bij te zijn.

chester
11/11/03, 22:51
Grumpy, bedankt voor deze informatie tot dusverre. Ik heb mij er tot nu toe nog niet echt in gemengd, al is het alleen maar dat ik vrij recentelijk pas op dit forum ben beland. :)

Maar, deze info geeft mij een duidelijker beeld waar jullie (we) over praten.

Ik wacht de nieuwsbrief met nieuwsgierigheid af, ook al heb ik al wat vraagjes als "hoe komen alle hosters "op tijd" te weten van dit keurmerk", en "geeft men zelf aan wanneer men denkt keurmerk-klaar te zijn, voordat er gekeurd wordt, om de tijd te krijgen aan bepaalde eisen/normen te gaan voldoen" etc....

Grumpy
12/11/03, 14:13
Ik heb geen informatie over de marketing, ik kan daar ook niets over vertellen.

Een hoster betaalt om gekeurd te worden. Hosters die zich niet aanmelden, worden niet gekeurd.

Rik
12/11/03, 14:53
Ik kan wel even een toelichting geven op het in de markt zetten van het keurmerk.

De rol van het bestuur...
In het bestuur zitten sowieso al drie mensen die erg op marketing gericht zijn.
Drie - vier ondernemers als bestuursleden is naar ons idee goed voor de continuïteit en financiële positie van de stichting (het is wel de bedoeling dat we jaren meegaan).

Het bestuur zal o.a. zorg dragen voor de volgende zaken:

1) De organisatie van de stichting, de opzet en de structuur
2) De registraties, deponeringen en wettelijke verplichtingen
3) Het financiële gedeelte | de boekhouding (penningmeester + extern)
4) De marketing rondom HostMerk en de juiste lancering ervan.
5) Toenadering tot de landelijke pers
6) Administratie (keuringen - deelnemers) en uitbetaling medewerkers

Om nu even jouw vraag te behandelen, pakken we even punt 4 en 5 eruit.

De Marketing rondom HostMerk...
Er wordt een uitgebreid draaiboek in elkaar gezet.
Dit draaiboek zal twee campagnes bevatten.
Het keurmerk heeft twee doelen, en ook twee doelgroepen daardoor:

1) De webhostingmarkt --> webhosters (legaal & illegaal (!))

2) De consument (zakelijk & particulier)

De twee groepen dienen onafhankelijk van elkaar benaderd te worden, en dat betekend twee campagnes.
Ook de tijdstippen zijn anders.
De bedrijven worden als eerste benaderd, de markt dus.
Persoonlijk ben ik van mening dat dit niet gaat gebeuren via de spam methode die "K.v.K. register" heet ;)
Ik denk dat de bedrijven die serieus met hun Business bezig zijn, zelf de markt (en dus forums, pers e.d.) in de gaten houden, en dus op die manier ons zullen vinden.

Het is de bedoeling om voor de landelijke campagne dus een X-aantal bedrijven te hebben gekeurd.
Dit zal waarschijnlijk gaan gebeuren met een korting op de inschrijving.

De landelijke campagne, om Hostmerk echt in de markt te zetten zal daarna plaatsvinden (waarom er gerucht aan geven als er nog geen bedrijven zijn met het keurmerk ?).

Deze campagne gaat opvallen, dat is het enige dat ik er nu even over kwijt wil ;)

Ik hoop dat je ook hier iets aan hebt alvast, dat je ziet dat er aan gewerkt wordt in ieder geval ;)

[QWS]
12/11/03, 19:26
Ik zal het misschien al vaker gezegd hebben maar nogmaals een erg goed en leuk idee. mijn vraag is alleen HOE gaan jullie die keuringen doen?

Rik
12/11/03, 19:33
Origineel geplaatst door [Liver]
Ik zal het misschien al vaker gezegd hebben maar nogmaals een erg goed en leuk idee. mijn vraag is alleen HOE gaan jullie die keuringen doen?

Dat is weer een heel apart verhaal, de nieuwsbrief maandag zal de definitieve procedure bevatten, ik kan daar nu nog even weinig over zeggen omdat we pas zaterdag a.s. de eerste goeie (face-to-face) bespreking hebben.

Ik zorg dat er maandag (misschien zondag avond al) een zeer duidelijke, en vrij uitgebreide nieuwsbrief komt.

chester
12/11/03, 19:39
Een kompleet antwoord Rik, dank daarvoor!

[QWS]
12/11/03, 22:21
Origineel geplaatst door Rik


Dat is weer een heel apart verhaal, de nieuwsbrief maandag zal de definitieve procedure bevatten, ik kan daar nu nog even weinig over zeggen omdat we pas zaterdag a.s. de eerste goeie (face-to-face) bespreking hebben.

Ik zorg dat er maandag (misschien zondag avond al) een zeer duidelijke, en vrij uitgebreide nieuwsbrief komt.

ik neem aan dat als je een emailtje heb gestuurd naar houmijopdehoogt@hostmerk.nl dat je dan die brief krijgt. Bedankt voor het antwoord.

Rik
12/11/03, 22:27
Origineel geplaatst door [Liver]


ik neem aan dat als je een emailtje heb gestuurd naar houmijopdehoogt@hostmerk.nl dat je dan die brief krijgt. Bedankt voor het antwoord.

Klopt ;)

next monday

Deimos
17/11/03, 21:59
De maandag is bijna voorbij, is de nieuwsbrief inmiddels al uit?

Pantsy
17/11/03, 22:18
Ja ik zit er ook op te wachten eigenlijk :D

Dreas
17/11/03, 22:19
Er wordt achter de schermen hard aan gewerkt! Eventjes geduld nog :)

Rik
17/11/03, 22:35
We willen graag met één duidelijke verklaring, via verschillende kanalen naar buiten treden, de mensen die zich hebben aangemeld voor de nieuwsbrief zullen het iets eerder te horen krijgen.

Ik hoop dat jullie ons even de tijd willen geven ;)

mdf
18/11/03, 00:09
Nog niets en maandag is alweer voorbij :(

Maargoed, beter wat langer wachten op goed werk.....

Rik
18/11/03, 01:02
Origineel geplaatst door melchior
Nog niets en maandag is alweer voorbij :(

Maargoed, beter wat langer wachten op goed werk.....

;) en zo is het !

Keuningen
18/11/03, 17:09
is de nieuwsbrief al uit?

Rik
18/11/03, 17:32
Origineel geplaatst door Keuningen
is de nieuwsbrief al uit?

heb je je aangemeld ?

Keuningen
18/11/03, 17:36
jah volgens mij wel...

Rik
18/11/03, 18:03
heb je al iets ontvangen ?...

host3000
18/11/03, 19:08
Hoi rik,

Ik kon zaterdag helaas niet. Volgens mij heb ik nu geen toegang tot het ...merk forum (meer). Hoe kan ik in het bezit komen van een verslag? Klopt het trouwens dat dat forum nu voor mij dicht is, of bestaat het niet meer?

Rik
18/11/03, 19:12
Het is momenteel even alleen open voor de gene die aanwezig waren, sorry, maar we willen even knopen doorhakken.

Nogmaals, we brengen vandaag/morgen meer naar buiten, dan zal e.e.a. duidelijk worden ;)

UbErZ
18/11/03, 20:29
Ik heb me toch echt aangemeld voor de nieuwsbrief, maar nog niets ontvangen :(

Rik
18/11/03, 20:40
Origineel geplaatst door UbErZ
Ik heb me toch echt aangemeld voor de nieuwsbrief, maar nog niets ontvangen :(

Ik heb ondertussen al 4 x geschreven dat er iets aan komt ;)