PDA

Bekijk Volledige Versie : 45 mbit amsterdam naar rotterdam



Alexander
11/11/03, 03:10
Er was niet echt een geschikt forum voor deze vraag, dus maar hier.

Stel ik zou vanuit amsterdam vanaf een willekeurige locatie waar ik mijn verkeer afneem een 45mbit lijn willen trekken naar mijn locatie in rotterdam(niet ver buiten het centrum) Deze lijn moet in de toekomst wel te upgraden zijn naar 155 mbit ofzo.

Hoe zou ik dit dan doen, en wat zou het kosten. Waar kan je terecht voor zulke dingen?? Iemand advies?

Thanks

Alexander

TMourik
11/11/03, 08:29
hiervoor zou je gewoon contact op moeten nemen met de KPN. Ik denk dat je toch moet denken aan een bedrag van 10.000 euro in de maand.

http://www.kpn.net/ias/support/voorwaarden/ias_dienstbeschr.doc
http://www.internetdiensten.nl/

Alexander
11/11/03, 08:33
Dat zijn flinke bedragen?!?! Hoe doet wedare, intermax of luna dit dan bijvoorbeeld. Zeker met de prijzen van wedare kan ik me niet voorstellen dat ze een paar keer 10.000 betalen voor een aantal lijntjes richting Amsterdam

TMourik
11/11/03, 08:38
jij praat over een huurlijn van locate X naar locatie Y dat is wat anders dan de lijnen die tussen AMS-IX en rotterdam liggen (wedare)

Ter vergelijking:

2300/2300 (kbit/kbit) - overboeking 1:1 - 1255,- per maand
2300/2300 (kbit/kbit) - overboeking 1:10 - 425,- per maand

nieuwsgierigheid: zou je kunnen vertellen waarvoor je die lijn wilt nemen?

Alexander
11/11/03, 09:14
Op dit moment huur ik een suite. En ik wilde het eigenlijk meer in eigen beheer hebben.
Ik wilde dus eigenlijk even weten wat daarvoor de opties waren. Ik had hier al verschillende bedrijven gezien(bijv in het noorden van het land) die iets soortgelijks hadden gedaan, ook een glasvezel laten trekken enzo. En ik was dus benieuwd naar de prijzen.
10.000 is alleen erg veel. Zijn daar geen andere oplossingen voor? Ik kan me niet voorstellen dat bedrijven op deze manier een aansluiting zullen regelen, aangezien de kosten per mbit dan de pan uit rijzen. met alleen die lijn ben je er natuurlijk nog niet.
zo'n 1:1 ams-ix aansluiting vind ik overigens ook nog vrij duur. En daar komt dan nog een transit link bij ook.

UbErZ
11/11/03, 10:38
Hoi Alexander,

Wellicht kunnen de jongens van http://www.dataregiocentre.nl/ je helpen? Deze jongens hebben een mooie deal met multikabel gesloten en hebben hier in Noord Holland een eigen datacentertje opgezet.

Wellicht zou je ze kunnen mailen?

joske
11/11/03, 21:19
Een lijn naar een telecomknooppunt is vaak genoeg, je hoeft niet een volledige link te hebben naar Amsterdam. In Rotterdam naar bijvoorbeeld de Spaanse Kubus waar je IP Transit kunt kopen van vele partijen.
Kijk ook even naar dark fiber van bijvoorbeeld Eurofiber.

Ijsbox
12/11/03, 13:27
Als ik jou was zou ik eens mailen/bellen naar versatel, die hebben een netwerk dat op veel bedrijven terreinen in de randstad ( en daarbuiten) komt. Als je in de buurt van een man/handhole van hun netwerk zit kan je een glas verbinding naar je bedrijfspand krijgen.

Volgens mij lopen hun aansluitingen standaard op 155mbit maar je kunt dit in eerst instantie laten knijpen tot de 34mbit die je wilt....

Toen ik dit een paar jaar geleden in Utrecht uitzocht vielen de prijzen reuze mee!

Laat even weten wat voor prijs ze zeggen, ben wel nieuwsgierig :)