PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijsverhoging



montu
08/11/03, 15:23
Hallo,

Ik wil mijn klanten een nieuwe (hogere) prijs berekenen.
Hoe kan ik dit het beste doorvoeren?
En zijn er misschien voorbeeld brieven?

Maakt mijn werk een stuk makkelijker namelijk...

MVG
Rot

Rick L.
08/11/03, 15:38
Je klanten informeren. Het meest klantvriendelijke is natuurlijk dat voor bestaande klanten dezelfde prijs blijft gelden, als je dit niet weet moet je ze er wel op attent maken dat ze ook weg mogen. Is wel zo klantvriendelijk.

Natuurlijk de reden vermelden waarom het omhoog gaat (betere service ofzo;))

Succes!

[QWS]
08/11/03, 19:41
Gewoon een nette brief met de nieuwe prijzen. Maar als ik jouw was zal ik gewoon voor de klanten die je al hebt dezelfde prijs blijven bereken. tenminste ik neem aan dat je op die prijzen geen verlies maakt..

bjorn
08/11/03, 19:53
Zo als al gezegt is gewoon een brief opstellen met de desbetreffende informatie waarom je de prijs verhoging door voerd, je zult waarschijnlijk wel een paar klanten verliezen, maar meestal blijven de meeste wel... Een kleine prijs verhoging dan blijft iedereen, en zeker als ze een betere service krijgen he :-)

reneovertoom
08/11/03, 20:25
Ik denk dat hosting prijs in-elastisch is om het maar zo te noemen. Wanner jij je prijzen ietwat (moet wel binnen de perken blijven imho) verhoofd, dan zullen de klanten blijven MITS er vaak problemen met de host (jij dus) waren. Dus als je zeker van "je zaak" bent, dan verlies je misschien een enkeling.

Vergeet niet dat de klant dan weer verhuiskosten van het domein zou moeten betalen, dus ;)

montu
08/11/03, 22:29
Nou het is zo dat een kleine prijs verhoging nodig is om een groot gedeelte van de kosten voor onze nieuwe service te bekostiggen.

namelijk een 0800 (gratis) telefoonnummer met langere bereikbaarheids tijden.

Maar ik bedank iedereen voor de informatie.
Ben nu vrijwel zeker dat iedereen blijft.

[QWS]
08/11/03, 23:34
nou als je zegt dat je dan nog gemakkelijker te bereiken bent via 0800 nummer denk ik dat geen van je klanten weggaat. (mits je klanten redelijk tevreden zijn)

Qweb
11/11/03, 22:32
Toen wij vorige jaar (januari 2002) gefuseerd waren hadden de twee bedrijven totaal verschillende prijzen, de ene bedrijf had 40% hogere prijzen dan de tweede, dus waren wij genoodzaaqkt de prijzen omhoog te brengen zodat het in hetzelfde niveau komt. Toen wij gefuseerd waren hadden we nog geen telefonische helpdesk en hadden ook geen vestiging.
Wij hebben al onze klanten gemaild waarin wij de situatie uitgelgd hebben en dat ze een telefonische helpdesk ter beschikking krijgen waar ze terecht kunnen voor helpdesk en verkoop vragen. Wij hebben ze ook de gelegenheid gegeven om binnen 3 maanden aan te geven of ze akkoord gaan met de nieuwe prijzen of niet. Als ze niet akkoord waren hebben ze de gelegenheid gekregen dat ze per einde looptijd van het contract weg kunnen verhuizen.
Wij verwachtten dat we 30% van de klanten zouden verliezen wegens de prijverhoging. Naar onze verbazing hebben de weg-verhuisde klanten de 10% niet gehaald.
PS. Wij hebben ze er wel bij vermeld dat we tot begin 2004 geen prijs verhoging zouden hanteren en daar hebben we ons aan gehouden.
Dus stuur maar een vriendelijk mailtje waarin je het gewoon helemaal uitlegt, dat geeft je klanten ook vertrouwen, want bijna iedereen betaald wel ietsje meerder dan dat zijn provider failliet gaat.

Ik heb het weer lang gehouden. :-)) SORRY