PDA

Bekijk Volledige Versie : Mon logo :)



Savvas
08/11/03, 09:44
Beste mensen,

Ik vroeg me af of jullie misschien over mijn logo willen oordelen:

http://www.netrouting.nl/graphics/logo.jpg

Ook vroeg ik me af of jullie verstand hebben van het drukken op enveloppen en visitekaartjes ervan, gaat dit dan problemen vormen?

Bij voorbaat dank :)

Shr3d
08/11/03, 10:23
Je gebruikt erg veel kleuren en de essentie van het logo (normaal je bedrijfsnaam en slogan) komt niet echt goed eruit.

Netrouting en je slogan zou ik dus zeker groter maken.

Hoop dat je er wat mee kan :)

WebBizz
08/11/03, 10:32
Hoe meer kleuren des te duurder het drukken wanneer je gebruik maakt van offsetdruk. Tevens moet je je logo bij de drukker aanleveren in een opmaakprogramma zoals Adobe Illustrator, Quark Xpress of iets dergelijks, met een jpgtje hoef je bij de drukker niet aan te komen, tenzij ze het mogen digitaliseren voor je, hetgeen de nodigde extra kosten met zich meebrengt.

ELTino
08/11/03, 11:26
Het lijkt me dat er veels te veel kleuren inzitten. Je moet er wel rekening mee houden dat het dan erg duur wordt.

Bovendien moet het logo ook veel groter (in resolutie). Zorg ook dat hij minimaal 300 dpi is en 3x zo groot als op het uiteindelijke briefpapier (voor het beste resultaat)

Rick L.
08/11/03, 12:07
Beetje onoverzichtelijk vind ik hem... Teveel letters...

Trouwens, dat "How fast will you go?", is dat niet een beetje gejat van "How far will you go"? ;)

Grumpy
08/11/03, 12:33
Origineel geplaatst door Cyberboy
Trouwens, dat "How fast will you go?", is dat niet een beetje gejat van "How far will you go"? ;)
Sja, als hij zich zo wil presenteren aan de klant... waarom niet?

RobbertC
08/11/03, 12:59
Totaal fout als logo als je het mij vraagt.

- Het is niet duidelijk
- Ongeschikt voor drukwerk
- Die Swirl is veel te groot in vergelijking met de naam
- De slogan is nog kleiner en onduidelijker, bovendien niet al te origineel.
- Die N en R die er nog bij staan zijn niet mooi. Zo lijkt het zelfs alsof je Netrouting NR heet

Misschien nog een kleine tip: als je zelf niet al te goed bent in logo's maken, zou je eens een "contest" kunnen uitschrijven op Wht.com of de Sitepoint forums. Voor ongeveer $50 heb je daar best een acceptabel logo.

reneovertoom
08/11/03, 19:36
Hij is erg mooi/leuk gemaakt (waarmee eigenlijk?) Alleen ik denk aan advertenties, faxes of donkere prints, dat je naam niet meer te lezen is, en je slogan al helamaal niet :D
Maar hij is zeker leuk gemaakt!

Galactus
08/11/03, 19:53
ik vind hem cool.. en ik kijk dan puur naar het design..
ik vind het er wel gelikt uitzien, maar ja wie ben ik :)

Dennis
08/11/03, 20:01
Die Swirl is echt zeer mooi, die zou ik niet zomaar weg doen.

Misschien eens opnieuw beginnen? Vraag je designer anders of hij opnieuw wilt proberen vanaf de Swirl, en hierop groot 'NetRouting' kan zetten en wat varianten kan proberen.

[QWS]
08/11/03, 21:07
verhouding klopt niet ik zou of de tekst wat groter doen , of de swirl wat kleiner. Tevens wat de kosten van het drukwerk betreft, je kan best dit logo op je site zetten en alleen de tekst op het drukwerk. Dan heb je een mooi logo en een nette factuur :)

Rick L.
08/11/03, 21:24
Origineel geplaatst door Grumpy

Sja, als hij zich zo wil presenteren aan de klant... waarom niet?

Omdat die slogan me direct deed denken aan Fa, en dat lijkt me niet okay als je aan een ander bedrijf moet denken bij een slogan...

TechXP
08/11/03, 21:33
Die 'swirl' is idd erg mooi.

Het probleem met dit logo is denk dat de 'swirl' geavanceerd lijkt en de tekst niet. En daarnaast ook nog erg kleine tekst (verhouding).

The MAzTER
08/11/03, 21:41
...

Cybafish
08/11/03, 22:07
Ik zou de slogan en de letters NR weghalen en ipv daarvan in een groter lettertype NetRouting neerzetten..

Savvas
17/11/03, 15:36
Was dit topicje even over het hoofd gezien dus hierbij mijn reactie:D

Allereerst allen bedankt voor hun onderbouwde commentaar, hier kan ik wat mee. Ik was zelf ook nog niet helemaal tevreden over het logo en weet nu dus dat het zoiezo niet geschikt zal zijn als logo. Dus even opnieuw beginnen.

Oh en Dennis, ik heb geen designer, doe het zelf :p

Bedankt allemaal, jullie horen spoedig weer van mij!

timmeh
22/11/03, 10:11
wow echt een gaaf logo vind ik het :)

Savvas
22/11/03, 12:24
Origineel geplaatst door timmeh
wow echt een gaaf logo vind ik het :)

thnx :), het kan wel wat aanpassingen gebruiken voor drukken en dergelijke zaken maar ja :)