PDA

Bekijk Volledige Versie : Site Keuring - ICT Trend



TMourik
07/11/03, 00:50
Na enkele dagen denken, proberen, stylen, typen is een groot gedeelte van de website gereed.

Graag had ik jullie mening willen horen over de website (plus- en minpunten)

Enige punten:

- contact formulier (verzenden) nog niet werkend
- momenteel word het nog gehost op een IIS/chello server (reden hiervan is dat de server nog weg moeten etc)

Url: http://www.ict-trend.nl/%5Fdesign/

MrGlass
07/11/03, 01:16
+punten:
de site is overzichtelijk.
Tekst is goed leesbaar.

-punten:
Tikkeltje saai design (weinig plaatjes)
Ik ben zelf (dit is persoonlijk) geen fan van die bevels/3d buttons etc.

foutjes:
in het bestand av.php (algemene voorwaarden) wordt de tekst van linkjes groter als de muis erover gaat.

TMourik
07/11/03, 01:22
Origineel geplaatst door MrGlass
+punten:
de site is overzichtelijk.
Tekst is goed leesbaar.

Dankjewel :)

-punten:
Tikkeltje saai design (weinig plaatjes)

Ben ik het inderdaad mee eens, hiervoor moet ik nog enigzins uitzoeken hoe ik dit ga oplossen

Ik ben zelf (dit is persoonlijk) geen fan van die bevels/3d buttons etc.

Dit punt laat ik nog even terzijde, persoonlijk vind ik het een minder plat makende functie hebben (weet niet hoe ik het moet formuleren ;))

foutjes:
in het bestand av.php (algemene voorwaarden) wordt de tekst van linkjes groter als de muis erover gaat.

Wordt de tekst groter ? 1 link die groter wordt is: Download Algemene Voorwaarden in PDF, de overige links niet.

Er zijn enkele plaatje toegevoegd op de pagina's
m.b.t. het design (linkerzijkant) komt nog verandering, moet nog even uitzoeken hoe en wat precies

UbErZ
07/11/03, 11:24
Hoi,

Wat mij allereerst opviel was dat de website te veel ruimte over heeft bij een res van 1280 1024. En het is inderdaad iets wat saai zonder plaatjes e.d. Ik heb even snel een opzetje gemaakt voor een eventuele verbetering (heeft natuurlijk nog wel wat plaatjes aan de rechter kant e.d.) http://www.newguys.nl/ict.gif Ik denk dat de hoeveelheid informatie een stuk meer tot zijn recht komt in een kleinere interface.

Wellicht kan je hier iets mee. Dit alles blijft natuurlijk een mening, en wellicht heb ik gewoon een slechte smaak :)

reneovertoom
07/11/03, 12:40
@1600x1200 ziet ie er best aardig uit!

TMourik
07/11/03, 14:55
Origineel geplaatst door UbErZ
http://www.newguys.nl/ict.gif

momenteel heb ik een oplossing als dit:

http://www.ict-trend.nl/%5Fdesign/hosting.php

maar ik moet toegeven, de manier zoals jij gedaan hebt is ook een idee.

Heb het momenteel ook even getest op een res. hoger dan 1024x768 en klopt, is ook niet echt alles *zo kaal*

ik zal a.s.a.p. wat laten zien

InstantXs
07/11/03, 15:05
wel koel, een hosting bedrijf die koopavond heeft :p

UbErZ
07/11/03, 15:15
Origineel geplaatst door InstantXs
wel koel, een hosting bedrijf die koopavond heeft :p

LOL :)

TMourik
07/11/03, 15:29
gewoon extra lange support, maar het is niet puur hosting
we gaan ons ook richten op verkoop van hard en software, zodoende de koopavond :)

TechXP
07/11/03, 16:57
*is zojuist blind geworden aan 1 oog*

linkerkant heeft te felle kleur. De andere is ook al best fel.
Niet goed voor mijn ogen.

Daarnaast ook de bevels enzo weghalen. Op de site zijn deze, vind ik, niet mooi verwerkt. En past er niet bij.

Layout is wel ok en de rest is wel duidelijk

TMourik
07/11/03, 17:29
Origineel geplaatst door TechXP
*is zojuist blind geworden aan 1 oog*
excuses

linkerkant heeft te felle kleur. De andere is ook al best fel.
Niet goed voor mijn ogen.

dit had ik ook geconstateerd na het testen opeen X aantal monitoren en is veranderd (linkerkant)

Daarnaast ook de bevels enzo weghalen. Op de site zijn deze, vind ik, niet mooi verwerkt. En past er niet bij.

dit heb ik ook gedaan, reden hiervan dat ik dit meerdere keren hoorde en het persoonlijk ook beter vind zonder de bevels

Layout is wel ok en de rest is wel duidelijk [/B]

bedankt

Booster
07/11/03, 18:15
- ik zie nog een hoop HTML elementen staan die makkelijk in de CSS opgenomen hadden kunnen worden. Denk hierbij o.a. aan de margins van je body, alignment van plaatjes e.d.
Geen effectief gebruik van CSS dus.
- De XHTML source ziet er okee uit als we de opmaak ervan niet meetellen. Wel af en toe 'vreemde' code. (een TD met daarin een DIV met een totaal andere uitlijning en daarin weer een IMG, het werkt, maar netjes is anders)
width en height bij images is overigens niet nodig, tenzij je iets met aangepaste maten wil doen.

- De tekst op de knoppen staan niet op 1 lijn.
- Kleuren. Oranje en donkerblauw, plus een vreemde vanille-yoghurt geel erbij? Niet bepaald bijpassend.

TMourik
07/11/03, 20:35
mbt HTML en CSS -> hiermee benik nog bezig, wat ik eerst doe is de opmaak allemaal ok hebben en DAARNA pas alles met behulp van CSS en goede XHTML goed zetten.

Mbt de knoppen is inderdaad een grove fout, welke ik nog moet herstellen.

de kleuren, tja....
het logo heeft 2 kleuren
eerst had ik oranje in de site verwerkt, maar werd het te oranje. Zodoende is het logo + buttons -> oranje+blauw en de achtergrond licht geel / vanille kleur

TMourik
08/11/03, 01:50
Origineel geplaatst door TMourik
Mbt de knoppen is inderdaad een grove fout, welke ik nog moet herstellen.

hersteld
de overige afbeeldingen voor elke pagina moet ik nog verzinnen cq hoe ik die erop ga zetten

rq
08/11/03, 02:30
TechXP,

Als dat geel bij jou fel is moet je toch echt wat aan je monitor settings doen :)

De site vind ik er persoonlijk redelijk uit zien, al zijn het geen kleuren die ik zelf gekozen zou hebben. Zoals al gezegd kan er beter/meer gebruik gemaakt worden van CSS.
Die bold hover is trouwens wat irritant imo. Misschien alleen een kleur verschil?

roland
08/11/03, 02:32
- De XHTML source ziet er okee uit als we de opmaak ervan niet meetellen

NOT.

- De height in tabellen worden niet gevalideerd
- Geen XHTML header dus is GEEN XHTML pagina
- XHTML ondersteund geen body margins, dus zal niet gevalideerd worden. Dit moet gedaan worden in CSS
- Geen enkele alt tags in de img codes, dat is verplicht in XHTML
- Niet ieder afbeelding eindigt meer /> dus dat moet ook nog gemaakt worden. Geldt ook voor de meta tags.
- td background mag niet bij XHTML

Ik heb deze pagina niet gevalideerd dus er zullen ongetwijfeld nog meer fouten in zitten

Kortom, bekijk de source goed voordat je zegt dat iets goed of slecht is :D

TechXP
08/11/03, 02:38
Origineel geplaatst door rq
TechXP,

Als dat geel bij jou fel is moet je toch echt wat aan je monitor settings doen :)


Het gaat er niet om de kleur fel is, maar of de site fel overkomt. Dat was het geval.

Nu minder, of mijn ogen werken niet meer goed, waardoor ik het nu minder vind. :)

TMourik
08/11/03, 03:08
mbt XHTML klopt het inderdaad, hij is niet goed! Wat ik eerst doe is de site goed maken qua opzet/design/indeling etc, zodra ik tevreden ben ga ik hem valideren, opschonen etc (staat namelijk een hoop bende in zeg maar)

Daarna zal de website nog omgezet in een template etc, maar ik wil eerst de site klaar hebben, daarna verbeteren qua code en programmering

Booster
08/11/03, 14:28
Origineel geplaatst door roland

- De height in tabellen worden niet gevalideerd
- Geen XHTML header dus is GEEN XHTML pagina
- XHTML ondersteund geen body margins, dus zal niet gevalideerd worden. Dit moet gedaan worden in CSS
- Geen enkele alt tags in de img codes, dat is verplicht in XHTML
- Niet ieder afbeelding eindigt meer /> dus dat moet ook nog gemaakt worden. Geldt ook voor de meta tags.
- td background mag niet bij XHTML

Kortom, bekijk de source goed voordat je zegt dat iets goed of slecht is :D
Je hebt gelijk. Ik moet geen checks meer doen als ik moe ben ;)

Ik leef nog teveel in HTML, duidelijk.

TMourik
10/11/03, 11:08
heb besloten om de kleuren eruit te gooien en compleet, strakkere look te maken voor de website.

Momenteel is er nog niet veel online, maar het design is er.

http://www.ict-trend.nl/%5Fdesign1/

Oude design - http://www.ict-trend.nl/%5Fdesign/

UbErZ
10/11/03, 12:36
Ziet er een stuk beter uit al. Denk ook dat de de website het een stuk beter doet in het midden.

TMourik
10/11/03, 16:30
momenteel heb ik de site gemaakt in frames maar ik moet nog even goed uitzoeken OF ik het in frames houd

momenteel ben ik aan het testen in tabellen, maar dit levert iet wat problemen weer op.

TMourik
11/11/03, 00:32
Grootste gedeelte staat nu online

http://www.ict-trend.nl/%5Fdesign1/

ik heb besloten het bij dit design te houden, welke ik overzichtelijker, strakker en professioneler vind dan het vorige design.

Met graagte zie ik jullie mening verschijnen

TechXP
11/11/03, 01:15
Ten eerste zeg ik dan: GEEN FRAMES.

Ik heb er iig een hekel aan. :)
Interne frames (iframes mag van mij wel).

Beter is om in tabellen te doen. Daarnaast ziet het er wel goed uit, alleen boven (header) zou ik anders doen. Het zijn nu wittige vlakken links en rechts. Dat moet mooier. Vind ik.

TMourik
11/11/03, 01:30
tja wel / geen frames

hier ben ik nog niet compleet overuit. Voorlopig laat ik het dus nog op de frames. (ik ben zelf ook altijd aardig anti frames geweest...reden dat ik voor frames kies is dat dat het menu altijd in beeld is etc.

Header heb ik simpel aangepast door een grijstint toe te passen

Dan mbt het wittige is vrij lastig. Hier kan ik niet echt een oplossing voor vinden eigenlijk