PDA

Bekijk Volledige Versie : nog steeds stilte...



lj tom
06/11/03, 15:30
Vandaag stond er dus dit te lezen :

News:

- The BASM servers are moved to our new location at Diegem, Belgium.
- One of our servers 'Scully' had hardware problems today and yesterday. That's why you couldn't access your website.

We are replacing the server 'Scully' with a complete new server!! (2003-11-05)
No data is lost by this issue.
This will be fully configured + tomorrow. (2003-11-06)

die laatste regel :This will be fully configured + tomorrow. (2003-11-06), daar stond gisteren dat het tegen middernacht opgelost zou zijn...... uitstel....... problemen blijven precies komen.

Ik heb voor de zekerheid toch maar mijn hosting naar een nieuwe host gebracht.

muisje
06/11/03, 15:36
Replacements van servers kunnen niet zomaar altijd goed gaan.

Ik heb zelf wel eens 1 server gehad die stuk was.. hier hadden we een replacement voor en 20 min nadat de replacement in het rack gehangen was ging deze letterlijk in vlammen op.

Dan heb je 2 servers en geen replacement meer. dus probeer je authorisatie te krijgen om een andere server te mogen gebruiken maarjah dit duurt een tijdje.. of je gaat opzoek naar onderdelen om server te repareren. maar gebeurd dit midden in de nacht.. sjah dan heb je een probleem.

In dit geval had ik een compaq contract zodat ze binnen een paar uur op de stoep staan maar niet iedereen heeft dat.

Rik
06/11/03, 15:37
idd, geef ze even de tijd... het wordt wel netjes aangekondigd allemaal toch ?

djenzie
06/11/03, 17:09
Het kan erger, neem dit als voorbeeld:

http://www.downfire.com

Dreas
06/11/03, 17:11
Origineel geplaatst door djenzie
Het kan erger, neem dit als voorbeeld:

http://www.downfire.com

ROFL :D

muisje
06/11/03, 17:16
downfire <- de naam zegt het al he :)

betaalCOM
06/11/03, 17:31
Was 't nou downfire.com of downtime.com ;)

Dennis
06/11/03, 17:36
Hehe, ik kende deze persoon via MSN. Hij had gigantisch veel fantasie (Eigen netwerk ergens in Twente aanleggen met AMS-IX aansluitingen etc)

Hij had zo'n 2000 a 3000 free-hosting klanten op 1 server en volgens mij gaf hij deze ook nog unl. bandwidth.

roland
06/11/03, 17:49
Lang leve Universiteit Twente :D

100Mbit verbinding verbinding op je kamer en prijs inbegrepen bij de huur. En alles te downloaden wat je maar wil. Limiet is 150GB download per week en upload 15GB per week.

Jammer dat ik dat niet heb :(

De UT levert bandbreedte aan bv @home en de regio. Verbinding is zwaar stabiel en behoorlijk snel.

djenzie
06/11/03, 18:14
Origineel geplaatst door DennisCitus
Hehe, ik kende deze persoon via MSN. Hij had gigantisch veel fantasie (Eigen netwerk ergens in Twente aanleggen met AMS-IX aansluitingen etc)

Hij had zo'n 2000 a 3000 free-hosting klanten op 1 server en volgens mij gaf hij deze ook nog unl. bandwidth.

Tegen mij zei hij dat hij meerdere servers had (ik weet iig dat hij 1 fileserver en 1 database server heeft).

Hij heeft ze op zijn kamer draaien maar zeker geen AMS-IX connectie! Dat hij veel klanten heeft klopt wel... ik had namelijk access tot de hele server door een configfout van hem (hij hostte onder windows 2000 met IIS)

Dennis
06/11/03, 18:24
AMS-IX connectie had hij inderdaad niet, maar daar dacht hij over. Klopt inderdaad dat hij meerdere servers had. Maar alsnog, aantal was op 1 hand te tellen voor minstens 2000 a 3000 klanten.

Ik ben nieuwsgierig hoe het met BASM zal gaan :)

Rik
06/11/03, 20:20
Origineel geplaatst door djenzie
Het kan erger, neem dit als voorbeeld:

http://www.downfire.com

:D

rq
06/11/03, 23:57
Origineel geplaatst door roland
Lang leve Universiteit Twente :D

100Mbit verbinding verbinding op je kamer en prijs inbegrepen bij de huur. En alles te downloaden wat je maar wil. Limiet is 150GB download per week en upload 15GB per week.

Jammer dat ik dat niet heb :(

De UT levert bandbreedte aan bv @home en de regio. Verbinding is zwaar stabiel en behoorlijk snel.
Ik heb zelf ADSL@UT (zit niet op de campus), das 8 MBIT. Echter de stabiliteit valt erg tegen de laatste tijd :(

Arjanvt
07/11/03, 11:43
Lekker boeiend over downfire. Hij host gewoon mensen gratis voor de fun of it. Of dat nu kwaliteit is of niet... het is gewoon niet betaalde hosting. Daar hoor je dus niet over te klagen :)